ראה"מ נתניהו: "לא אהסס לכתר ערים אדומות אם תהיינה"

    ישראל רובין No Comments on ראה"מ נתניהו: "לא אהסס לכתר ערים אדומות אם תהיינה"

    ראש הממשלה נתניהו בהצהרה: "אנחנו עושים כל מאמץ לפתיחה זהירה של העסקים, אבל שיהיה ברור לכולם אם התחלואה תעלה בעיר כזו או אחרת – אני לא אהסס להמליץ לקבינט לסגור את העיר הזו, לכתר אותה. זה לא חשוב באיזה מגזר היא תהיה; יש גם אפשרות שאנחנו נטיל מגבלות על עיר כתומה כדי למנוע ממנה להיות עיר אדומה"

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת. בפתח דבריו ציין ראש הממשלה כי ההחלטה להטיל סגר לפני מספר שבועות היית נכונה ובלמה את התחלואה: "הגלים הגבוהים של הקורונה ממשיכים לשטוף את העולם. בגל השני של המגפה זה קורה ביתר עוצמה מאשר בגל הראשון. במדינות רבות במערב התחלואה שוברת שיאים, ושוב, הפלא ופלא, מדינת ישראל נתפסת כסיפור הצלחה. אבל אין כאן פלא ואין כאן נס – יש כאן החלטה נחושה שקיבלנו להטיל סגר, ויש כאן הצלחה גדולה בהפחתת שיעור התחלואה. אנחנו לא קיבלנו את זה בקלות, רק לפני כמה שבועות היו מי שדיברו אצלנו בטון מנופח על כך שישראל איבדה את הכיוון, בעוד שבאירופה כמעט "גן עדן" – ובכן, הנתונים מדברים בעד עצמם".

    "הגל השני מכה באירופה – בצרפת, בבריטניה, באיטליה, בספרד. לצערי, הם מתוודעים מדי יום לעשרות אלפי מקרים חדשים של קורונה עם תוצאות טרגיות. בצ'כיה, ידידה גדולה של ישראל, שגודל האוכלוסייה שלה די דומה לשלנו, יש למעלה מ-15,000 חולים חדשים ביום. במדינות הללו ובמדינות רבות נוספות יש חשש מאובדן שליטה על המגפה. הן מטילות סגרים ומגבלות אחרות על הציבור".

    "אני אומר שוב", הוסיף נתניהו "סגר איננו דבר קל. סגר זה דבר קשה מאוד וכולנו יודעים זאת. הוא משנה את סדרי החיים, הוא פוגע בתחומים רבים, אבל כשאין ברירה אחרת – חייבים לפעול. אנחנו פעלנו, ואלמלא כך, היינו עכשיו במקום אחר לגמרי עם תחלואה שמתפשטת בטור גיאומטרי ועם מספר מתים גדול לאין שיעור. אנחנו הצלנו חיים רבים. מנהיגות, פירושה לקבל את ההחלטות הנכונות גם אם הן קשות ולא פופולריות. קיבלנו החלטה קשה אבל החלטה נכונה ומוצדקת".

    עוד הוסיף נתניהו: "בשיא הגל השני, לפני כחודש וחצי, היינו עם 9,000 נדבקים חדשים מדי יום. היום אנחנו עם כ-700 נדבקים ביום. היינו אז עם 13% הדבקה, היום אנחנו עם כ-2% הדבקה, וזאת אחת מרמות התחלואה הנמוכות במערב, אולי בעולם. אבל בניגוד למה שאתם שומעים כל הזמן בתקשורת, הרבה מומחים בעולם מעריכים את המדיניות שלנו. אני אתן לכם דוגמה אחת – הרופא הראשון באירופה שהתריע מפני הקורונה, פרופ' מאוריציו צ'קוני ממילאנו, אמר השבוע: "ישראל הוכיחה שפעולה אמיצה לבלימת הנגיף יכולה להשיג תוצאות מהירות וחזרה למשק". זה לא אומר שהקורונה מאחורינו. היא ממש לא מאחורינו. מצבנו השתפר, אבל הוא מאוד שברירי ואסור להיכנס לשאננות. הקורונה כאן, עד שנביא את החיסון, הקורונה כאן, ואולי גם תוך כדי קבלת החיסון – הקורונה כאן. ולכן, אנחנו צריכים לפעול בזהירות ולשמור על ההנחיות".

