מסיתים כנגד חיילים באוניברסיטה אך ההנהלה והמועצה מתעלמים

    ישראל רובין No Comments on מסיתים כנגד חיילים באוניברסיטה אך ההנהלה והמועצה מתעלמים

    בעקבות סרטון של תא חד"ש באוניברסיטה כנגד החיילים הלומדים במקום, הביא את קצין מודיעין ראשי להגביר את האבטחה סביבם, אך הנהלת האוניברסיטה, והמועצה להשכלה גבוהה בוחרי שלא לטפל בהסתה בשם "חופש הביטוי"

    האוניברסיטה העברית צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תא תנועת חד"ש באוניברסיטה העברית הוציא סרטון הסתה בו הוא מאיים על חיילי צה"ל הלומדים בתכנית חבצלת באוניברסיטה העברית. בעקבות האיומים הודיע קצין המודיעין הראשי על תגבור מסיבי של אבטחת חיילי צה"ל הלומדים בקמפוס, ואף אסר על החיילים להסתובב לבד באוניברסיטה מחשש להתקפה אלימה כנגדם.

    ארגון 'בצלמו' פנה לפרקליט המדינה שבחר לא להתערב באיומים כלפי החיילים. גם האוניברסיטה העברית בחרה לגבות את תא חד"ש בקמפוס וטענה שמדובר בחופש הביטוי.

    בתגובה שלח ארגון 'בצלמו' שלח מכתב תקיף למועצה להשכלה גבוהה ובו דרישה להתערב ולדרוש מהאוניברסיטה העברית להעניש משמעתית את יוצרי הסרטון, ולהשעות את תא חד"ש לתקופה ממושכת.

    במכתב התלונה נכתב בין היתר, "אין כל ספק שלו תא ימני היה מוציא סרטון דומה נגד ערבים הלומדים בקמפוס הרוחות היו סוערות ובצדק , כמובן שיוצרי הסרטון היו מסולקים לצמיתות. אולם כאן ניכר שניתן לפגוע בסטודנטים הלומדים בקמפוס רק בגלל שהם חיילים בצה"ל".

    היום (שני) הודיעה המועצה להשכלה גבוהה כי אינה מצאה מקום להתערב בעניין ולא תנחה את האוניברסיטה העברית לפעול נגד המסיתים הלומדים בקמפוס.

    מארגון בצלמו נמסר בתגובה: "מדובר בהתרת הדם של חיילי צה"ל הלומדים בקמפוס.
    התקיפה הבאה שתיערך נגד חיילי צה"ל בקמפוס כבר לא תיעשה דרך סרטונים או מצגות והפגנות אלא תהיה פיזית ממש. מילים יכולות לרצוח".

    עוד הוסיפו, "לא לחינם קצין המודיעין הראשי של צה"ל הודיע על תגבור האבטחה בקמפוס לחיילים הלומדים שם. אנחנו נגיש ערעור על ההחלטה של המועצה להשכלה גבוהה וקוראים לשר להשכלה גבוהה זאב אלקין להתערב בעניין. הגיע הזמן שהשר יפעל לממש את המדיניות שבשמה נבחר".

    מהמועצה להשכלה גבוהה סרבו להגיב.



    0 תגובות