בג"צ דחה את העתירה כנגד היועמ"ש: הפורום המשפטי: "משחק מכור"

    ישראל רובין 21 Comment on בג"צ דחה את העתירה כנגד היועמ"ש: הפורום המשפטי: "משחק מכור"
    מנדלבליט וניצן צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופטי בג"ץ סולברג, מזוז, עמית וברון דחו הערב (שני) את העתירה של הפורום המשפטי למען א"י כנגד היועמ"ש מנדלבליט על מינויו ליו"ר וועדת האיתור לפרקליט המדינה הבא.

    בעתירה טענו העותרים כי מכיוון שהתיק כנגד היועמ"ש בפרשת "מנדלבליט – אשכנזי" אינו נסגר, וכי היועמ"ש הוקלט מדבר על כך והוא גילה דעתו כי הוא מעוניין בסגירת התיק מחוסר אשמה לצורך לדוגמא, קידומו לשופט בבית המשפט העליון בעתיד, הדבר יוצר ניגוד עניינים חריף.

    בהכרעה, השופטים הביאו את הדיון שהתקיים בפרקליטות בעניין התיק של אביחי מנדלבליט, שם כולם היו תמימי דעים כי התיק נסגר מחוסר אשמה כפי שפסק בג"ץ ולכן אין לפסול את מנדלבליט כמועמד ראוי ליועמ"ש.

    בנוסף נטען כי אף פרקליט המדינה בזהירות יתר, לא דן בעניינו של היועמ"ש מחשש למראית עין ולכן אין כאן ניגוד עניינים וכי התיק אכן נסגר מחוסר אשמה למרות שהתיק נחשב לפתוח במשטרה.

    לכן פסקו השופטים כי דין העתירה להידחות וטוב כי כלל לא הייתה באה לעולם. השופטים אף פסקו לפורום הוצאות משפט על סך 4,000 ש"ח.

    בהכרעה נכתב: "המילה "ניגוד עניינים" אינה מילת קסם שניתן להדביקה לכל עובר ושב. כל סוגיה של ניגוד עניינים צריכה להיבחן לגופה על פי הפרמטרים שהותוו בפסיקה ועל פי הקשר הדברים והדבקם".

    עוד נכתב, "מכל מקום, ניסיונם של העותרים לגזור גזירה שווה בין עניינו של המשיב, לבין הסוגיה של ניגוד העניינים של ראש הממשלה בעקבות המשפט המתנהל כנגדו בבית המשפט המחוזי, הוא עירוב מין בשאינו מינו, משולל יסוד ונעדר כל אחיזה עובדתית ומשפטית".

    בפורום המשפטי למען ישראל הגיבו להחלטת בג"צ: "בגצ שוב מקבל את בקשת המדינה ללכת אימים נגד עמותות הימין ומשית עליהם הוצאות, דין אחד לימין ודין אחד לשמאל. שופטי בגצ שאמרו שהם מזמינים עתירות משמאל עושים כל שבכוחם למנוע עתירות מנגד".

    עוד הוסיפו, "ראשי הפרקליטות ובראשם שי ניצן קבעו במפורש כי אינם יכולים לדון בעניינו של מנדלבליט בשל ניגוד ענייניים ופתאום אין בעיה שמנדלבליט ימנה את מי שיסגור לו את התיק".
    .
    בפורום טענו כי מדובר במשחק מכור, "בג"צ שוב מקבל מילה במילה את תגובת המדינה ומכשיר ניגודי עניינים מפורשים מבלי לשמוע אפילו את טיעוני העותרים, לצערנו מדובר במשפט מכור מראש, כשמערכת המשפט מצופפת שורות כדי לשמור על חבריה, גם כאשר לכל ילד מובן שהמלך הוא עירום".



    21 תגובות

    מיין תגובות
    1. 21

      העותרים אוילים. מה, לא ידעתם מראש שזה חונטה?

      1. שימוש באויל וחונטה מזכיר – אין כלום כי לא היה כלום. או תפרו לי תיק…לידיעה: מי שמבין במשפט יושב במרומי הפרמידה המשפטית ולא עורכת דין משפחה מאוד לא מצליחה מירושלים.

    2. 20

      בג"צ והפרקליטות שולטים במדינה, זה היה סביר לולא היו כל כך מושחתים שמחפים אחד על פשעי השני, עבירות בנייה, ניגודי עיניינים ועוד, הם בושה למדינה.

