פינוי חאן אל אחמר: המועד חלף והמדינה לא הגישה את תגובתה

    ישראל רובין 1 Comment on פינוי חאן אל אחמר: המועד חלף והמדינה לא הגישה את תגובתה

    לאחר שבג"ץ כינה את התנהלות נתניהו "מביכה", והורה לראש הממשלה להגיב עד אתמול (ראשון) לעתירת רגבים בפרשת חאן אל-אחמר – תגובת נתניהו לא הוגשה במועדה

    אולם בג"ץ צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שביקש מבג"ץ לדחות את מתן התגובה בשישה חודשים, ראש הממשלה נתניהו היה אמור לעדכן את בג"ץ עד אתמול (ראשון) לגבי עמדת הדרג המדיני על פינוי המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר, אולם התגובה, שהגשתה נדחתה שוב ושוב, לא הוגשה לבית המשפט.

    בתנועת רגבים הגישו הבוקר לבג"ץ בקשה לפסק דין בהיעדר תגובה.

    כזכור, בספטמבר האחרון לאחר שנתניהו ביקש לדחות את הדיון בעתירה בשישה חודשים נוספים, מתח השופט סולברג ביקורת חריפה על התנהלות נתניהו, ולאחר שכינה אותה "מביכה" קבע כי תגובת המדינה תוגש עד עד ל1 בנובמבר.

    "מקץ שנתיים ימים – אין כל חדש תחת השמש. על אף שבא כח המדינה טענו לפנינו בעבר על קיומה של דחיפות, ואולי אף בהילות, ביישום החלטותיה, והגם שבית משפט זה איפשר למדינה שוב ושוב ליישם את החלטותיה, דבר לא השתנה: מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיֵעשה", כתב השופט סולברג בהתנסחות חריפה במיוחד.

    "על המדינה לכבד את הדברים היוצאים מפיה ולאפשר הסתמכות עליהם, שלא יהיו בבחינת נדרנא לא נדרי".

    בעקבות התעלמות נתניהו מהחלטת בג"ץ, עורכי הדין אבי סגל ויעל סינמון מתנועת רגבים, יגישו הבוקר בקשה לפסק דין, בשל היעדר תגובה כאמור.

    "ההתנהלות המביכה איננה רק במה שקורה בעתירה הנוכחית", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים, "אלא בהתנהלות הססנית של נתניהו לאורך שנים מול ההשתלטות הפלסטינית על אזורים נרחבים ביהודה ושומרון, ובניה של עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים. חאן אל אחמר הוא קצה הקרחון ומקרה הבוחן".

    כזכור, סאגת חאן אל אחמר נמשכת מעל 10 שנים ובמסגרת 6 עתירות שונות שהגישה תנועת רגבים בעניין.

    בשנת 2018 הצהירה המדינה כי בכוונתה להשלים בהקדם את פינוי המתחם, המהווה את תיק הדגל של הרשות הפלסטינית בפעילות ההשתלטות על קרקעות בשטחי C, ובג"ץ נתן אור ירוק לביצוע הפינוי, והעתירה הנוכחית הוגשה בשנת 2019 לאחר שהמדינה לא מימשה את התחייבותה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בושה! בן גביר זעק על כך מזמן!
      צריך לפנות את הערבים! ולחסל את המחבלים הרוצחים!