רוני נומה: "סגירת הישיבות כלל לא על הפרק"

    צבי טסלר No Comments on רוני נומה: "סגירת הישיבות כלל לא על הפרק"

    האלוף במיל' רוני נומה ממונה הקורונה למגזר החרדי, חשף כי "מגמת הירידה במספר החולים במגזר החרדי נעצרה בחלק מהיישובים, ובחלק מהמקרים גם הפכה לעלייה". נומה התריע מפני האירועים, "יש אירועים עם מאות משתתפים, זה מטריד אותנו. זה קורה גם ב'שבתות חתן'"

    ישיבה | אילוסטרציה צילום: פלאש90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הדסק החרדי ב'מגן ישראל', האלוף במיל' רוני נומה, חשף היום (שלישי) בתדרוך לתקשורת כי לראשונה נבלמה הירידה במספר החולים במגזר, ובנוסף, קיימת גם ירידה במספר הנבדקים.

    נומה הבהיר כי מדובר בעלייה קטנה בנדבקים, "לצערי מגמת הירידה במספר החולים במגזר החרדי נעצרה בחלק מהיישובים, ובחלק מהמקרים גם הפכה לעלייה קטנה. מתוך 710 אנשים שהתגלו אתמול כמאומתים, יש כ-11 אחוז מהמגזר החרדי".

    נומה ציין כי בימים האחרונים אותרה התפרצות של הנגיף בקהילה חסידית בחצור הגלילית, וגם ביישוב החרדי רכסים. בנוסף, תוצאות הבדיקות של הביוב בבני ברק, אלעד ונתניה מעידות על תחלואה, אבל עם זאת לא נצפית עלייה מעריכית. "זה אולי יקרה בהמשך, אבל כרגע לא רואים התפרצות נרחבת".

    נומה קרא ללכת יותר לבדיקות בכדי להבין את מצב בתחלואה לאשורו, נומה הוסיף כי במיוחד לבדוק ילדים ובני נוער. לדבריו הממוצע הארצי בשבוע האחרון בציבור החרדי נמוך מהממוצע הכללי.

    על השאלה הקנטרית האם הציבור החרדי בכוונה אינו הולך להיבדק, ענה נומה, "הציבור החרדי מונה כמיליון ורבע איש. רובו מקפיד על ההוראות וגם אם יש תופעות כאלה בשוליים, אי אפשר להתווכח עם הירידה, כי היא בכל המדדים, למעט בימים האחרונים".

    על האפשרות שהציבור החרדי הגיע למצב של חסינות עדר, אמר נומה: "אין ספק שלא הגענו לחיסון עדר, אבל כשמסתכלים על ההיקפים הגבוהים של מחלימים במגזר, זה באופן טבעי מייצר קטיעה של חלק משרשראות ההדבקה. אני מעריך שזה תורם ברמה מסוימת, אבל זה לא חיסון עדר" הבהיר נומה.

    לאור בלימת התחלואה והעלייה הקטנה, נומה השיב על האפשרות לסגור את הישיבות ואמר כי "זה כלל לא עומד על הפרק", הבהיר. לדבריו, ב'זמן חורף' יש כ-120 ישיבות שלא פועלות תחת פיקוח, ו-260 ישיבות גבוהות שפועלות על פי מתווה הקפסולות, לעומת 170-180 בזמן אלול.

    עד כה נדגמו למעלה מ-17,170 בחורי ישיבות, מתוך 34,724 אלף תלמידים שנמצאים במתווה. "מצאנו 146 מאומתים, שהם 0.85 אחוז מסך הנבדקים, אבל מתוך כלל הבחורים שנמצאים במתווה יש 11,676 מחלימים שלא מחוייבים בבדיקה".

    נומה הבהיר כי המצב בישיבות מצויין, אך יחד עם זאת ישנם "54 ישיבות שלא העבירו נתונים, אבל אני לא מכיר מישהו שמחביא תחלואה בישיבה. אנחנו שולחים צוותי ביקורת. כשהייתה תחלואה גבוהה דיווחנו ולא הסתרנו וכרגע אין תחלואה גבוהה" הבהיר נומה.

    נומה קרא לציבור והתריע כי "יש משפחות עם חולים שלא מקפידות מספיק על בידוד וזה גורם להדבקות". על הצורך להקפיד על שימוש במסיכה במקומות סגורים אמר: "אני מציע לציבור – תתייחסו למסיכה כמו לכיפה. מסיכה שווה כיפה".

    על גורם ההדבקה מספר 1 במגזר החרדי אמר נומה כי הוא "מוטרד מהחתונות במגזר", לדבריו "יש אירועים עם מאות משתתפים, בניגוד גמור להנחיות וזה מטריד אותנו. זה קורה גם ב'שבתות חתן'".

    עוד אמר כי הוא מבין שבציבור החרדי, בשל העובדה שיש משפחות גדולות, קיימת תרעומת ודרישה להתיר השתתפות של יותר מ-20 איש בחתונות בשטח פתוח.

    לדבריו, במשרד הבריאות שוקדים על מתווה הכולל השתתפות של עשרות איש, המחולקים בקפסולות. "אבל כרגע, כל עוד אין מתווה, אי אפשר לקבל את המצב שבו אנשים מפירים את החוק ועושים מה שהם רוצים".



    0 תגובות