בעקבות דוד המלך בחבל יתיר | צפו

    קובי פינקלר 1 Comment on בעקבות דוד המלך בחבל יתיר | צפו

    השלכת הפוקדת עצים רבים בארץ בתקופת הסתיו ותחילת החורף פוסחת על אחד מהיערות היפים בארץ, שהוא גם היער הנטוע הגדול ביותר בארץ- יער יתיר. נטועים בו עצי אורן לסוגיהם ועצים רחבי עלים כדי לאפשר קיום פעילות נופש מגוונת במקום

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השלכת הפוקדת עצים רבים בארץ בתקופת הסתיו ותחילת החורף פוסחת על אחד מהיערות היפים בארץ, שהוא גם היער הנטוע הגדול ביותר בארץ- יער יתיר. נטועים בו עצי אורן לסוגיהם ועצים רחבי עלים כדי לאפשר קיום פעילות נופש מגוונת במקום.

    לא פחות מחמש דרכי טיול הוכשרו ברחבי היער לטיול ולתצפיות נוף.

    דרך יער יתיר, דרך החלמוניות, דרך הנוף המערבית, דרך הנוף המזרחית ודרך המאגר.

    במרכזו של היער, דרך יער יתיר שבילי מטיילים וחניוני נופש פעיל. המסלול ממוקם לא הרחק מבית היערנים בלב היער, שעכשיו בשיפוצים אך מהווה נקודת ציון חשובה.

    בקצה אחר של היער, יוצאת דרך המאגר. זוהי דרך כבושה הטובה לכל כלי הרכב. עם ירידת הגשמים הרבים בשבוע שעבר החלו שוב לזרום מים למאגר הגדול מסוגו באזור. המאגר מסוכן לרחצה, אך מראה כזה של מים בלב האזור המצוי על גבול ספר המדבר הוא מראה בהחלט יפה. הדרך עצמה, יוצאת מחורבת ענים המזוהה עם ישוב קדום שישב כאן בתקופת התלמוד. במקום שרידי בית כנסת עתיק הבנוי אבני גזית גדולות.

    הדרך השלישית היא 'דרך החלמוניות' ששווה לבקר בה בימים עת פורחת בה החלמונית.

    בינות לעצי האורן מבצבצות להן החלמוניות הצהובות, לצד הסתוונית הסגולה וזה פשוט מחזה נפלא.

    שתי דרכי הנוף הנותרות זו המזרחית וזו המערבית הן דרכים עבירות לכל כלי הרכב והן מתאימות לאלו האוהבים את הנוף אך בלא מאמץ.

    'דוד המלך', שתי מילים שאומרות הכל. יקבים וגתות, עיירה מימי בית שני, חוות מרעה וגידול פרי הארץ, מעיינות, נקבות ובארות מים, טרסות נטועות, מערות קבורה, חקלאות קדומה ונופים ייחודיים. בין כל אלו, כאמור בחבל יתיר.

    טיול בחבלי ארץ ישראל, אלו שאינם מתויירים ומטויילים דיים. אזור שמשירתו של דוד המלך בספר תהילים, בוקעים כל העת, נופי בראשית אותם חווה, ירק העשב ופריחה בהרים ותכול המים במעיינות הקרירים. (טוב. לא בחורף..)

    דוד המלך ברח אל מדבר זיף מפני שאול, הזיפים הלשינו לשאול על הימצאו של דוד בקירבם" ויעלו זיפים אל שאול הגבעתה לאמר הלא דוד מסתתר עימנו במצדות בחורשה בגבעת החכילה אשר מימין הישימון" ( שמואל א , כג' ) באותה עת פלשו הפלישתים על הארץ וגרמו לשאול לזנוח את המרדף אחרי דוד, המנצל זאת ונמלט לעין גדי.

    1500 שנות היסטוריה בסוסיא

    אחרי שנים רבות הכל השתנה. ההיסטוריה נשארה כמובן, העיירה עומדת על תילה, אבל אמצעי ההמחשה, הסרטים, הנסיעה ברכבי אימיול, הכל השתנה ולטובה.

