אמ"ן: "היענות ציבורית לחיסון תקבע אם תהיה חזרה מהירה לשגרה"

    צבי טסלר No Comments on אמ"ן: "היענות ציבורית לחיסון תקבע אם תהיה חזרה מהירה לשגרה"

    לקראת תחילת מבצע החיסונים הראשוני בשבועות הקרובים, מעריכים באמ"ן כי רק במקרה ותהיה היענות גבוהה לחיסון מפני הקורונה, נוכל לחזור במהירות רבה לשגרת החיים. באמ"ן הבהירו כי "נותרו מספר נעלמים מדעיים הנוגעים להשפעת החיסונים הללו"

    חיסון מודרנה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרכז המידע והידע של אמ"ן מפרסם היום (שלישי) את הערכותיו לגבי היציאה מהסגר עם החל שלב החיסונים הראשונים, "הצלחת מבצע החיסון עשויה לאפשר חזרה לשגרת החיים, אך תלויה בהיענות ציבורית; נכון להיערך לחודשים ראשונים בהם תידרשנה עדיין מגבלות והקפדה על ריחוק חברתי" ציינו באמ"ן.

    על הצלחת חברות החיסונים המובילות אומרים באמ"ן כי "התוצאות הראשוניות של הניסויים הקליניים הסופיים בחיסונים של שלוש חברות אשר פורסמו לאחרונה מעודדות, ומעלות את הסבירות כי בתחילת 2021 יהיו לפחות שלושה חיסונים מאושרים ביעילות גבוהה".

    באמ"ן מעריכים כי עם תחילת נתינת החיסון כבר ישנה מהותית את המאבק בנגיף, "חיסון, אם וכאשר יאושר, יכול לשנות מהותית את המאבק במגיפת הקורונה, ולראשונה לספק לאנשי הרפואה כלי מניעתי המכוון לנגיף עצמו במקום הטיפולים הקיימים המכוונים לתסמינים אותם הוא מייצר".

    באמ"ן מבהירים כי "עם זאת, נותרו מספר נעלמים מדעיים הנוגעים להשפעת החיסונים הללו ואחרים המצויים בפיתוח, על מהלך המחלה והמגפה, אשר יתבררו רק בעתיד".

    בשלב ההמלצות, ממליצים באמ"ן, לצאת בקמפיין נרחב לעידוד התחסנות גבוהה בקרב הציבור, מכיוון כי הצלחת החיסון אינה נמדדת רק באיכות החיסון אלה בעיקר באחוז המתחסנים בקרב הציבור.

    בנוסף אומרים באמ"ן כי בשלב הביניים בין תחילת נתינת החיסונים לסוף המגיפה עם השלמת אחוז גבוה של מתחסנים, הציבור יהיה חייב לשמור על הנחיות הבריאות. ככל שתהיה היענות גבוהה לחיסון החיים יוכלו לחזור במהירות רבה לשגרה.



    0 תגובות