הגר"י זילברשטיין ופרופ' בליצר דנו בנושא החיסונים נגד הקורונה

    ישראל בן צבי No Comments on הגר"י זילברשטיין ופרופ' בליצר דנו בנושא החיסונים נגד הקורונה

    בנוכחות רבנים ורופאים בכירים, ערך הגר"י זילברשטיין פולמוס רפואי הלכתי על חובת ההתחסנות נגד הקורונה והבטיחות של החיסונים שמגיעים ארצה בימים אלה • פרופ' רן בליצר: "החיסונים לא מיועדים לילדים. בראש ובראשונה צריכים לחסן את המבוגרים והאוכלוסיות בסיכון"

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגעת החיסונים הראשונים נגד הקורונה והדיבורים על תחילת ההתחסנות הצפויה, יצרה שיח ער בציבור אודות בטיחות החיסונים והצורך בהתחסנות נרחבת בכלל הציבור. במטרה לרכוש את אמון הציבור בבטיחות של החיסונים, נערך אתמול ע"י החוג לרפואה והלכה של אגודת אנשי מדע, אירוע יוצא דופן של התדיינות רפואית הלכתית עם בכירי הרופאים והרבנים.

    האירוע נערך במסגרת שיעור הלכתי לרופאים שמוסר הפוסק הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק. באופן נדיר, הצטרף לשיעור פרופ' רן בליצר ראש מערך החדשנות ומכון המחקר של שירותי בריאות כללית שעומד בראש צוות המומחים של תכנית 'מגן ישראל'.

    בשיעור הרפואי המיוחד שמתקיים אחת לחודש, השתתפו גם רופאים בכירים כמו פרופ' אוריאל לוינגר, ד"ר ציון שלוסברג פרופ' בן שלמה ורופאים נוספים מבתי חולים וארגוני הצלה יחד עם בכירי המחלקה החרדית של הכללית בהם הרב אברהם קונסקי מנהל המגזר החרדי, הגברת חנה קוריץ מנהלת תקשורת שיווקית במחלקה החרדית, הרב משה רוזנגרטן מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים והרב דוד שכטר מנהל פרוייקטים במחוז ירושלים של הכללית.

    בפתח השיעור הסביר הגר"י זילברשטיין את הגדרים ההלכתיים שמאפשרים לרופא לקבוע פרוצדורות רפואיות וכן את צדדי המחלוקת לעיון בסוגיית החיסונים נגד הקורונה. הגר"י זילברשטיין, שיתף את הנוכחים בהתייעצויות הלכתיות רפואיות שהיו לו עם גדולי הפוסקים בדור הקודם ועם יבדלחט"א מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א.

    בהמשך כובד פרופ' רן בליצר להציג את עמדתו הרפואית על החיסונים של החברות השונות ועל האוכלוסיות שצריכות להתחסן תחילה. פרופ' בליצר הסתמך בדבריו על המקורות ההלכתיים שציין הגר"י זילברשטיין ואמר כי יש צורך לחלק בין סוגי האוכלוסיות והצורך שלהם להתחסן. "אנחנו לא דנים על אוכלוסיית הילדים שהחיסונים לא מיועדים עבורם כלל.

    האוכלוסיה הראשונה שיש לחסן אותה היא אוכלוסיית המבוגרים מעל גיל 60 וחולים במחלות כרוניות, שנמצאים בקבוצות סיכון לתמותה גבוהה בגלל הקורונה ואותה יש לחסן מיידית שכן הניסוי והנתונים הוכיחו את החיסון כיעיל ועליהם להתחסן, בהמשך ככל שיתאפשר גם בני ביתם המבוגרים".

    לאחר שפרופ' בליצר פירט באופן מדוקדק את נתוני המחקרים שנעשו לקראת השלמת החיסון, המרכיבים של החיסון וחוות הדעת הרפואיות, הוזמנו רופאים שהשתתפו בשיעור להביע את דעתם. פרופ' לוינגר הבהיר שאמנם הוא לא נחשף לנתוני המחקר אך לדעתו יש לרכוש את אמון הציבור ולהסביר את העובדות והנתונים של החיסון, כדי שהציבור יידע שמדובר בחיסון יעיל ובטוח. גם רופאים אחרים הציגו את שאלותיהם והעמדות הרפואיות שלהם, תוך שפרופ' בליצר משיב לכל שאלה וטענה.

    הגר"י זילברשטיין שעקב והשתתף במהלך כל הדיון בין הרופאים, הביע את התרשמותו מקור רוחו וההסברים הנפלאים של פרופ' רן בליצר וסיכם כי ילבן את מכלול הטיעונים 'דיון אמיתי לשם שמים'. כך סיכם הגר"י זילברשטיין את הדיון שהתקיים.



    0 תגובות