היועמ"ש לבג"ץ: לכפות על הממשלה למנות מפכ"ל

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש לבג"ץ: לכפות על הממשלה למנות מפכ"ל

    בתגובה לעתירה הדורשת לכפות על הממשלה למנות מפכ"ל קבוע, הודיע היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ כי הוא סבור שיש להוציא לממשלה צו על תנאי בנידון ולכפות עליה למנות מפכ"ל

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש לבג"ץ את תגובתו לעתירה הדורשת לכפות על הממשלה לאייש את משרת מפכ"ל המשטרה במינוי קבוע. מנדלבליט סבור כי יש לכפות על הממשלה למנות מפכ"ל.

    בתגובת היועמ"ש נכתב, כי "משלא הוצג נימוק שיש בו כדי להצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל באמצעות העברת שם של מועמד לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל בפני הוועדה, ובשים לב גם לפרק הזמן הארוך שבו המשרה החשובה מאוישת בדרך של מילוי מקום, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי גם בעתירה דנן, לעניין הבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה במהירות הראויה,
    ולהורות על קביעת מועד קרוב להגשת תצהיר תשובה ובסמוך לאחר מכן לקיים את הדיון בהתנגדות".

    מהמשרד לביטחון הפנים נמסרה עמדת השר לביטחון הפנים בנוגע לעתירה, בה נכתב כי "ביחס למינוי מפכ"ל למשטרת ישראל, נמסר מהמשרד לביטחון הפנים כי השר קיים פגישות עם כל הניצבים במשטרת ישראל ועם חלק מהניצבים בדימוס כהכנה לתחילת הליך מינוי מפכ"ל. יחד עם זאת, השר לביטחון פנים מסר כי הוא עומד על קיום סעיף 3(ד) להסכם הקואליציוני שנכרת בין סיעת הליכוד לבין סיעת כחול-לבן ולפיו יוקם צוות בהשתתפות שני הצדדים לממשלה, שיגבש בין היתר כללים לביצוע מינויים בכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור ממשלה".

    "עוד מסר השר לביטחון פנים כי הוא פנה בסמוך לאחר הקמת הממשלה לנציגי סיעת כחול-לבן יו"ר הסיעה ח"כ בני גנץ – שר הביטחון וראש הממשלה החלופי וח"כ אבי ניסנקורן – שר המשפטים) לשם הקמת הצוות בהתאם להסכם, אך הצוות האמור לא הוקם עד עתה".

    בתגובה לדברים, כתב היועמ"ש כי "הסכמות ומחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע".



    0 תגובות