לאחר הנאום הפוליטי הבוטה של זילבר: הנציב דורש לטפל בחומרה

    ישראל רובין No Comments on לאחר הנאום הפוליטי הבוטה של זילבר: הנציב דורש לטפל בחומרה
    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הנאום הפוליטי חסר התקדים של הפקידה דינה זילבר המכהנת כמשנה ליועמ"ש, בו תקפה את ההנהגה הפוליטית וכינתה את ראש הממשלה "פייק מנהיג", בעקבות כך קמה סערה צבורית האדירה נגדה, בתגובה נציב שירות המדינה פנה ליועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו לטפל במקרה בחומרה.

    הנציב הדגיש את החומרה הרבה בה הוא רואה את הדברים, ובפרט שעו"ד זילבר נהגה באופן דומה בעבר ואף קבלה הערה על כך. הנציב סבור שעל היועץ לטפל בנושא בהתאם לחומרתו ולאירועי העבר.

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט השיב כי הוא  ישמע את התייחסותה של עו"ד זילבר לדברים, ובהמשך לכך יחליט כיצד להידרש לפניית נציב שירות המדינה ולפניות נוספות בנושא.

    באירוע במכון הישראלי לדמוקרטיה, נשאה הפקידה דינה זילבר נאום פוליטי חסר תקדים בו תקפה את ההנהגה הפוליטית, "לפעמים אנחנו עדים לתופעות של גלגול אחריות. לפעמים כדי לא להודות באמת המצערת של היעדר מנהיגות, מפעילים את הוונטילטור המפזר את האשמה לכל עבר. במקום להתמודד עם קשיים, השלכות, יתרונות וחסרונות, במקום להסתכל פנימה – מסיטים את המבט ומכוונים אצבע מאשימה החוצה".

    עוד הוסיפה זילבר, "אומרים, "הי תראה שם, ציפור", כמו שהיינו אומרים כשהיינו ילדים כדי להסיט את תשומת הלב של הזולת הרחק מאתנו, אומרים היום "הי, תראה שם פקיד". מייצרים מציאות מדומיינת של פרקליטות שבתוך הפרקליטות, או של מדינת פקידים חורשי רע במסתרים המתכננים הפיכה שלטונית. תוסיפו קצת דם לקינוח הדבש ויש פה קאמבק מטורף של הפרוטוקולים של פקידי ציון. תרבות של חיפוש אשמים במקום נטילת אחריות".

    זילבר לא היססה והמשיכה לתקוף בחריפות את נבחרי הציבור וראה"מ, "'הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל', אמר סמואל גונסון בחיבורו 'הפטריוט' ושיח המשילות הוא לפעמים מפלטו של הפייק מנהיג. הטחת עלבונות היא נשקו של הפחדן, וצביעות היא תחמושתו העודפת".

    בעקבות דבריה הפוליטיים, רבים במערכת הפוליטית קראו לפטר את זילבר מיידת מהשירות הציבורית ואף קראו לה לפתוח מפלגה ולרוץ בבחירות הקרובות לכנסת.

    יש לזכור שהפקידה דינה זילבר בתפקידה כמשנה ליועמ"ש פעלה בחוסר סמכות לבטל אירועים שאינם ממשלתיים, והתקיימו בהפרדה לציבור החרדי.

    בספרה "בירוקרטיה כפוליטיקה" פרשה זילבר את תפיסת עולמה בתפקיד פקיד המדינה:  "טענתי היא כי במדינה המנהלית חשיבותו של המנהל הציבורי ראשונה במעלה. לפיכך חשוב שהדרג הפקידותי יכיר בכוחו לעצב מדיניות בנושאים קרדינליים. המגמה החשובה היא העתקת מרכז הכוח השלטוני ויכולת ההכרעה המעשית בשאלות של מדיניות, מהדרג הפוליטי הנבחר לדרג הפקידותי הממונה. תהליכים אלו מתרחשים במסווה של נייטרליות ושל מומחיות אובייקטיבית, תוך עקיפת ההליך הדמוקרטי וסיכונו, מבלי ליתן דין וחשבון לציבור הרחב שגורלו נקבע בדרג הפקידותי".

    "התחום המשפטי הוא דוגמה לתחום בו שולטת שפה משלו, ההופכת נפוצה ומובנת יותר בחברה הממושפטת שלנו. השיח השורר בו הוא שיח פנימי של מומחיות. מונחים כמו סבירות ומידתיות הם חלק משיח פנימי של גילדה מקצועית. לאדם מן היישוב שאינו בעל השכלה משפטית אין אפשרות אמיתית לפצחו. באופן הזה מתאפשר המשכה של שליטת המומחים המרכזיים באופן קבלת ההחלטות. קבוצות אינטרס אחרות, הנעדרות את הכרת הקודים הנדרשים, אינן יכולות אפילו להתחרות בתנאים שווים על אפשרות עיצוב המדיניות".



    0 תגובות