גנץ: "אני סבור שהמדיניות הדיפרנציאלית שלנו – נכונה"

    איתי גדסי No Comments on גנץ: "אני סבור שהמדיניות הדיפרנציאלית שלנו – נכונה"

    שר הביטחון בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה: "יש לנו מגוון רחב מאוד של תכניות מבצעיות להגן על תושבי הדרום ואם הפרות הריבונות האלו והפגיעות הביטחוניות תימשכנה – חמאס ותושבי עזה יפגשו את התכניות האלו בקרוב ומקרוב מאוד"

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס בפתח ישיבת הממשלה לירי הרקטה הלילה לעבר אשקלון ואמר: "בעקבות הירי לכיוון אשקלון- צה"ל ביצע הלילה תקיפה רבה ועוצמתית, המחיר שאנחנו נפדה על כל פגיעה בריבונות שלנו יימשך, ילך ויאמיר. לא יהיו בתחום הזה שום הנחות קורונה. אנחנו חיים עם מגוון רחב מאוד של תכניות מבצעיות להגן על תושבי הדרום ואם הפרות הריבונות האלו והפגיעות הביטחוניות תימשכנה – חמאס ותושבי עזה יפגשו את התכניות האלו בקרוב ומקרוב ואני ממליץ להם שלא יעשו זאת".

    "אני שמח על ההחלטות שתבואנה היום בתחום חיזוק יישובי עוטף עזה וחיזוק החוסן באזור הזה, גם בעידן בו אין תקציב או בעידן שלקראת תקציב, אלו דברים חשובים. יש עוד חמישה תחומים שאני ממליץ שתהיה בהם ועדה שתביא לנו החלטת המשך: סיוע לאשקלון, מימון המיגון בעיריית שדרות, כביש 232, קציר ירוק לחקלאים, ותעדוף רכש כחול לבן מהעוטף. אני מצפה שנעשה את זה בשבועות הקרובים ונפתור את כל הבעיות שנמצאות באזור הזה".

    בנושא הקורונה אמר גנץ: "אני מברך על ההתקדמות בנושא הקורונה, אני חושב שיש בסך הכל קשיים במגמת הירידה של התחלואה, אנחנו רואים את זה, אבל יש יותר ויותר קשב ציבורי. אני סבור שהמדיניות הדיפרנציאלית שלנו היא מדיניות נכונה, ואני כמובן שמח על הנושא של תהליכי החיסונים שהולכים ונרכשים, גם מפותחים כחול לבן במכון הביולוגי. צר לי ששמעתי מהתקשורת, שישיבת הקבינט נדחית ליום שני כי אני חושב שביום שלישי כבר מחכים להחלטות וטוב היה אם היינו מקדימים את העניין. יש הרבה גופים ואנשים במשק שמחכים להחלטות ממשלת ישראל ואנחנו חייבם להתקדם בנושא".

    בנושא המינויים המובאים לממשלה אמר גנץ: "אנחנו מחדשים את המינויים, לפחות את חלקם, כבר עכשיו. אני חושב שאנחנו צריכים לקדם את כל המינויים במשרדים השונים. מדינת ישראל צריכה חשכ"ל, ומשטרת ישראל צריכה מפכ"ל. אנחנו חייבים להמשיך לקדם את כל המינויים, אני מאוד מקווה שלא תהיה התערבות של גורמים חיצוניים שתכפה עלינו את המינויים. עכשיו כשמינינו חשכ"ל, צריך לקדם את כל התקציבים שהבטחנו לציבור".

    שר הביטחון ציין כי הוא מברך על חזרתו של יונתן פולארד לארץ ומאחל לו בריאות ואריכות ימים.

    גנץ הוסיף בנוגע ליום האיזכור למותו של דוד בן גוריון, כי: "בן גוריון היה אדם בעל זכויות יסוד בהקמת המדינה ואנחנו רחוקים מאוד מלהתקרב לתחתית מעלתו. אני חושב שהוא היה האיש הנכון למדינת ישראל בזמן הנכון, ובזכותו אנחנו יכולים לקיים את מה שאנו מקיימים. כאיש צבא וכשר הביטחון אני לוקח ממנו את האמירה: 'אם נלחם, נלחם בעתיד ולא נחזור לעבר'. אני חושב שתפיסת הביטחון ברמות השונות: מרמת רה"מ ועד רמת החיילים בשטח, ברמת התפיסה המבצעית לדעת להסתכל על קרבות עתידיים ולא על מלחמות העבר בלבד – יש לנו הרבה מאוד אתגרים ביטחוניים שונים לחלוטין מאלו שעמדו בפני דוד בן גוריון כשהוא קיבל את ההחלטות ואנחנו חייבים להתקדם ביכולת שלנו לתת להם מענה".

    "אני סבור שגם במישור הפוליטי אנחנו חייבים לחזק את גישתו הממלכתית של דוד בן גוריון – להתנשא מעל הוויכוחים הפוליטיים שלנו ולקדם את מה שמדינת ישראל צריכה".



    0 תגובות