הממשלה אישרה: ב"ב וערים נוספות הוכרו כאזורי עדיפות לאומית

    איתי גדסי 2 Comment on הממשלה אישרה: ב"ב וערים נוספות הוכרו כאזורי עדיפות לאומית

    הממשלה אישרה היום כי 7 ערים בישראל יוכרו כבעלי עדיפות לאומית, לאור ריכוז גבוה של מסתננים בשטחם. המקמות יקבלו תמריצים וסיוע בעלות של מיליוני ש"ח למשיכת תושבים חדשים ועסקים לאזור

    צילום: פלאש90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיוע לאזורים הקשים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא היום (ראשון) לראשונה לאישור הממשלה הכרזה על 7 אזורים שבהם מתגוררים מספר רב של מסתננים, כאזורי עדיפות לאומית. מדובר בערים ירושלים, תל אביב, נתניה, בני ברק, אילת אשדוד ופתח תקווה, בהם נמצאים ריכוזים גבוהים של מסתננים, התמריצים נועדו למשוך תושבים חדשים ועסקים לאזור.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה: "אני מביא היום לממשלה את המלצות ועדת ההיגוי שהקמנו להגדרת אזורי עדיפות לאומית באזורים בהם שיעור המסתננים הוא גבוה. האזורים הללו יקבלו הטבות משמעותיות, וכן, 20 מיליון שקלים נוספים לחיזוקם. אני יודע שהתושבים במקומות האלה חיכו להחלטה הזו הרבה מאוד זמן, גם ראשי היישובים, ואני שמח שהיא יוצאת עכשיו אל הפועל. אני מודה למשרדים שסייעו בכך".

    שר הפנים אריה דרעי הוסיף, "אני שמח שהממשלה תמכה ביוזמה שלנו לחזק את תושבי האזורים הללו שסובלים כבר שנים מפגיעה באיכות חייהם. החלטנו היום לפעול כדי לשפץ ולשקם מבנים שנפגעו באזורים אלה בשנים האחרונות ולסייע לתושבים גם מבחינה כלכלית וגם חברתית. אני יודע כמה התושבים סבלו במשך שנים ומגיע להם שנסייע להם".

    שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הסביר על התוכנית כי "מדובר בהחלטה חשובה שתאפשר השקעה של עשרים מלש"ח בתכנית פיזית חברתית קהילתית לטובת אזורים הזקוקים לכך מזה תקופה ארוכה. בכך אנו מחזקים את החוסן הכלכלי והחברתי של אותם אזורים תוך חיזוק מעמדם ותדמיתם".

    באזורים שהוכרו יושקעו כ- 20 מיליון ₪ סה"כ לביצוע תכנית פיזית-חברתית-קהילתית במקומות אלו – לשיקום וקידום כלכלי-חברתי של תושבי האוכלוסייה הוותיקה ועסקים. כמו כן, חלק מהתקציב יושקע בהקמה ושיקום של מבנים או תשתיות פיזיות במרחב הציבורי.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      וכמובן שבבני ברק הכסף יילך לעסקנים ופרדס כץ ששם מתגוררים כל המסתננים תישאר מוזנחת.

    2. 1

      על מה למה בני ברק מישהו מהם עשה צבא שם? בקושי עובדים ומשלמים מיסים. תתביש לך נתניהו איזה קריטריונים מושחתים.