חוקרים: "ניתן לבלום התפרצות גם עם מערכת חינוך פתוחה"

    צבי טסלר No Comments on חוקרים: "ניתן לבלום התפרצות גם עם מערכת חינוך פתוחה"

    חוקרים באוניברסיטה העברית, המייעצים לקבינט הקורונה, קובעים בדו"ח חדש כי ניתן ורצוי לשמור על מערכת החינוך פתוחה גם בעת עלייה בתחלואה, פרט לרמות תחלואה גבוהות. החוקרים קובעים כי ישנה זליגה של הדבקה למקומות חדשים

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דו"ח חוקרי האוניברסיטה העברית (המייעצים לקבינט הקורונה) על סיכום מצב התחלואה המתפשטת ממוקדי תחלואה לאזורים סמוכים. בדו"ח קובעים החוקרים כי מקדם ההדבקה מתוספת מאותרים יומית עולה בקצב גבוה. בנוסף קובעים כי מקדם ההדבקה האפקטיבי המחושב מתוספת חולים חדשים במצב קשה/בינוני הוא כ-1.

    יחד עם העלייה במקדם ההדבקה, מבהירים החוקרים כי בשלב זה נמשכת הירידה במספר החולים החדשים במצב קשה, עקב תמותה ושחרור. תוספת חולים חדשים במצב קשה/בינוני ומאותרים – פחות מ 50% מאמצע אוגוסט.

    בשלב הנוכחי התחלואה ממוקדת בערים מסוימות, אך ניכר תהליך "זליגה" לערים קרובות אליהן.

    בדו"ח מעריכים החוקרים כי הצורך בסגר שכבר החל להיות מדובר ייקח עוד זמן, במצב התחלואה הנוכחי יש עוד זמן רב עד שיהיה צורך לדבר על סגר מלא, ולכן ניתן למנוע הגעה אליו באמצעות פעילות להורדת התחלואה, כי המשך הפעילות הנוכחית מוביל לעליית תחלואה והתפשטות המגיפה.  נדרש לתגבר אכיפה ולהגביר שליטה במוקדי ההתפרצות, עיקר ההתפרצות הנוכחית מקומית.

    החוקרים תומכים בעמדת שר החינוך לשמור על מערכת החינוך פתוחה: לפי נסיון קודם – הולנד, גרמניה ושוויץ בימים אלו – ניתן לבלום התפרצות גם בהינתן מערכת חינוך פתוחה. לפי מדינות אלו יש אינדיקציה שהסרת מגבלות מסחר היא גורם עיקרי בעצירת הירידה לאחר הגבלות מחמירות.

    מה שצריך כעת כותבים החוקרים זה ניטור הדוק במערכת החינוך מאפשר זיהוי התפרצויות מקומיות ועשוי לשמש ככלי לניטור הדוק, זיהוי התפרצות  והקטנת תחלואה תוצאתית.

    בנוסף, יש להערך לבצע ריסון בהקדם (במהלך השבועות הקרובים) למניעת התפרצות מלאה: חיוני למקד את הפעילות באופן אזורי כי ההתפתחות בשלב זה עדיין אינה אחידה.

    כמו כן, חוסר בטיפול ממוקד יגרור בהכרח  התפשטות. הטיפול צריך להתבצע תוך לקיחה בחשבון של הקישוריות החזקה בין ערים קרובות, לכן דרושים סגרים מקומיים ובדיקות המוניות באזורי תחלואה.

    החוקרים מציעים להגביל גישה למסחר לפי אזורי מגורים (מותר להיכנס לקניון בימים מסוימים לפי אזור מגורים), על מנת לוודא הקטנת קישוריות במסחר והקטנת עומס.

    בסיום הדו"ח שוב מבהירים החוקרים כי יש חשיבות לשימור פעילות חינוך גם בעת ריסון אין צורך להגביל חינוך בשלב הזה, פרט לרמות תחלואה גבוהות.



    0 תגובות