הקבינט החליט: חזרה מלאה ומדורגת ללימודים במוסדות החינוך

    צבי טסלר No Comments on הקבינט החליט: חזרה מלאה ומדורגת ללימודים במוסדות החינוך

    בצל העלייה הנוספת במספר החולים החדשים: קבינט הקורונה החליט על על פתיחה מדורגת של מערכת החינוך כבר החל מהיום. היום חזרו ללימודים כיתות ה-ו | קווי התחבורה ציבורית יפעלו בתפוסה של 75%

    כיתה בבית ספר. אילוסרטציה צילום: Miriam Alster/Flash90
    10:06
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ סוכות מבטיח: "לא נפר את הברית עם החרדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבינט הקורונה שהתכנס הלילה (בין שני לשלישי) החליט על פתיחה מדורגת של מערכת החינוך כבר החל מהיום (שלישי). היום חזרו ללימודים כיתות ה-ו, בראשון הקרוב חוזרים כיתות י-יב ושבוע לאחר מכן בכ' בכסלו כיתות ז-ט. בנוסף, קווי התחבורה ציבורית יפעלו בתפוסה של 75%.

    על פי ההחלטה, ניתן לקיים לימודים לתלמידי כיתות ה'-ו' בבתי הספר היסודיים ביישובים שבהם רמת תחלואה נמוכה המסווגים כירוק או צהוב בלבד.

    ניתן לקיים לימודים בכיתות י"ג-י"ד במכללה טכנולוגית מוכרת שמספקת לימודי המשך לבתי ספר שניתן בהם חינוך על יסודי לנוער נושר ובסיכון.

    בתי ספר יסודיים הממוקמים ביישובים עם רמות תחלואה נמוכות, בסיווג ירוק וצהוב בלבד, יכולים לקיים לימודים לתלמידי כיתות ה'-ו'. יש לציין, כי פתיחת הלימודים בכיתות ה'-ו', נקבעת בהתאם לצבע היישוב שבו ממוקם בית הספר. ככל שיישוב שבו ממוקם בית הספר יהיה בצבע ירוק או צהוב, תלמידי כיתות ה'-ו' שלומדים בו יוכלו להגיע מכל אזור, פרט לתלמידים שמתגוררים באזורים שהוכרזו כ"אזור מוגבל".

    כיתות א'-ב' – הפעילות מתקיימת בקבוצות קבועות. בכיתות אלו, כל הכיתה נחשבת לקבוצה קבועה ונפרדת.

    כאמור, פתיחת הלימודים בכיתות ה'-ו', נקבעת בהתאם לצבע היישוב שבו ממוקם בית הספר. רק ביישובים המסווגים לצבע ירוק וצהוב, ניתן לקיים לימודים בכיתות אלו.

    יישובים השייכים למועצה אזורית יסווגו לפי צבע המועצה, שנקבע בהתאם לממוצע התחלואה של כלל היישובים. עם זאת, ייתכן שייקבע סיווג ליחידה גיאוגרפית בתוך רשות מסויימת, כלומר שכונות בתוך עיר או יישוב בתוך מועצה אזורית.

    ככל שיישוב שבו ממוקם בית הספר יהיה בצבע ירוק או צהוב, תלמידי כיתות ה'-ו' שלומדים בו יוכלו להגיע מכל אזור, פרט לתלמידים שמתגוררים באזורים שהוכרזו כ"אזור מוגבל". בתי ספר הממוקמים ביישובים בצבע כתום או אדום, לא יקיימו לימודים בכיתות ה'-ו'.

    מדד התחלואה של כל יישוב או מועצה מקומית יבחן אחת לשבוע ובהתאם לממצאים ייקבע סיווג הצבע של הרשות לשבוע הקרוב. ברשויות שצבען ישתנה מירוק או צהוב לכתום או אדום בעקבות עלייה ברמות התחלואה, הלימודים בכיתות אלו יופסקו.

    היישובים המוגדרים כ'מוגבלים' נכון להבוקר: מג'ד אל כרום וכפר מנדא – הישובים מג'ד אל כרום וכפר מנדא הוכרזו כאזורים מוגבלים החל מהיום, יום שלישי, 24.11.2020 בשעה 14:00 ועד יום ראשון, 29.11.2020 בשעה 14:00.

    עראבה – הוארך תוקף ההכרזה על עראבה כאזור המוגבל עד יום ראשון, 29.11.2020 בשעה 17:00.

    נצרת ועספיא – תוקף ההכרזה על נצרת ועספיה כאזורים מוגבלים עד ליום חמישי, 26.11.20, בשעה 8:00 בבוקר.

    קלנסווה – בוטלה הכרזת קלנסווה כאזור מוגבל.

    בתוך כך, היום צפויים השרים לאשר את מתווה הפתיחה של הקניונים במסגרת הפיילוט לשבוע וחצי.



    0 תגובות