אושר לקריאה שניה ושלישית: עובדים יישאו רק יום אחד מימי הבידוד

    איתי גדסי No Comments on אושר לקריאה שניה ושלישית: עובדים יישאו רק יום אחד מימי הבידוד

    אושר לקריאה שנייה ושלישית המתווה של ח"כ חיים כץ לאחריות על ימי הבידוד: עובדים יישאו בעלות יום אחד בלבד וינוכו להם עד 4 ימי מחלה; המדינה תשפה את המעסיק עבור 75% מעלות הבידוד למעסיקים עד 20 עובדים, ו-50% מהעלות ליתר

    ח"כ חיים כץ צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ אישרה היום (ראשון) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק להסדרת האחריות על ימי בידוד לעובדים. ההסדר אושר לאחר שהושגו הסכמות מול שר האוצר ישראל כץ, בהתבסס על המתווה שהציע יו"ר הוועדה. על פי הנוסח שאושר, ההסדר הנוכחי יהיה תקף עד חודש מרץ.

    חלק מהצעת החוק העוסק באופן הדיווח של המעסיקים לביטוח הלאומי פוצל מהצעת החוק ויעלה לדיון בנפרד בהמשך השבוע.

    בהתייחס לנוסח שאושר אמר ח"כ חיים כץ: "החוק המתוקן נושא בשורה גדולה ומעניק אוויר לנשימה למאות אלפי משפחות נוספות. אני מברך על ההסכמות עם שר האוצר. מתווה המימון לימי הבידוד שופר, תוך צמצום הנטל הכלכלי מהעובדים ומהעסקים".

    במהלך הדיון הסיר ח"כ כץ את האפשרות של עובדים שאזלו להם ימי המחלה להמיר את ימי הבידוד ב-70% שכר מהמדינה, זאת לאחר שהתברר כי אין בכוונת המדינה לשלם על יום הבידוד הראשון. לדבריו "אם העובד לא מקבל שכר על היום הראשון זה פוגע בו קטגורית והאפשרות הזאת לא תתקיים".

    על פי הנוסח שאושר עובד שנמצא בבידוד לא יקבל שכר על יום הבידוד הראשון בלבד. המדינה תשפה את המעסיק על עלות היום השני לבידוד ולאחר מכן על מחצית מעלות הבידוד למעסיק, כשהשיפוי יינתן באמצעות המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, מעסיקים עד 20 עובדים המדינה תשפה בסך 75% מעלות הבידוד.

    לבקשת המוסד לביטוח לאומי בקשות המעסיקים לשיפוי יוגשו החל מחודש פברואר, זאת בכדי לתת למוסד להיערך למתן השירות, אולם הזכאות תהיה רטרואקטיבית מיום תחולת החוק.

    עוד על פי הנוסח, בגין הבידוד ינוכו עד 4 ימי מחלה ממכסתו הצבורה של העובד. בשונה ממחלה רגילה, בגין סופי שבוע וחגים שאינם מוגדרים כימי עבודה לא ינוכו ימי מחלה. במצב שבו לעובד נגמרה מכסת ימי המחלה יכנס העובד ליתרה שלילית על חשבון ימי מחלה עתידיים.

    הסדרים מיטיבים במגזר הציבורי יגברו על נוסח החוק ובשוק הפרטי יוותר הדבר לשיקול המעסיקים.

    נושא המענקים לשבים לשוק העבודה עדיין לא עלה לדיון מאחר והצעת הצו למענקים עבור חיילים בעלי משפחות ומשרתי שירות לאומי שאיבדו את עבודתם עדיין לא הוגש לוועדה. בהתייחס לכך אמר ח"כ חיים כץ לנציגי משרד האוצר: "הייתי שם ואני מכיר את ההתנהלות שלכם וזו בושה וחרפה. כל מה שנוגע אליכם תמיד באורך הגלות. אתם תעבדו ביעילות, לא ניתן לכם לקבור את זה".



    0 תגובות