- רדיו קול חי - -

מכבי פותחת בבני ברק מתחם חיסוני שפעת לילדים

מכבי שירותי בריאות נמצאת בעיצומו של מבצע חיסונים ארצי לאוכלוסיות היעד. זאת בהתאם להנחיית משרד הבריאות לתעדף קבוצות אלו, בשל המחסור העולמי השנה בחיסוני השפעת. במכבי מדגישים כי השנה יינתנו החיסונים בקביעת תור מראש בלבד על מנת למנוע התקהלויות.

החיסונים ניתנים כעת לחברים בגילאי 65 ומעלה, חולים כרוניים בכל גיל , ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12 ונשים לפני לידה. מכבי יוצרת קשר ישיר עם החברים על מנת לזמנם לחיסון. בנוסף, מתחסנים גם רופאים ואחיות  – עובדי מערכת הבריאות – אשר באים במגע שוטף ויומיומי עם חברים  בקבוצות סיכון.

בבני ברק, פותחת מכבי בשיתוף עם העירייה מתחם ייעודי לחיסוני שפעת לילדים, באולם 'משואות' ברחוב ירושלים 1, שיסייע במניעת התקהלויות וישמור על בריאות החברים – כך שהמתחסנים הצעירים לא ישהו בחלל אחד עם החברים המגיעים לקבל טיפול רפואי . המתחם יפעל היום ומחר כ"ד וכ"ה חשון (11-12.11) בין השעות 13:00-19:00.

נוסף לכך, במשך חודשי החורף יקיים מרחב בני ברק ימי בריאות מרוכזים במרכזים רפואיים ברחבי העיר, אליהם יוזמנו החברים בקבוצות היעד הרלוונטיות. גם בימי הבריאות יינתנו חיסונים במתחם נפרד וייערך מעקב אחר מדדים רפואיים נוספים.

ד"ר אנג'לה עירוני, ראש אגף הסיעוד והמוקדים הרפואיים במכבי: "השפעת היא מחלה מסוכנת מאוד, ועלינו לעשות מאמץ מרבי לחסן כמה שיותר אנשים הנמצאים בסיכון. כולנו תקווה כי בעקבות ההנחיות לריחוק חברתי ושמירה על היגיינה מוגברת בצל הקורונה, אנחנו נראה פחות תחלואה השנה בישראל. עם זאת, אל לנו להיות שאננים: מי שנמצאים באוכלוסיות בסיכון צריכים להתחסן לפני בוא החורף ולהגן על עצמם ככל הניתן".

גב' דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז: "במקביל להתחסנות נגד השפעת, אני קוראת לחברים להגיע מוכנים לחורף ולבצע בדיקות סקר תקופתיות, המהוות כלי יעיל להפחתת תחלואה ומסייעות בזיהוי מוקדם למחלות קריטיות שונות. על מנת לשמור על בריאות החברים, הפרדנו את מתחמי החיסונים נגד השפעת מהעמדות לבדיקות קורונה ומהמרכזים הרפואיים ברחבי העיר .

ר' ברוך שטרן, מנהל מרחב בני ברק: " אנחנו מחויבים להמשיך ולהוביל את קידום בריאותם של חברי מכבי בעיר בני ברק , בכל ימות השנה ולקראת החורף בפרט. אבקש להודות לראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, על שיתוף הפעולה ההדוק, המתעצם במיוחד בימים אלו, שהביא בין היתר גם לפתיחתו של מתחם חיסוני השפעת הייעודי לילדים, בו יוכלו להתחסן תוך שמירה קפדנית על בריאותם.".