בן משפחת המלוכה למרן הראש"ל: "ביקורך הוא אירוע היסטורי"

    איתי גדסי No Comments on בן משפחת המלוכה למרן הראש"ל: "ביקורך הוא אירוע היסטורי"

    בני משפחת המלוכה האמירתית נפגשו עם מרן הראש"ל הגר"י יוסף, במסגרת ביקורו לחיזוק הקהילה היהודית באיחוד האמירויות. הרב נפגש עם בכירים בממלכה במטרה להסדיר את החיים היהודיים בממלכה. באיחוד מצפים לפתוח מרכזים יהודיים בכל 7 האמירויות

    מרן הראש"ל במפגש עם משפחת המלוכה האמירתית
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביקורו ההיסטורי של מרן הראש"ל הגר"י יוסף בדובאי במסגרת הסכמי השלום עם מדינות ערב. הראשון לציון קיים היום (ראשון) סבב פגישות מיוחד עם משפחת בית המלוכה האמירתית ושורת שרים בכירים בממשלה באבו דאבי.

    שר הדתות אחמד אל דהארי, שר הסובלנות הבין דתית השייח' אל נהייאן השר לפיתוח כלכלי מוחמד אל שורפא ושרת התרבות ונורא אל קאבי. הרב יוסף הוא האישיות הישראלית הבכירה ביותר שמבקרת במדינה הערבית מאז החתימה על הסכם השלום.

    במוקד הביקור עמד הצורך להסדיר את האישורים לקיום חיים יהודיים מלאים במדינה המוסלמית לארח הסכמי השלום שנחתמו בין ישראל לאיחוד האמירויות.

    רב הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, לוי דוכמן, אמר כי ביקורו של הרב יוסף הוא "לא פחות מהיסטורי", כלשונו, "במדינות מוסלמיות פעילות דתית היא לא מובנת מאליה כאן באיחוד האמירויות מאפשרים לנו את זה, ביקורו של הראשון לציון הניח את היסודות לעשרות שנים של תחיה יהודית בקהילה היהודית המתפתחת במדינה".

    הראשון לציון אמר לבני משפחת המלוכה ולשרים שעימם נפגש כי אביו הראשון לציון מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל נולד בעיראק והיה רב במצרים וכבר אז ניתן היה לקיים חיים יהודיים מלאים לצד דתות אחרות, כך שהשלום בין העמים הוא 'החזרת עטרה ליושנה'.

    הוא גם ביקש מהם לסייע בהשגת הסכמי שלום נוספים בין ישראל למדינות ערביות ומוסלמיות אחרות והזמין אותם לבקר בישראל. הרב יוסף ציין כי מדינת ישראל מאפשרת חופש דת מוחלט והמשרד לשירותי דת מעניק את כל שירותי הדת לכל בני הדתות והוא מודה לממשל האמריתי על נכונותו לאפשר את קיום חיי דת יהודיים במדינה.

    השייח' אל נהייאן אמר בסיום הפגישה עם הרב יוסף כי "אתה לא צריך להודות לנו, כי אנחנו משפחה – ובמשפחה לא צריכים להודות". שר הדתות האמירתי הוסיף: "אנחנו מעריכים שבאת. אנחנו מעריכים אנשי דת. ביקורך הוא אירוע היסטורי ואנחנו שמחים שזכינו לארח אותך כדי למנף את החיים היהודים במדינה".

    השרים האמירתים הזמינו את הראשון לציון לבקר בחנוכת הבית של "מרכז אברהם" שנבנה בימים אלה בבירה אבו דאבי.

    בין היתר דנו הראשון לציון והשרים על הקמת בית עלמין יהודי במדינה הערבית הנתון לאישורו הסופי של שר הבריאות, בתי כנסת מקווה טהרה הנתונים לאישור שר הסובלנות הבין דתית וכן באישור פיתוח מערכת הכשרות במדינה.

    הגורמים ממשפחת המלוכה והשרים שהשתתפו בפגישות אמרו לראשון לציון ולרב דוכמן כי המדינה מצפה לפתיחת בתי כנסת וקהילות יהודיות בכל 7 האמירויות במדינה הערבית.

    נכון להיום פועלות קהילות וקיימים בתי כנסת באמירויות המרכזיות – הבירה אבו-דאבי והבירה הכלכלית דובאי, אך המדינה הערבית מצפה מהרב דוכמן שיסייע בהקמת בתי כנסת וקהילות יהודיות גם באמירויות הנוספות שארג'ה, עג'מאן, ראס אל-ח'ימה, פוג'יירה ואום אל-קיוין. על פי ההערכות הסכם יביא יהודים גם לאמירויות הללו במסגרת עבודה או מגורים.

    הבוקר התפלל הראשון לציון תפילת שחרית במרכז הקהילה היהודית באבו דאבי, שבו מתגוררים בין היתר כ-20 יהודים שהוברחו מתימן לפני כמה חודשים. הרב אמר כי למרות היחס הנדיב אליהם מצד השלטונות המקומיים – עליהם "לעלות לארץ הקודש, ארץ ישראל".

    מיה, מוסלמית תושבת דובאי שבאה במיוחד לראות את הרב אמרה: "זה כבוד עבורנו שרבה של ישראל מבקר פה באמירויות. אני שמחה לחוות את החוויה של הקהילה היהודית במדינה ואני אזכור זאת לנצח".

    הרב לוי דוכמן אמר כי ביקורו של הרב "מאוד מרגש את כל יהודי הקהילה – וגם מקומיים שאינם יהודים. זו התחלה ופרק חדש בחיי הקהילה היהודים המשגשגים כאן. אנו בטוחים כי ההדים של הביקור הזה ישפיעו על החיים היהודים באמירויות גם בעוד שנים רבות".

     



    0 תגובות