הנת"ם על 'פרשת משפטים בושה': "התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים"

    ישראל רובין No Comments on הנת"ם על 'פרשת משפטים בושה': "התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים"

    עורכת הדין תושב פ"ת שקראה לעבר היועמ"ש מנדלבליט 'פרשת משפטים בושה' ועוכבה לחקירה בשבת, הגישה תלונה לנת"ם; הנת"ם קבע: התלונה מוצדקת, אי סגירת התיק במשך זמן רב, ועיכובה של אישה דתייה בשבת על לא עוול בכפה "התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים"

    נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן צילום: יונתן סינדל / Flash90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורכת הדין, תושבת פתח תקווה, שקראה לעבר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט 'פרשת משפטים בושה' ועוכבה לחקירה בשבת, הגישה תלונה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן.

    בתלונתה, קבלה עורכת הדין על כך שבמהלך שבת היא עוכבה לחקירה על ידי שוטרים, אוימה על ידם לעיני ילדיה, הוסעה בשבת לתחנת המשטרה ברכב משטרתי, נחקרה ואף נפתח נגדה תיק פלילי, זאת אך ורק כי במהלך אותה שבת קראה לעבר היועמ"ש לממשלה את המילים 'פרשת משפטים, בושה'. במסגרת התלונה נטען כי תיק החקירה הועבר מהמשטרה לפרקליטות והטיפול בו התעכב במשך חודשים רבים, וכתוצאה מכל נגרם לעורכת הדין עינוי דין.

    הטיחה ביועמ"ש: "פרשת משפטים בושה" – ועוכבה לחקירה בשבת

    בהתייחסות הפרקליטות לטענות ציינה פרקליטת המחוז כי הטיפול בתיק נגרם עקב תקלה טכנית בממשק הדיגיטלי אשר הופעל על ידי תחנת המשטרה כפיילוק להעברת תיקים, ולאור ריבוי התקלות הוחלט על הפסקת השימוש בו. כמו כן, פרקליטת המחוז ציינה כי עם חשיפת המקרה היא ביקשה לקבל את התיק מהמשטרה לפרקליטות ומשהובא לפתחה, הורתה על גניזתו בעילה של 'היעדר עבירה פלילית'.

    הנציב קבע בהחלטתו, כי התלונה באשר לעיכוב ההליכים ומשך הזמן שעבר מאז התרחשות המקרה, מוצדקת, הגם שמדובר בעיכוב לאורך חודשים רבים הנובע מתקלה טכנית, הרי הפרקליטות נתייצגה כאן כמי שדוממת על מקומה, ונסתם הגולל על טיפולה.

    בהתאם לכך, הנציב מצא להמליץ בפני המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) לבחון את הנושא ולקבוע נהלים מחייבים שיהיה בהם למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

    עוד מציין הנציב בהחלטתו כי באשר לטענות נגד היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה הרי שהיועץ המשפטי לממשלה הבהיר בהתייחסותו כי הוא לא הגיש תלונה נגד עורכת הדין, לא התבקש למסור עדות ולא היה מעורב כלל בטיפול באירוע, אשר בוצע כאמור על ידי המשטרה והפרקליטות.

    באשר להתנהלות המשטרה באירוע, הנציב מצא לציין כי כי אמנם לא נדרש להתנהלות המשטרה במקרה זה מאחר שבהתאם לחוק זו אינה חוסה בצל ביקורת הנציבות, אך עם זאת, הובלת אזרחית נורמטיבית בשבת לתחנת משטרה ברכב משטרתי, כשלא עשתה דבר וחצי דבר בניגוד לחוק הינה התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים. אי לכך, העביר הנציב את הנושא לטיפול מ"מ המפכ"ל.



    0 תגובות