משרד האוצר מקדם: חברות האשראי יתנו שירות לצעירים מגיל 18

    צבי טסלר No Comments on משרד האוצר מקדם: חברות האשראי יתנו שירות לצעירים מגיל 18

    ההגבלות על חברות האשראי בנתינת אשראי לצעירים עד גיל 21, עומד להשתנות ביוזמת משרד האוצר שמקדם תקנות חדשות לתת אשראילצעירים גם מגיל 18. כץ: "ראוי שיורחבו התקנות לטובת הצעירים"

    ישראל כץ צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר, ישראל כ"ץ וסגן שר האוצר, יצחק כהן יחד עם הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת מרחיבים את הגבלות האשראי לצרכנים צעירים.

    התקנות החדשות עתידות לפרט את התנאים והנסיבות שבהן יוכלו בעלי רישיון למתן אשראי או בעלי רישיון להפעלת מערכת לתיווך באשראי להעניק אשראי לבגיר מגיל 18 ועד גיל 21.

    הצעד נועד לאפשר ביצוע התקשרויות של נותני שירותי אשראי חוץ בנקאי לצעירים, תוך הצבת כללים להבטחת השמירה על צרכני האשראי הצעירים.

    זאת לאור החקיקה הקיימת היום המגבילה את בעל רישיון למתן אשראי או בעל רישיון להפעלת מערכת לתיווך באשראי להתקשר בעסקה עם קטין, או עם אדם שמלאו לו 18 שנים וטרם מלאו לו 21 שנים.

    לקוחות צעירים הינם אנשים בגירים לפי החוק, ועל כן אין דומה הגבלתם מקבלת שירותי אשראי להגבלתם של קטינים. עם זאת, ובהינתן שהמחוקק רואה בהם עדיין כאוכלוסייה שנדרשת להגנה בכל הקשור לעסקאות אשראי, הרי שמטרתן של תקנות אלה הינה הענקת אפשרויות לקבלת שירותי אשראי באופן מוגבל, או לשם מטרות ספציפיות (כגון לימודים, טיפול רפואי ועוד), על מנת להפחית את הסיכון הכרוך בכך.

    יתרה מכך, בהינתן שלקוחות צעירים יכולים ממילא לקבל שירותי אשראי מאת המערכת הבנקאית, הרי שבאמצעות קידומן של תקנות אלה, ניתן יהיה לקדם גם את תכלית האסדרה בדבר קידום התחרות בתחום השירותים הפיננסיים.

    שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר: "צעירים אלו, שבגילם כבר משרתים בצבא, ראוי שיורחבו התקנות לטובתם ושתינתן להם האפשרות לקיחת אשראי חוץ מוסדי, במגבלות המתאימות, דבר שיפתח שירותים פיננסים נוספים".

    סגן שר האוצר, יצחק כהן אמר: "הצעד מאפשר לראשונה לציבור הצעירים בישראל לקיחת אשראי חוץ מוסדי ועונה לצורך חברתי וכלכלי לפיתוח שירותים פיננסיים נוספים. אני פועל ואמשיך לפעול למען הסרת חסמים ופתיחת התחרות במשק הישראלי ככלל ובשוק האשראי החוץ מוסדי בפרט".

     



    0 תגובות