נתניהו ימסור הצהרה מיוחדת "בענין הבחירות"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו ימסור הצהרה מיוחדת "בענין הבחירות"

    דוהרים לבחירות: ראש הממשלה נתניהו הודיע כי ימסור הצהרה מיוחדת "בעניין הבחירות" בפתח ישיבת סיעת הליכוד | בכחול לבן יקדמו שורה של חוקים בעייתיים ושנויים במחלוקת

    ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיעת הליכוד הודיעה לפני זמן קצר כי בפתח ישיבת הסיעה שתתקיים היום בשעה 15:00, ימסור ראש הממשלה נתניהו הצהרה מיוחדת לתקשורת "בעניין הבחירות".

    בתוך כך, בכחול לבן יקדמו השבוע סדרת חוקים בעייתיים ושנויים במחלוקת. ביניהם חוק יסוד השוויון, חוק יסוד מגילת העצמאות וחוקים נוספים.

    בהצעת חוק יסוד השוויון, מוצע לעגן במסגרת חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו את הזכות לשוויון ואת האיסור על הפליה.

    חוק יסוד מגילת העצמאות – מטרת הההצעה היא לעגן בחוק-יסוד את החובה לפרש את מכלול החקיקה הישראלית, לרבות חוקי יסוד אחרים, לאור הכרזת העצמאות כחובה פרשנית חוקתית, מה שיבטיח את מעמדה של הכרזת העצמאות כמקור השראה מחייב לפרשנות המשפט הישראלי כולו.

    ח"כ שלמה קרעי, הליכוד הגיב להצעת החוק ואמר: "חוק מטורלל וצבוע שנועד לקבל ליטוף שמאלני פרוגרסיבי. החוק אולי נשמע "טוב" אבל יביא לחיסולה של ישראל כמדינה יהודית, באמצעות ביטול כל סממן לאומי יהודי באיצטלה של שיוויון, ואפילו דמוקרטית, כאשר יעביר את השלטון בפועל לידי בג"צ. נאבק עד חורמה שהחוק ויוזמיו יעלמו מהמפה הפוליטית".

    שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס הבוקר להצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה בים רביעי ואמר "נתכנס ונקבל החלטה מחר בערב. אי אפשר להמשיך ככה, כשמשיקולים אישיים לא מעבירים תקציב. זה ברור לכל כחול לבן". את הדברים אמר ניסנקורן בראיון ל'כאן רשת ב'.



    0 תגובות