סלאם עליכום: שלוחי חב"ד חדשים לקהילה הישראלית בדובאי

    ארי טננבוים No Comments on סלאם עליכום: שלוחי חב"ד חדשים לקהילה הישראלית בדובאי
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ל'קול חי' נודע כי תנועת חב"ד העולמית, בשיתוף רב איחוד האמירויות הרב לוי דוכמן, יפתחו בימים הקרובים בית חב"ד לישראלים שיפעל בדובאי.

    הרב דוכמן, המוכר על ידי השלטונות ופועל יחד עימם גם בבירה אבו דאבי, מתגורר במדינה הערבית כבר 6 שנים – והוא מהווה גורם משמעותי להתפתחות החיים היהודיים במדינה. כחלק מפעילותו, הרב דוכמן מפעיל תחתיו מערך שלם לכלל הגילאים, שמאפשר ליהודים בדובאי לקיים אורח חיים יהודי לא פחות מאשר בירושלים או בפריז. בין היתר הוא מפעיל תחתיו בית כנסת פעיל עם 3 מנייני תפילות ביום, שיעורי תורה, תלמוד תורה וסיוע לקהילה, משמש גם כשליח חב"ד במדינה הערבית – ובעקבות הנהירה הגדולה של הישראלים לעסקים וטיולים באיחוד האמירויות הערביות החליט לאחרונה לפתוח במקום בית חב"ד מיוחד לישראלים. המוסד החדש יפעל תחתיו וישרת את התיירים ואנשי העסקים הישראלים שמבקרים במדינה.

    מי שיתפעלו בימים אלו את המקום הם הרב לוי (23) ואשתו נחמי (22) לויטין. ברגעים אלה הם עושים את דרכם לדובאי. הרב לויטין, בנו של שליח חב"ד בגבעת עדה, מכיר היטב את הפעילות, סייע במסגרת השירות הלאומי שלו במשך השנים לרשת בתי חב"ד בתאילנד וטיפל באלפי פניות של ישראלים.

    "מעולם לא היינו בדובאי ואנחנו נוסעים לשם באהבה גדולה, כדי להפיץ את האור היהודי ולתת מענה לכל ישראלי באשר הוא, כפי שהורה לנו הרבי מליובאוויטש שבכוחו ובשליחותו אנחנו נוסעים. זה נכון במיוחד כעת, ערב חג החנוכה", אומר הרב לויטין.

    לדבריו, "בחודש הקרוב צפויים להגיע לדובאי כ-40 אלף ישראלים והמספר רק יגדל, כך שמצפה לנו עבודה רבה. המטרה שלנו היא לקיים סעודות שבת המוניות מחד וביתיות וחמימות מאידך; שיעורי תורה וכאמור סיוע בכל תחום. במקביל, מתהווה במדינה קהילה ישראלית והיא תהיה חלק בלתי נפרד מאיתנו".

    טבילת האש הראשונה, תרתי משמע, של הלויטינים – תהיה בחג החנוכה הקרוב; הם יסייעו לקהילה לקיים הדלקות בחזית מסעדת "ארמני" הכשרה. יש לציין כי הרב דוכמן מונה בידי המדינה להקים ולתפעל את גוף הכשרות האמירתי – והוא מעניק כשרות לבתי מלון, מסעדות קייטרינגים ומפעלים ברחבי המדינה.



    0 תגובות