      1. ישכוייח, מביאים למודעות הציבור את קילקולי הבג'צ

      2. מסתבר שאין לנו אזרחי ישראל מה לגשת לבחירות , הרי מאז – הדיקטטור הגדול בעל 18 הדירות, זה שאמר קבל עם בקול רם וברור כי איננו מתאר לעצמו כי מנדלגייט חלילה יאכזב אותו , וזאת כמובן מבלי שהזכיר את עבדיו הנרצעים שהכשירו את מנדל-המושחת, על ידי שקר וכזב גלוי לכל ,כאילו תיקו נסגר בחוסר אשמה, כדי שיהיה מי שירחצו אחד לשני את ידיהם המזוהמות.

    3. 19

      אורן יששכר: לגבי דחיית העתירה

    4. 18

      הם רצו שהעם (הפתי ועיוור בדרך כלל) יווכח שוב שהטענות נגד בג"ץ והחונטה המשפטית אינן המצאה אלא לצערנו מציאות הזוייה שפועליה שוברים מחדש בכל פעם רפים חדשים של תעוזה וחוצפה בהבעת צפצוף הולך וגדל על הציבור ועל הניראות בעיניו..
      אולי סוף סוף ירד לעם האסימון ובבחירותמהקרבות יתן רוב ברור לנציגים שיבטיחו את תיקון המצב הקפקאי הזה מיסודו.

    5. 17

      כמה צביעות יכול להיות שהתיק היה נסגר אבל החומר הזה לא הגיעה במתכוון או שלא לוועדות האיתור למרות שהיועץ ידע שהוא בבעיה חבל עוד משקל לביא האימון במערכת

    6. 16

      לפעמים עולים גבוה גבוה כדי ליפול מגובה רב. וזה מה שקורה היום עם מערכת המשפט והסובבים אותה

    7. 15

      העליון דומה למשפטים סדום ועמורה …פשוט דיקטטורה שיפוטית ….מתחיל להיות מבהיל לגור במדינה שכאלה הם שופטיה …..

    8. 14

      לא חשבתי אחרת עלק בית משפט

    9. 13

      כולם מאפיה .בבחירות כל הזבל מזוז היועץ המשפטי את כולם נכניס למזבלה

    10. 12

      פרשות משפטים בושה!!
      רק שלא יזמינו אותי לחקירה ו-או יעצרו אותי!?
      מחר אני אני יוצא לקצבת אזרח וותיק וואי ווואיי!!!

    11. 11

      הפורום המשפטי?! חחח…. הפורום הקיקיוני

    12. 10

      הכל מסריח צריך לפרסם את הקלטות של אשכנזי ומנדבליט ושהעם ישפוט אם הוא ראוי להיות בתפקיד כה חשוב

    13. 9

      מנדלבליט מינוי של נתניהו .על מה אתם מתלוננים .עשה לו הרבה הנחות עזבו אותו לנפשו .מנדלבליט אוהבים אותך למרות הכל בוז למי שבז למערכת המשפט

    14. 8

      משחק מכור בושה למה שהפכנו. צו השעה להחליף את כל המערכת הקלוקלת באנשים ראוים ואכפתים .

    15. 7

      המלך הוא עירום.
      החונטה המשפטית והתנהלותה הקלוקלת חייבת ניעור ופיזור וניקוי הסאוב והשחיתות של מערכת האמונה כביכול על שמירת החוק ואמורה להתנהל בנקיון כפיים ובשקיפות.
      מצד שני יש לנו ראש ממשלה מושחת המתנהל כדיקטטור והמערכת המשפטית הרקובה היא החומה היחידה העומדת מולו ומונעת מאתנו להפוך לנתינים בדיקטטורה.

    16. 6

      צדק תרדוף מה חשוב להם הכסף כסף תרדוף אויי לרשעים המושחתים

    17. 5

      השחיתות המשפטית הפכה לשם דבר . הגיעה העת שראש הממשלה לא יבצע את אשר בג"צ מורה לו . פעם אחת וראשונה תעמיד את חבורת לובשי הגלימות השחורות במקומם הראוי . בג"צ םוליטי שבראשו נשיאה עבריינית ושקרנית .

    18. 4

      שביתת מיסים עד לא משלמים משכורות לעוכרי המדינה אשר פועלים כנגד החוק ומנסים להכתיב חוקים על פי השקפת עולמם תחת כוחם השיפוטי! בית המשפט הוא רשות מבצעת ולא מחוקקת ואם רוצים כבוד השופטים לחוקק, שיוותרו על כיסאם וירוצו בקלפי כנציגי הרשות המחוקקת.. כנסת ישראל !!