שיבא – ביה"ח הכללי עם מספר היולדות החרדיות הגבוה במרכז

    עפר גדנקן No Comments on שיבא – ביה"ח הכללי עם מספר היולדות החרדיות הגבוה במרכז

    על מקצועיות רפואית לא מתפשרים, במיוחד כשמדובר במובילות מקצועית לצד מעטפת מושלמת עם מירב התנאים ליולדת החרדית: בית החולים לנשים ויולדות בשיבא, הוא בית החולים הכללי המוביל עם מספר היולדות הגבוה ביותר מהמגזר החרדי באזור המרכז. נתון שמלמד על רמת האמון שנותן הציבור במקצוענות הרפואית ובמענה הכולל הניתן ליולדת בשיבא – בכל מצב.

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דפנה אהרוני -מיילדת וותיקה בשיבא המעבירה קורסי הכנה ללידה למגזר החרדי בשיבא משתפת בחיבור המיוחד בין צוות המיילדות ליולדות החרדיות בשיבא: "היולדות החרדיות תמיד מעריכות, מוקירות וזוכרות להגיד את המילה הטובה. יש בהן מידה מיוחדת של הכרת תודה וזה מחמם את הלב. בנוסף, מידת הצניעות שלהן באה לידי ביטוי בכך שהן לא תובעניות והתנהלותן מתאפיינת בנועם ובהערכה כנה. במקביל, כל צוות הרופאים, המיילדות והאחיות מודע לצרכי היולדות החרדיות ולדרישות ההלכה ומתייחס לכך בכבוד ובהבנה וזה בא לידי ביטוי אפילו בפרטים הקטנים ביותר: בספרי 'נועם אלימלך' הנמצאים בקביעות בחדרי הלידה, בתלבושת מותאמת וצנועה, בהתייחסות לבעל – המלווה, אם זה להגיש לו בעת הצורך כוס קפה – למהדרין, תנאים מיוחדים לשהייה ועוד. אני פוגשת כל הזמן כאלו שחוזרות ללדת כאן שוב ושוב ומתרגשת יחד איתן בשמחה שלהן ובחוויה הטובה שהן זוכות לה אצלנו בשיבא. רק בשבוע האחרון זכיתי ללוות יולדת בפעם ה-11, ולהיות שותפה לחוויה רוחנית מיוחדת עם הניגון של בעל התניא ברקע, ועם חוויה מיוחדת של תפילה בזמן הכל כך גדול הזה של רגעי הלידה. היא אושפזה במחלקת יולדות א' החדשה והמפוארת וב"ה חזרה לביתה עם כוחות ואנרגיות ומלאה בחוויות חיוביות".

    "בתקופת הקורונה הגיעו לכאן יולדות ממש בחרדה" ממשיכה דפנה ומספרת. "הן פחדו שנתייחס אליהן כאילו הן חיוביות לקורונה או שנבודד אותן בגלל אזור מגורים. כשבכל פעם מחדש הן הופתעו מהיחס המכבד והאנושי של צוות חדרי הלידה, המיון והמחלקות. כאשר כולן חוות את הטיפול המסור שלא עוזב אותן לרגע. היולדות  מהמגזר החרדי מהוות נתח משמעותי בחדרי הלידה של שיבא וזו הזכות שלנו להעניק להן  חווית לידה מקצועית, נעימה ובטוחה".

    אורלי בן גדליה – סגנית מנהל חדרי לידה בשיבא ומיילדת וותיקה מוסיפה: "החיבור שלנו עם יולדות מהמגזר החרדי הוא עמוק מאד וארוך שנים. זה בא לידי ביטוי באפשרויות הרבות שעומדות כאן לרשות הציבור הזה, אם זה במענה הלכתי שוטף 24 שעות ע"י המוקד ההלכתי בראשותו של הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א, אם זה בענייני ההלכה הנדרשים ואף בעניינים ובקשות אישיות שונות. בסופו של דבר המטרה שלנו היא לתת ליולדת חוויה הכי טובה שאפשר תוך דאגה מלאה לבריאותה ולבריאות התינוק. אנחנו יודעים למשל להתנהל באופן מהיר יותר בלידות חוזרות, על מנת שאשה תספיק לקבל אפידורל, מכבדים כאשר היולדת מבקשת ליטול לתינוק ידיים, להתפלל יחד איתה ופשוט עובדים בשיתוף פעולה מלא! אני רואה בעבודתי שליחות קודש, כל לידה היא להיות ליד ה' שוב. ממש כמו שפרה ופועה זו בהחלט זכות גדולה…."



    0 תגובות