ראשי יהדות התורה תקפו את סער: "ברח מההצבעה ממניעים פופוליסטים"

    איתי גדסי No Comments on ראשי יהדות התורה תקפו את סער: "ברח מההצבעה ממניעים פופוליסטים"

    חוק "יסוד השוויון" השנוי במחלוקת ונתמך ע"י הרשימה המשותפת עבר במליאה ברוב של 56 נגד 54. חברי הכנסת גדעון סער ומיכל שיר לא הגיעו להצבעה למרות ששהו בכנסת. ביהדות התורה תוקפו בתגובה את סער וכחול לבן, "כחול לבן איבדו את הבלמים ומדרדרים את ישראל לבחירות מיותרות"

    גדעון סער צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה במליאת הכנסת: לפני זמן קצר עלה במליאה חוק "יסוד השוויון", שהביא להצבעה יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג למרות התנגדות הקואליציה. החוק עבר ברוב של 56 תומכים אל מול 54 מתנגדים.

    החוק קובע על שוויון לכולם ואיסור על אפלייה. במפלגות החרדיות ובימין התנגדו בכל הכוח לחוק שיכול להמיט חורבן על אופייה היהודי של מדינת ישראל מזהירים ביום. האופוזיציה יחד עם סיעת ישראל ביתנו תמכו בחוק. הזעם הגדול כרגע בליכוד ובמפלגות החרדיוץ הוא על ח"כ גדעון סער ומיכל שיר שבחרו שלא להגיע להצבעה נגד החוק, ובעקבות כך החוק עבר בקריאה טרומית.

    מהליכוד נמסר בתגובה: "ליברמן וגדעון סער העבירו היום את "החוק לביטול חוק יסוד הלאום" שמשמעותו ביטול חוק השבות והצפת ישראל במהגרים לא-יהודים שבסופו של דבר יהפכו את העם היהודי למיעוט בארצו. רק אתמול סער נטש את הליכוד והיום הוא כבר שותף מלא-מלא של השמאל".

    ראשי 'יהדות התורה' שר השיכון ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקפו בחריפות את העברת החוק: "כחול לבן איבדו את הבלמים ומדרדרים את ישראל לבחירות מיותרות על חשבון אזרחי ישראל. תמיכתם בעד הצעת חוק השוויון, בניגוד לעמדת הקואליציה שהם כביכול משתתפים בה, היא דוגמא חיה לפופוליזם שמתווה את דרכם".

    ראשי יהדות התורה ביקרו בחריפות את התנהלות סער ושיר, "לצערנו ח"כ גדעון סער ומיכל שיר שהתחייבו להצביע נגד החוק, החליטו לברוח מההצבעה על אף שנכחו במשכן וגילו את מניעיהם הפופוליסטים בניגוד למסורת ישראל".

    ביהדות התורה הבהירו כי "חברי יהדות התורה יעשו הכל על מנת למנוע את התקדמות החוק בוועדות ובמליאת הכנסת".

    יו״ר סיעת ימינה, ח״כ איילת שקד אמרה על העברת חוק השוויון: "חוק השוויון הוא חוק פוסט ציוני. בישראל היה מאז ומתמיד שוויון זכויות, בין אזרח לאזרח, יהודי או ערבי. החוק בא לערער על הזכויות הלאומיות של הקולקטיב היהודי".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהצביע בעד חוק השיוויון ואמר, "‏אז ‎ליברמן הצביע עכשיו עם כל מפלגתו בעד ביטול אופייה היהודי של מדינת ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה. משלים עריקה סופית למחנה השמאל הקיצוני הפוסט-ציוני".

     



    0 תגובות