שלמה נאמן קורא לכל הגורמים: "זרזו את הסדרת המקרקעין ביו"ש"

    איתי גדסי No Comments on שלמה נאמן קורא לכל הגורמים: "זרזו את הסדרת המקרקעין ביו"ש"

    בוועדת חוץ וביטחון הזהיר נאמן כי "אין ואקום. בשטח נמצאים מודדים מטעם הרש"פ, מסתובבים במרכז גוש עציון, בצומת הגוש וביישובים ומסמנים את השטח ומייצרים מפה משלהם לכל דבר"

    שלמה נאמן צילום: פלאש 90
    10:06
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ סוכות מבטיח: "לא נפר את הברית עם החרדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש התקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון ועדת המשנה לעניינים אזרחיים וביטחוניים ביו"ש בכנסת בראשות ח"כ גדעון סער, בנושא הסדרת המקרקעין ביו"ש והמלצות המנהל האזרחי.

    ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, שהשתתף בדיון אמר: "הסוגייה של הסדר המקרקעין באזורנו היא העתיד שלנו כאן וכל עוד היא לא מטופלת היא ממררת חיי תושבינו ולא רק את שלהם, אלא גם את של שכנינו הערבים. במצב של היום בתים, שכבר עומדים כ-30 שנים עלולים למצוא את עצמם ללא מעמד כשהקרקע נשמטת תחת רגליהם, תרתי משמע, כפי שכבר קרה אצלנו בתקוע ממש עכשיו".

    עוד אמר נאמן: "תוכניות תקועות שנים, כמו בתכנון העיר גבעות, שכל ממשלות ישראל הכירו ורצו בה, אך מכיוון שגורמים שונים מעלים טענות ללא בסיס- הם מונעים מאיתנו בפועל את יכולת התכנון. והשנים עוברות ועוברות ואנו מפסידים אדמות. בסופו של דבר אדמה מוסדרת זה אומר שמי שיבנה עליה דירה או קניון או תחנת דלק ישלם את הכסף הזה למדינה".

    נאמן הבהיר את חשיבות ההסדרה, "מדובר במיליארדי שקלים לקופת המדינה שיכולים לממן כל פעולה בעולם. זה שווה המון כסף, זו פעולה חד פעמית. לא צריך קליטת עובדים ומכרזים – הדבר הזה פשוט צריך להתרחש ואני חושב שאוצר המדינה הוא הראשון שצריך לרצות את זה ולהיות מעוניין בהשלמת העניין הזה".

    עוד הוסיף נאמן בוועדה כי "חשוב שנבין אין ואקום. בשטח נמצאים מודדים מטעם הרש"פ, מסתובבים במרכז גוש עציון, בצומת הגוש וביישובים ומסמנים את השטח ומייצרים מפה משלהם לכל דבר ועניין. הדבר הזה צריך להיות בנפשנו- לקבוע את מעמד הקרקע– ולאפשר לכל מי שחי עליה לחיות חיים נורמליים. ולכן אנו קוראים לכלל הגורמים הרלוונטים לא להמתין ולזרז את הסדרת המקרקעין ביו"ש ".



    0 תגובות