    המבקר כיום בעיירה הקדומה, יוכל לעמוד מקרוב על חיי היום יום של היהודים בארץ ישראל בתקופת התלמוד באופן מוחשי. שרידי המבנים והמערות, המקוואות, בתי הבד והגתות, הכתובות, מנהרת המילוט, העיטורים והסמלים היהודיים באבן ובפסיפס, ובראש כולם מבנה בית הכנסת המפואר, שזורים בסיור מתמשך המגולל פרשיה מרתקת, אשר כאילו נסתיימה אתמול…

    ומעבר לכל, מרכז המבקרים החדיש והמפואר. מקום ממוזג מרווח ונוח. חנות מזכרות, קרמיקה ואומנות, דבש, יינות מובחרים, שוקולד מעולה, מוצרי קוסמטיקה ומרפא והכל מתוצרת הר חברון. 1-599-5000-37

    ארץ היין.

    במרומי הישוב בית יתיר, ממוקם יקב לה פורה בלאנש

    עכשיו בפתח החורף מציגים כאן חורף חם במרכז המבקרים.

    היקב לה פורה בלאנש, (יער הלבנון או היער הלבן ) תכנן להשיק את מרכז המבקרים החדש בסוכות וחיכה בשל הגבלות הקורונה.. פתח את שעריו למטיילים ואוהבי היין, לביקור במרכז המבקרים החדש לחוויה ייחודית באווירה פסטורלית.

    היקב הצעיר יחסית שבראשו עומד היינן ברונו דרמון זוכה לתשואות המבקרים ומדליות בטעימות.

    היקב הייחודי מוכר את יינותיו ישירות לקהל (דרך חנות און ליין או במרכז המבקרים) וכמובן למסעדות ומלונות אבל אינו מוכר לחנויות יין או משווקים על מנת לחסוך עמלת תיווך מיותרת.

    הביקור במרכז המבקרים החדש של יקב לה פורה בלאנש כולל סיור באולם ייצור, והסברים על ייצור היינות השונים והתהליכים, טעימה של 6 סוגי יינות בליווי פלטת גבינות אישית.

    כל היינות "לה פורה בלאנש" הינם כשרים בד”ץ בית יוסף, אונגאר (בד”ץ אמריקאי) ורבנות מהדרין הר חברון.

    בשל ההגבלות הנוכחיות קבוצות המבקרים מוגבלות לעד 8 משתתפים כדי להגיע ל 10 משתתפים יחד עם הלווי של שני אנשי צוות של היקב. כאשר יעודכנו ההנחיות היקב יפעל בהתאם. פרטי קשר – 058-661-9899.

    אל בורות המים של אבותינו – אתר הבור המזרחי

    הר חברון ירוק בעונה זו של השנה. כדי לחוות את מראות המדבר, אנו לוקחים פסק זמן, עולים על הג'יפ המרווח של נחשון ומתחילים בנסיעה לכיוון ספר המדבר. עשר דקות בלבד מפרידות בין גב ההר הירוק והפורח לבין ספר המדבר.

    השביל הירוק, עובר בתוך שדות שעורה, תלמים חרושים במחרשה, שבטי בדואים והרבה צהוב מדברי.

    נסיעה בת חצי שעה ואנו בבור עצום המימדים- הבור המזרחי.

    מרחוק אנו מבחינים ברועה המוביל את צאנו לקראת ערב בחזרה למכלאות. שוב ההיסטוריה חוזרת אלינו. בדיוק בצורה הזו פעלו, חיו ונשמו כאן אבותינו . גם מקום קבורתם הוא כאן באזור. מספר דקות נסיעה ואנו באוהל הבדואי של עדנאן. ריח הקפה נישא למרחוק. סיפור בדואי אוטונטי. אחריו יבוא התה המתוק.

    הלו אמרנו, הר ספר ומדבר חברו כאן יחדיו להווה שכולו היסטוריה ב"ארץ דוד המלך בחבל יתיר".

    היכן אוכלים?

    בפאתי 'מצפה יאיר', הקימו בני משפחת רון- אל, את בית הקפה החלבי קפה רון אל. זהו בית קפה/מסעדה בוטיקי חלבי איכותי עם טעם של עוד.. הכל מעשה ידיים מקומי עם כשרות מהדרין. לשבת מול נופי המדבר, לעקוב את דוד והרועים ולהרגיש כמה יפה היא הבריאה.

    יושבים, אוכלים וצופים אל הנוף הקסום והבראשיתי של מדבר יהודה. ניתן לערוך גם אירועים במקום. בתיאום מראש. רונאל 058-7906608.

    מידע נוסף על לינה ומקומות נוספים, ניתן לקבל בתיירות חבל יתיר. חבל שכולו אויר, אוירה והרבה חום מאנושי.



    1 תגובות

    מיין תגובות