בגץ: לא נתערב בהחלטת היועמ"ש שלא לחקור את ההדלפות בתיק 4000

    ישראל רובין No Comments on בגץ: לא נתערב בהחלטת היועמ"ש שלא לחקור את ההדלפות בתיק 4000

    בג"ץ דחה את עתירת שאול ואיריס אלוביץ' בעניין הדלפות לכאורה ב"פרשת 4000" ופסק כי אין מקום להתערב בהחלטת היועמ"ש שלא לחקור את ההדלפות

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ דחה את עתירת שאול ואיריס אלוביץ' שביקשו להורות ליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחה בחקירה פלילית בגין הדלפות לכאורה של חומרי חקירה ב"פרשת 4000", וזאת בהיעדר עילה להתערבות בית המשפט בהחלטת היועץ שלא לפתוח בחקירה.

    השופטים ציינו כי תוכן ההקלטות שפורסמו אינו סודי, הן מהוות חלק מהראיות בהליך הפלילי, ותמלילי ההקלטות נמסרו לעותרים, כך שנראה שהנזק שנוצר כתוצאה מפרסום ההקלטות הוא בעיקרו נזק תדמיתי הנובע מעצם הפרסום. עוד קבעו, כי חזקה שבית המשפט הדן בהליך הפלילי הוא מקצועי, אובייקטיבי וענייני, ולכן עצם הפרסום לא פגע בהוגנות ההליך הפלילי, שיוכרע על בסיס הדין וחומר הראיות.

    השופטים אף ציינו כי על אף שהעתירה ביקשה לבחון טענות להדלפות של עובדי ציבור לכאורה, הרי שבמהלך ההליך הסתבר כי טענותיהם ממוקדות דווקא בעד אילן ישועה. בהמשך לכך נקבע, כי חזקה על העותרים שבמסגרת חקירתו הנגדית של ישועה הם יעמתו אותו עם הסוגיות המועלות בעתירה, וכי המקום לבירור הטענות לגבי השלכות הפרסום על ההליך הפלילי הוא בהליך הפלילי גופו.

    עמדת היועמ"ש הובאה באמצעות עוה"ד שוש שמואלי, יונתן נד"ב וענת גולדשטיין ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.



    0 תגובות