פרוש: "התנגדנו לתוכנית של טראמפ כי היא בניגוד לעמדת מועצגה"ת"

    איתי גדסי 2 Comment on פרוש: "התנגדנו לתוכנית של טראמפ כי היא בניגוד לעמדת מועצגה"ת"

    סגן השר מאיר פרוש הסביר בנאומו בכנסת, מדוע התנגדה אגודת ישראל להסכם המאה של הנשיא טראמפ

    מאיר פרוש צילום: פלאש90
    6:54
    19.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on כשאנטישמים מחזירים בתשובה | פרשת מצורע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן השר מאיר פרוש בנאומו בכנסת היום (שלישי) במסגרת הדיון וההצבעה על אישור הסכם השלום עם ממלכת בחריין, הסביר את ההתנגדות לעסקת המאה של הנשיא טראמפ, לדבריו "הבעתי את התנגדותנו לתוכנית ה-100 של טראמפ שכללה מסירת חלקים מארץ ישראל, מכיוון שזה בניגוד לעמדת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קרוב ל-90 שנה" הסביר פרוש.

    סגן השר פרוש הזכיר את הזהרתו של האדמו"ר מליובאוויטש, "כל דיבור על ויתורים לפלשתינים ומסירת שטחים מגדל את חבורת הטרוריסטים ומכניס אותנו לסכנה. כמו שאמר בשעתו הרבי מליובאוויטש שעצם הדיבור על מסירת שטחים זו סכנה של פיקוח נפש ושפיכות דמים" אמר פרוש בנאומו במליאה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מסירת שטחים ושאלות אחרות מסוג זה שייכות למומחים, כמו שאלות רפואה וכדומה. עובדה שכל פוסק בעל משקל לא יתערב לעולם בשאלות אלו, וגם לא רוב מנין ורוב בנין גדולי תורה בארץ ובחו"ל!

      1. הרבי מליובאוויטש אמנם לא התעסק בפסיקת הלכה חוץ ממקרים יוצאי דופן וכגון דא;
        אך אם תפתח את העיניים תצא מהבועה שאתה חי, ותקרא איזה ביטויים מלאי הערצה והתפעמות התבטאו עליו שורה אינסופית של גאונים בהלכה ובכל מכמני התורה ומכל החוגים. אז אולי תבין כמה דיבילית ובנאלית התגובה שלך.
        (שמות שעולים רק לי מזכרוני הקצר הרב שפירא מיח"ל, הר' ברוך בער ליבוביץ', הרב חיים צימרמן, הרב משה פיינשטיין, הרב מרדכי אליהו, הגרש'ז אויירבך, הרב י"ד סולובייצ'יק)