סמוטריץ': "אם לא נחוקק את חוק הגיור – בג"ץ יכיר בגיורים לא אורתודוקסיים"

    ישראל רובין No Comments on סמוטריץ': "אם לא נחוקק את חוק הגיור – בג"ץ יכיר בגיורים לא אורתודוקסיים"

    ח"כ סמוטריץ' בשיחה עם קול חי על נושא בג"ץ הגיורים: "אם המדינה תמשיך לגרור רגליים כפי שהיא עשתה עד היום, התוצאה תהיה, ככל הנראה – פסק דין שמכיר גם בגיורים לא אורתודוקסיים" 

    סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומר כי בשלב זה עדיין מוקדם לעסוק באפשרויות הפוליטיות השונות שיווצרו בכנסת הבאה: "אני חושב שמוקדם לעסוק בזה. אין עוד אין בחירות ואיננו יודעים מה תהיינה התוצאות שלהן".

    עם זאת, בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן בקול חי, אומר ח"כ סמוטריץ': "אנחנו מפלגת ימין ונרצה להקים ממשלת ימין ולקדם מדיניות שטובה לעם ישראל כפי שאנחנו תופסים את זה. ימין זה המון מובנים, זה כמובן ימין מדיני אבל גם זהות יהודית של מדינת ישראל ותיקונים הנדרשים באופן קריטי במערכת המשפט. צריך להבין שהתיקונים שצריך לעשות במערכת המשפט הם בסיס לכל כך הרבה דברים אחרים שנמנעים מאיתנו לעשות בגלל המצב".

    קאהן: "לא תיקונים. לבנות מחדש". סמוטריץ': "אתה צודק. צריך לעשות את זה כמו שעשו בזמנו לתאגיד השידור, רק שצריך לעשות את זה קצת יותר טוב".

    "צריך להבין", מסביר סמוטריץ': "את האיומים, אפילו על הזהות היהודית של מדינת ישראל, שנשקפים מבג"ץ: קח למשל את מה שעומד על הפרק עכשיו בנושא הגיורים וכשרות ועם בירורי היהדות, וקדושת המשפחה".

    קאהן: "דברים שכאשר אתם הייתם בקואליציה לא קידמו בגלל מחלוקות בתוך הציבור הדתי לאומי". סמוטריץ: "אני ממש לא מסכים. ראיתי במכתבו של דרעי איזו האשמה כאילו שקד ובנט התנגדו. לא היה ולא נברא. אינני יודע למה זה לא קודם אבל לא היתה התנגדות של בנט ושקד".

    בנושא בג"ץ הגיורים, מרחיב סמוטריץ': "בעוד שבוע המדינה צריכה להגיש את עמדתה בעניין הגיורים. זה המועד האחרון שבג"ץ כתב למדינה לאחר המון דחיות ובג"ץ יושב פה בהרכב מורחב של 9 שופטים ויש אומרים שפסק הדין כבר כתוב. אינני יודע. אני רק יודע שאם המדינה מתייצבת ואומרת חד משמעית שהיא הולכת לחוקק את אותו חוק גיור ממלכתי – סביר להניח שהאיום הזה יוסר. כמובן שצריך גם לחוקק את החוק הזה ולא רק להודיע. אבל אם המדינה תמשיך לגרור רגליים כפי שהיא עשתה עד היום, התוצאה תהיה, ככל הנראה – פסק דין שמכיר גם בגיורים לא אורתודוקסיים".

    קאהן: "אבל אין היום שום משמעות לחוק. כל דבר בג"ץ מבטל בסוף". סמוטריץ': "זה לא נכון. תלמד את התיק עצמו ותראה שבית המשפט לא כופר בסמכות של המדינה לקבוע גיורים ממלכתיים ולקבוע שרק גיורים ממלכתיים יוכרו. כל השאלה היא האם צריך חוק או לא ובג"ץ אומר – אתה צריך חוק מכיוון שזה פוגע בערך השיויון שמעוגן בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

    סמוטריץ' מוסיף ומסביר "זה חוק שכולם מסכימים עליו. מי שעבד עליו בזמנו זה אני ומשה ארבל שהיה ראש מטה בלשכת השר דרעי. החוק הזה לא סותם את הגולל על המחלוקת בנושא הגיורים. הוא כן מגדיר שבמדינת בישראל רק גיור שנעשה בתוך המערכת הממלכתית – מוכר. ממילא גיורים אחרים, שאינם אורתודוקסיים, לא יוכרו".

    לשאלת קאהן כיצד המפלגות החרדיות שיושבות בקואליציה יוכלו לקדם את החוק הזה, שהרי בהסכם הקואליציוני הוסכם שחוקים שנוגעים לסטטוס קוו לא יקודמו, עונה סמוטריץ': "הסעיף שלא מקדמים חוקים שקשורים לדת ומדינה בממשלה הזאת היה תקף לחצי שנה והוא כבר פג תוקף. דבר שני, לא מדובר בשינוי הסטטוס קוו אלא בשימור הסטטוס קוו. נכון להיום במדינת ישראל לא מוכר גיור שאינו אורתודוקסי. העניין הוא שכדי לשמור על המצב הזה ולהגן עליו מבג"ץ צריך לחוקק את זה בחוק".



    0 תגובות