ניגוד עניינים? מנדלבליט פטור; אם נתניהו לא יחתום ייצאו צווים נגדו

    ישראל רובין No Comments on ניגוד עניינים? מנדלבליט פטור; אם נתניהו לא יחתום ייצאו צווים נגדו

    בעוד שנציב קבילות השופטים השופט רוזן דחה את העתירה המנומקת נגד מנדלבליט וקבע כי יוכל לשמש כיו"ר ועדת איתור פרקליט המדינה. מנגד היועמ"ש בתשובה לבג"ץ קבע כי הסדר ניגוד העניינים לראה"מ הוא חובה וכי דחייתו עלולה להוביל להוצאת צווי מניעה נגדו

    אביחי מנדלבליט צילום: פלאש90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר התלונה שהוגשה לנציב קבילות השופטים השופט דוד רוזן, כנגד היועמ"ש לממשלה בגין חשש לניגוד עניינים חריף בין היועמ"ש לפרקליט המדינה הבא לאור התיק הפתוח בפרשת מנדלבליט – אשכנזי שלא נסגר. ולאחר שמנדלבליט נשמע בהקלטה עם אפי נווה, מדבר על רצונו בסגירת התיק ע"י פרקליט המדינה ניצן.

    הערב (שלישי) מתפרסם החלטתו של השופט רוזן לדחות את התלונה וקובע כי אין ניגוד עניינים בכך שמנדלבליט יישב בראש הוועדה לבחירת פרקליט המדינה בה מעמדו קריטי לקביעת זהות הפרקליט הבא.

    הנציב רוזן דחה את התלונה וקבע כי "לנוכח הודעתו המפורשת של ד"ר מנדלבליט, לפיה אין בכוונתו לפנות בנושא לפרקליט המדינה הבא, בטל החשש מפני ניגוד העניינים האמור. הילכך, לא מצאתי מניעה לכך שד"ר מנדלבליט ישמש כיו"ר ועדת האיתור לפרקליט המדינה".

    בתוך כך, בעוד מנדלבליט אינו מצוי בניגוד עניינים לדעתו של רוזן. היועמ"ש הגיש את תשובתו לבג"ץ בתשובה על הסדר ניגוד העניינים הדורסני שהכתיב לראה"מ, כזכור ראה"מ דחה את ההסדר לאור כבילת ידיו בצורה קשה, בכל מה שקשור למינוי בכירים בשירות המדינה במשרד המשפטים ובמשטרה למרות שתיקו כבר נמצא בבית משפט.

    לדעתו של היועמ"ש, חוות דעתו של היועמ"ש בעניין מניעת ניגוד עניינים היא חוות דעת משפטית, אשר מחייבת את כל זרועותיה של הרשות המבצעת ומשקפת מבחינתן את החוק הקיים, בדומה לחוות דעתו המשפטית בסוגיות אחרות, והיא אינה בגדר המלצה בלבד.

    למרות התנגדות ראה"מ להסדר העניינים הדורסני מבהיר מנדלבליט, כי חוות הדעת אינה תלויה ברצונו הטוב של בעל התפקיד, מטעמי נראות או טעמים וולונטריים אחרים, אלא מתחייבת מכוח פרשנותו של הדין ע"י היועמ"ש.

    בהודעה המשלימה אף איים היועמ"ש כי כי ככל שרה"מ יעמוד על כך שהוא אינו מתכוון לפעול לפי הסדר זה, על פרטיו, על בג"ץ להמשיך בבירור העתירות, לרבות הוצאת צווים על-תנאי בהקשר זה.



    0 תגובות