כישלון לחרדים: "חוק השוויון" ידון בוועדת הכנסת של ח"כ איתן גינזבורג

    אבי רבינא No Comments on כישלון לחרדים: "חוק השוויון" ידון בוועדת הכנסת של ח"כ איתן גינזבורג

    חברי הכנסת החרדים ניסו לגייס את החכי"ם הערבים שיצביעו בעד העברת "חוק השוויון" לדיון בוועדת החוקה של ח"כ אשר ללא הצלחה. 9 הצביעו בעד העברת החוק לדיון בוועדת הכנסת הנשלטת בידי כחול לבן | ח"כ אחמד טיבי נבחר לשמש כסגן יו"ר הכנסת

    גפני ונתניהו צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כישלון לחרדים: בדיון שהתנהל היום (שני) בוועדת הכנסת נקבע כי "חוק השוויון" של כחול לבן יידון בוועדת הכנסת שבראשות ח"כ איתן גינזבורג מגיש הצעת החוק, ולא כפי שדרשו החרדים בוועדת חוקה שבראשות ח"כ יעקב אשר. תשעה הצביעו בעד וועדת הכנסת, שבעה הצביעו בעד וועדת חוקה. החרדים ניסו לגייס ח"כים ערביים לצדם, ללא הצלחה.

    ח"כ פינדרוס זעם בדיון על ההחלטה ואמר: "ממתי ועדת כנסת דנה בהצעות חוק מהסוג הזה? עם כל הכבוד, יש סדרי דיון על פיהם צריך להתנהל". ח"כ גינזבורג אמר בתגובה: "לוועדת הכנסת יש את הסמכות לקבוע זאת".

    ח"כ פינדרוס הגיש בקשה לדיון חוזר (רביזיה) בהחלטה זאת, אולם לא הופיע לדיון בבקשה, ומשכך היא נדחתה.

    עוד קבעה ועדת הכנסת כי הדיון בהצעת חוק יסוד: משאל עם על פינוי יישובים ביו"ש, יתקיים בוועדת חוק, חוקה ומשפט. בכך נדחתה הצעתו של יוזם ההצעה, ח"כ צבי האוזר, לקיים את הדיונים בוועדת חוץ וביטחון אשר בראשותו.

    הדיון בוועדה היום | דוברות הכנסת

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בדיון: "דיון דומה על תל אביב לא היה מוחרג ולא היה מתקיים בוועדה שאינה ועדת חוקה. כך אני מצפה שינהגו גם בדיון על יהודה ושומרון".

    ח"כ פינדרוס חיזק את דבריו ואמר: "גם תל אביב וגם יו"ש הם שטחים כבושים. לצערנו הרב זה ארך 19 שנה עד שכבשנו את החלק השני של ארץ ישראל".

    ח"כ אחמד טיבי השיב: "הצעת החוק הזאת מנוגדת לחוק הבינלאומי. כשעורכים משאל עם בשטח כבוש, שואלים את העם שנמצא תחת כיבוש, האם ירצה להמשיך להתקיים תחת המשטר הצבאי או להשתחרר ממנו. אפילו העברת פלסטינים מתוך השטחים הכבושים לבתי כלא בישראל היא עבירה על החוק הבינלאומי".

    ח"כ עוזי דיין (הליכוד) השיב: "יכולנו לחסוך דיונים בנושאים האלה אם שר הביטחון היה ממלא את תפקידו".

    עוד החליטה ועדת הכנסת בדיוניה היום למנות את ח"כ אחמד טיבי לסגן יו"ר הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ גינזבורג, אמר: "יהיה זה הסגן הוותיק והמנוסה ביותר מקרב חברי הכנסת".

    כזכור, לפני חמישה ימים עבר "חוק השוויון" בכנסת ברוב דחוק של 56 נגד 54 בחוק למעשה עבר לאור היעדרותם של גדעון סער ומיכל שיר. בכחול לבן רואים בחוק, "חוק דגל" שיסדיר סוגיות רבות שבמחלוקת, ביניהם סוגיות בענייני דת ומדינה שאליו המפלגות החרדיות מתנגדות באופן נחרץ, לאור הסכנה הרבה הטמונה בו, בהרס אופייה היהודי של המדינה.

    לחוק התנגדו, הליכוד, ימינה, יהדות התורה וש"ס. ראשי 'יהדות התורה' ליצמן וגפני תקפו בחריפות את העברת החוק המסוכן ואמרו: "כחול לבן איבדו את הבלמים ומדרדרים את ישראל לבחירות מיותרות על חשבון אזרחי ישראל. תמיכתם בעד הצעת חוק השוויון, בניגוד לעמדת הקואליציה שהם כביכול משתתפים בה, היא דוגמא חיה לפופוליזם שמתווה את דרכם".

    עוד הוסיפו, "לצערנו ח"כ גדעון סער ומיכל שיר שהתחייבו להצביע נגד החוק, החליטו לברוח מההצבעה על אף שנכחו במשכן וגילו את מניעיהם הפופוליסטים בניגוד למסורת ישראל. חברי יהדות התורה יעשו הכל על מנת למנוע את התקדמות החוק בוועדות ובמליאת הכנסת".

    רה"מ נתניהו תקף את ההיעדרות של סער ושיר: "ליברמן וגדעון סער העבירו היום את "החוק לביטול חוק יסוד הלאום" שמשמעותו ביטול חוק השבות והצפת ישראל במהגרים לא-יהודים שבסופו של דבר יהפכו את העם היהודי למיעוט בארצו. רק אתמול סער נטש את הליכוד והיום הוא כבר שותף מלא-מלא של השמאל".



    0 תגובות