הסתננו לישראל וניסו לבצע פיגוע; כתב אישום נגד 2 פעילי חמאס

    קלמן טלר No Comments on הסתננו לישראל וניסו לבצע פיגוע; כתב אישום נגד 2 פעילי חמאס

    כתב אישום נגד שני פעילי חמא"ס אשר הסתננו לישראל וניסו לבצע פיגוע. בנוסף, ניסו השניים לפגוע בחוקרים ובסוהרים במהלך מעצרם

    אנשי חמאס ברצועה צילום: פלאש 90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד שני פעילי חמא"ס בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה.

    על פי עובדות כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, הנאשמים אסמעאיל בדראן (18) ואחמד נאמוס (19) הצטרפו לגדודי עז א-דין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמא"ס ובמסגרת פעילותם בארגון ידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל במהלך השתתפותם בתהלוכות השיבה וב"ארבאק אללילי"- ההטרדות הליליות ליד גדר הגבול עם ישראל.

    בתאריך 1.10.20 בשעות הבוקר, הסתננו הנאשמים לישראל במטרה לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, כשהם מצוידים בסכין, קאטר ושני רימוני קול. לאחר חציית הגבול, עלו הנאשמים לעמדת שמירה שנמצאת במקום וכאשר הגיעו כוחות צה"ל, זרקו הנאשמים לעברם את הרימונים, הסכין והקאטר, אך לא פגעו בהם והרימונים לא התפוצצו.

    לאחר מעצרם, תכננו הנאשמים יחד לפגוע בחוקר או בסוהר. הנאשמים הסתירו להבים בכפכפים ואחד הנאשמים, שלא היה אזוק במהלך החקירה, הוציא בשתי הזדמנויות את הלהב ממקום המסתור בכפכף, וניסה לפגוע באמצעותו בחוקר. בסיום החקירה, הצליח להשתחרר מהאזיקים, ניתק ממסך המחשב זרוע מתכת שמחוברת אליו, זרק את מסך המחשב לרצפה, וכאשר נכנס לחדר סוהר, הנאשם הניף את זרוע המתכת לעבר הסוהר וניפץ באמצעות הזרוע את מסך המחשב.

    התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם יחידת פח"ע דרום במשטרת ישראל.

    כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של חברות בארגון טרור, קשירת קשר לביצוע רצח שהוא מעשה טרור, נסיון לרצח, אימונים למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור, הסתננות ועוד.



    0 תגובות