    "מכאן אני יוצא לדיון לגבי פתיחה זהירה ואחראית של חנויות הרחוב וקבלת המתווה שדנו בו בהרחבה. אנחנו קיבלנו החלטה לגבי פתיחה זהירה של מערכת החינוך. זו פתיחה שאנחנו בודקים בשבועיים האלה וייתכן שנמציא גם מתווה משופר לכך, זה תלוי במשאבים, זה תלוי בלוגיסטיקה, זה תלוי גם בתקציבים, אבל התקציב לא יהיה המכשול כאן".

    "אני קשוב למצוקה, ואני יודע שלצד התחלואה האדירה שיש באירופה, אנחנו עושים כל מאמץ לפתיחה זהירה של העסקים. ושיהיה ברור לכולם – אם התחלואה תעלה בעיר כזו או אחרת, אני לא אהסס להמליץ לקבינט לסגור את העיר הזו, לכתר אותה. וזה לא חשוב איפה היא נמצאת, באיזה מגזר. חילוני, חרדי, יהודי, ערבי – אנחנו מוכרחים לדעת לכתר את המחלה, תרתי משמע. ויש גם אפשרות שאנחנו נשים מגבלות על עיר כתומה כדי למנוע ממנה להגיע לעיר אדומה".

    "לצד ההחלטות הללו, אני ממשיך במאמצים להשגת חיסונים. בסופו של דבר – זה המפתח ליציאה מהמחלה הזו, כי רק חיסון יכול להוציא אותנו לשגרת קורונה אחרת, אם בכלל, ולכן אני עובד על כך ללא הפסקה. אנחנו פועלים בשלושה צירים – ציר ראשון, זה ייצור עצמי עם המכון הביולוגי שלנו ויש התקדמות, יש סימנים טובים, אבל אנחנו גם בודקים אפשרויות אחרות. ציר שני זה מגעים של משרד הבריאות שלנו עם החברות המובילות בעולם כדי לארגן אספקה לישראל. והציר השלישי זה מגעים שלי עם ראשי מדינות על מנת להבטיח תוספת אספקה של חיסונים. אני שוחחתי עם מייק פנס, הוא מוביל את זה בארה"ב, עם הקנצלרית מרקל בגרמניה, עם הנשיא פוטין מרוסיה, עם נרנדרה מודי בהודו, ושלשום שוחחתי גם עם ראש ממשלת איטליה קונטה, שהבטיח לי שהוא יקדם גם כן אספקה של תרופות מהייצור האיטלקי לישראל. עכשיו אני בא מפגישה עם שר החוץ האיטלקי דה-מאיו שהביא את המסר הזה בנוסף למה שאמר ראש הממשלה קונטה. אני מקווה שבאמצעים הללו יהיו לנו די חיסונים לאזרחי ישראל, לכל אזרחי ישראל ובזמן".

    "אני רוצה לומר גם שאנחנו נמשיך לעזור מבחינה כלכלית. ביום שני, שר האוצר יביא לכנסת לאישור את המענק הנוסף ל-400 אלף מובטלים. אני מאוד מקווה שבכנסת יאשרו זאת. אבל כל היכולת שלנו לצאת מהמחלה במתווה מוסכם תלויה בסופו של דבר בשיתוף פעולה שלכם, אזרחי ישראל, בעטיית מסכות. היום דיבר בקבינט בבוקר פרופ' אדרקה שאמר לנו דבר נורא פשוט: אם 80% מהציבור עוטים מסכות, אין קורונה. אם ביישוב מסוים 80% ומעלה עוטים מסכות, אבל באמת עוטים מסכות, כלומר מעל לאף ועל הפה, אין קורונה. המחלה לגמרי מדוכאת. אבל אם פחות עוטים מסכות, אז זה עולה. יש קשר בין המגבלות שאנחנו מטילים להתפשטות המחלה. אם המחלה עולה – אנחנו מטילים יותר מגבלות. אם המחלה יורדת, אנחנו מסירים את המגבלות. אבל יש דבר אחד שאסור להסיר וזה את המסכות. הגענו לנקודה שבה נוכל לקיים שגרת חיים בצל הקורונה עד לקבלת החיסונים, אבל כל זה מותנה בכך שנמשיך לשמור על ההנחיות ובעיקר להמשיך לפעול בכוחות משותפים ובערבות הדדית. זוהי הדרך היחידה, אין בלתה לניצחון על הקורונה, ויחד בעזרת השם, נכניע את הנגיף".



    0 תגובות