חוזרים לבתי הכנסת: גמזו צפוי לתמוך בפתיחת בי"כ תחת מגבלות

    איתי גדסי No Comments on חוזרים לבתי הכנסת: גמזו צפוי לתמוך בפתיחת בי"כ תחת מגבלות

    יוזמת דרעי לפתיחת בתי כנסת תחת מגבלות של 10 אנשים בלבד, קיבלה את תמיכת כחול לבן והליכוד בקבינט, וכעת גם פרויקטור הקורונה צפוי לתמוך. חילוקי דעות על הגבלת המתפללים בבתי כנסת, שנע בין 10 מתפללים ל- 15

    צילום: פלאש 90
    21:49
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on ישי כהן: "התלהבנו מהרפורמה והזנחנו את חוק הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ישיבת הקבינט בחמישי הקרוב, כפי שכבר דווח בישיבת הקבינט האחרונה כי הליכוד וכחול לבן תומכים ביוזמת יו"ר ש"ס אריה דרעי לפתוח את בתי הכנסת שיוגבלו למניין אנשים בלבד כפי שהיום מותר להתקהל בחלל סגור. הערב (רביעי) מתפרסם כי פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו לא יתנגד לפתיחת בתי הכנסת כך מדווח יאיר שרקי בחדשות 12.

    בשיחה שהתקיימה עם מקורבו, הרב יוסי הרבליך, אמר גמזו כי אם שומרים על כללי הריחוק, החלונות הפתוחים ונשמרת עטיית המסכות אין סיבה לאסור את התפילה בהרכב של 10 אנשים בחלל סגור ו-20 אנשים בחלל פתוח.

    עם זאת, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מבקש להתנות את האישור לפתיחת בתי הכנסת בהתחייבות של החרדים לצאת בקריאה פומבית לציבור שלהם לעמוד בכללים של לא וולר 10 ולא יותר בתוך בבתי הכנסת.

    במפלגות החרדיות יש מי שאומר שצריך לאפשר יותר מ-10 כי התפילה נעשית במניין, 12 או 15 על מנת שהתפילה תוכל להתקיים כסדרה. בעניין הזה כנראה שבתי הכנסת אכן יפתחו בהחלטת הקבינט, השאלה היא באשר למספר המתפללים שיורשו.



    0 תגובות