ימי הבידוד: המחלוקת בעיצומה והעובדים נשארים ללא ימי מחלה

    עמית דניאל No Comments on ימי הבידוד: המחלוקת בעיצומה והעובדים נשארים ללא ימי מחלה

    חורף קר בלי שכר: על רקע המחלוקת על זהות הגוף שיישא בעלויות ימי הבידוד, העובדים נשארים ללא ימי מחלה | ההסתדרות הלאומית: "המדינה חייבת לשלם את עלות ימי הבידוד בלי לפגוע בזכות הקוגנטית לימי מחלה"

    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תשעה חודשים חלפו מתחילת משבר הקורונה ומיליוני העובדים עדיין משלמים מכיסם על ימי הבידוד שנכפו עליהם. בפועל, ימי הבידוד מנוכים כימי מחלה ולעובדים רבים לא נותרו ימים לנצל כאשר באמת יהיו חולים. המצב כרגע פוגע קשות בזכויות הסוציאליות הבסיסיות של העובדים בישראל.

    ההסתדרות הלאומית מחזקת את עמדתו של חיים כץ יו"ר ועדת העבודה והרווחה אך עומדת על דעתה כי בכלל העסקים, המדינה היא שצריכה לשלם את עלות ימי הבידוד ולא רק במקומות עבודה עד 23 עובדים.

    רן קונפינו, מנהל המחלקה המשפטית בהסתדרות הלאומית: "לא ייתכן מצב שעובדים ינצלו את ימי המחלה שלהם בשל כניסתם הכפויה לבידוד. ימי המחלה הם זכות יסוד המוקנית בחוק והמדינה חייבת לדאוג לנושא זה ולממן מכיסה בלית ברירה את ימי הבידוד. מטרת ימי המחלה היא להשאיר שכר התקיימות לעובדים ואל למדינה לפגוע בזכות זו. מדובר בזכות קוגנטית שאינה ניתנת לערעור".

    בהסתדרות הלאומית מציינים כי הדבר חמור במיוחד כאשר הבידוד מתברר כטעות באיכון ואז מתחוור כי העובד "בזבז" את ימי המחלה שלו ללא כל סיבה.

    "מדינת ישראל חייבת להסיר את ידיה מהזכות הבסיסית לימיי מחלה השמורים למקרה בו העובד או אחד מבני משפחתו חולים באמת", אומרים בהסתדרות הלאומית.



    0 תגובות