בראש קבוצת הידידות עם גרמניה: ח"כ חרדי וח"כית דרוזית

    קלמן טלר No Comments on בראש קבוצת הידידות עם גרמניה: ח"כ חרדי וח"כית דרוזית

    בראש קבוצת הידידות הבין פרלמנטרית ישראל-גרמניה שהושקה הבוקר, יעמדו באופן חריג שני חברי כנסת: יצחק פינדרוס מיהדות התורה וע'דיר כמאל מריח מיש עתיד

    ח"כ יצחק פינדרוס צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שני) הושקה קבוצת הידידות הבין פרלמנטרית ישראל-גרמניה, בשיחת זום עם חבר הבונדסטאג אלכסנדר למבסדורף. בראש הקבוצה יעמדו באופן חריג שני חברי כנסת: יצחק פינדרוס מיהדות התורה וע'דיר כמאל מריח מיש עתיד.

    ח"כ ע'דיר כמאל מריח: "אני שמחה וגאה לעמוד בראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-גרמניה יחד עם ח"כ יצחק פינדרוס. גרמניה היא ידידת אמת של ישראל, וחשובה מאוד ליחסי החוץ שלנו גם עם אירופה כולה. העבודה המשותפת יחד עם ח"כ פינדרוס מהווה הזדמנות נהדרת להביא לידי ביטוי את הגיוון והפלורליזם של החברה הישראלית על כל רבדיה ואני מצפה לשיתוף פעולה מוצלח ופורה".

    ח"כ יצחק פינדרוס: "נרגש להוביל יחד עם ח"כ מריח את קבוצת הידידות בין הכנסת לבונדסטאג. יחד נוביל את שיתוף הפעולה הפרלמנטרי בין ישראל לגרמניה, שהוכיחה בשנים האחרונות כי היא מהידידות הגדולות של ישראל באירופה. דווקא בימים אלו של שסע וקיטוב, תפקידנו להראות שאפשר אחרת. כולי תפילה שנצליח במשימה זו".

    למבסדורף בירך את השניים וסיפר כי גם חברי הבונדסטאג המשתייכים לקבוצת הידידות עם ישראל מייצגים פסיפס של החברה הגרמנית. הוא התעניין במצב הקורונה בישראל ובדרכי הטיפול בנגיף, וציין כי חברי פרלמנט מגרמניה אמורים להגיע לישראל בסוף חודש נובמבר. אולם חברי הכנסת נאלצו לצנן את ציפיותיו ואמרו כי הם מתקשים להאמין שהדבר יתאפשר בשל מגבלות הקורונה בישראל.

    שני הצדדים סיכמו כי פגישתם הבאה תעסוק בדרכי ההתמודדות של החברה בשתי המדינות עם נגיף הקורונה. "יש זרם בגרמניה שמתכחש לקיומו של הנגיף ויש כאלה שממעיטים מאוד בחומרתו", ציין למבסדורף.

    בפתח השיחה ביקשו חברי הכנסת לשלוח תנחומים לעם הגרמני על מותו הפתאומי הלילה של סגן יו"ר הבונדסטאג תומאס אופרמן, אשר היה פעיל בקבוצת הידידות עם ישראל ובמפגשים עם חברי כנסת. על פי הדיווחים, אופרמן, 66, התמוטט במהלך צילומים לתכנית טלוויזיה.

    יצויין, כי קבוצות הידידות הבין-פרלמנטריות הן כלי מרכזי בבתי-מחוקקים בעולם לטיפוח יחסים בין-לאומיים. באמצעותן נוצרים שיתופי פעולה ענפים בין פרלמנטים. לכל קבוצה מתמנים ראש וחברי קבוצה מחברי הפרלמנט, והם מובילים שיתוף פעולה, חילופי ידע ומומחים, ביקורים הדדיים וקידום אינטרסים משותפים לשתי המדינות.

    קבוצות הידידות הבין-פרלמנטריות בין ישראל וגרמניה פעילות ונמרצות. בכנסת ה-20 נשיא גרמניה אף העניק לח"כ לשעבר נחמן שי, שעמד אז בראש הקבוצה, עיטור ליגיון מטעם נשיא גרמניה על תרומתו להידוק היחסים בין המדינות. מדי שנה, למעט תקופת הקורונה, מבקרות בכנסת עשרות משלחות פרלמנטריות מגרמניה.



    0 תגובות