הנגבי: "גנץ מסכל את הפתרון למצוקת ההתיישבות הצעירה"

    אריאל שרפר No Comments on הנגבי: "גנץ מסכל את הפתרון למצוקת ההתיישבות הצעירה"

    שר ההתיישבות הנגבי מאשים את יו"ר כחול לבן בסיכול הפתרון למצוקת ההתיישבות הצעירה | גורמים בהתיישבות ניסו להפעיל לחץ על השר גנץ, אך למרות זאת ההצעה עדיין טרם הונחה על שולחן הממשלה

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר ההתיישבות צחי הנגבי טוען כי יו"ר כחול לבן מסכל את הפתרון למצוקת ההתיישבות הצעירה: "שר הביטחון בני גנץ מסכל את החלטת ראש הממשלה לפתור את מצוקת ההתיישבות הצעירה".

    בהודעה שהוציא הבוקר (ראשון), לתקשורת כתב הנגבי: "לאחר שהשר מיכאל ביטון ואנוכי הגענו להסכמות בדבר נוסח הצעת ההחלטה שהיתה אמורה לעלות השבוע בממשלה, שר הביטחון הטיל עליה וטו. מדובר בסיכום על דעת אנשי המקצוע במשרד הביטחון ובמשרד ההתיישבות, שנועד לאפשר תנאי חיים בסיסיים בישובים שממשלות ישראל לדורותיהן הקימו לפני שנים רבות ביהודה ושומרון".

    הנגבי מצהיר: "אינני מתכוון לוותר, ואפעל לכך שהכנסת הנוכחית או הבאה תאשר בחוק את הצעת ההחלטה המוסכמת. גם בכנסת הנוכחית יש לפחות 61 חברים, מהקואליציה ומן האופוזיציה, שאינם מוכנים להשלים עם העוול שנגרם לאלפי המשפחות של המתיישבים החלוצים, ששומרים על אחיזתנו במולדת".

    גורמים בהתיישבות הפועלים בתחום ההסדרה ניסו להפעיל לחץ כבד על שר הביטחון בסוף השבוע, אך למרות זאת הצעת הממשלה המוכנה להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש עדיין לא הונחה על שולחן הממשלה בירושלים.

    כזכור, ראש הממשלה הנחה את שר ההתיישבות צחי הנגבי להגיע להסכמות עם השר מיכאל ביטון, השר במשרד הביטחון, על הסדרת מרקם החיים בהתיישבות הצעירה. סוכם כי הצעת המחליטים תגיע לממשלה כהצעה מוסכמת של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי.

    השרים הנגבי וביטון נועדו במשרד הביטחון, סיכמו את עקרונות הצעת המחליטים, והסמיכו צוות בין משרדי (בהשתתפות נציגים ממשרד הביטחון, משרד ההתיישבות והמינהל האזרחי) לנסח את ההחלטה. הצוות קיים מפגשי עבודה והגיע להסכמות לגבי רשימת 46 הישובים שתופיע בהחלטה.

    כעת, שר הביטחון גנץ הודיע לשר ביטון כי לא ניתן להביא את הצעת המחליטים לסדר היום של הממשלה.



    0 תגובות