ועדת החינוך החליטה: גם כיתות ה'-י' ילמדו כרגיל

    צבי טסלר No Comments on ועדת החינוך החליטה: גם כיתות ה'-י' ילמדו כרגיל

    ועדת החינוך לא אישרה את הסעיף בתקנות הקורונה: גם תלמידי ה' עד י' ילמדו כרגיל בסגר | משרד הבריאות צפוי לבקש מהממשלה להחליט מחדש ואז זה יכנס לתוקף מיידית עד לדיון הבא של הוועדה

    כיתה • אילוסטרציה
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החינוך לא אישרה את הסעיף בתקנות הקורונה, על פיו תלמידי ה' עד י' ילמדו בלמידה מקוונת בסגר השלישי. בהתאם לכך, שכבות אלה ימשיכו ללמוד במתכונת הנוכחית תחת מגבלות הקורונה.

    שבעה חברי כנסת הצביעו נגד נוסח התקנה כפי שהוצע על ידי הממשלה.

    בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע: "בסוף השבוע האחרון הממשלה קיבלה החלטה על סגר שלישי ואחת המשמעויות שלו היא סגירה מסוימת של מערכת החינוך. ועדת החינוך הציגה בחודשים האחרונים קו מאוד ברור על פיו אם נגיע לסגר שלישי מערכת החינוך צריכה להשאר פתוחה. אני שמח שמשרד החינוך והממשלה הבינו שלפחות את הגנים ישאירו, אבל מבחינתי זה ממש לא מספק ואין שום סיבה שילדי ה' עד י' יישארו בבית לתקופה של חודש לפחות. השורה התחתונה של הישיבה הבוקר ברורה – אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לקבל מענה חינוכי לה' עד י'". ח"כ שפע סיפר שקיבל שיחות הפחדה מגופים מסוימים לבל יגרום לפתיחת מערכת החינוך. לדבריו, הילדים שנמצאים בבית מול הזום במשך יום שלם משלמים מחיר כבד מדי ואין סיבה לכך".

    מירום שיף יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "פונה אליכם בשם מיליון וחצי הורים. זה הזמן לעצור את התקנות הנוראיות האלה ולהחזיר את התלמידים ללמידה כפי שהיתה עד עכשיו".

    סמנכ"ל ומנהל אגף בכיר חירום וביטחון במשרד החינוך: עיקר התחלואה במגזר החינוך החרדי

    סמנכ"ל ומנהל אגף בכיר חירום וביטחון במשרד החינוך, אריה מור: "כפי שתיארנו, עיקר העלייה בתחלואה היא בישיבות ובפנימיות במגזר החרדי. יש התייצבות במגזר הכללי בשבועיים האחרונים, זוהי תמונת המצב. 528 גני ילדים סגורים בגלל תחלואה נקודתית; רוב הגנים עם חולה אחד, ועוד 21 גנים עם שני חולים ומעלה. עיקר האירועים החריגים הם במגזר החרדי בישיבות – חלקם במוסדות חינוך מפוקחים וחלקם במוסדות חינוך לא מפוקחים".

    מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית: עם נתונים כמו שהוצגו ע"י משרד החינוך לא סוגרים מערכת חינוך, אין לזה שום הצדקה

    יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף: "ילדים הם לא אמצעי ליצירת אווירה כפי שהציע סגן שר הבריאות. הנתונים על הנזקים לנוער הם בלי נתפסים ובלתי נסבלים. מספר התלמידים המאומתים בשכבת ב' עומד על 431 לעומת 429 בשכבת ח'. אין הבדלים משמעותיים בין השכבות. רק 4% מההדבקות התקיימו בבתי הספר לפי משרד החינוך, רק 1.5% מהמגעים עם חולה מאומת בבתי הספר מובילים להדבקה, לעומת עליה של 41% בפניות מצוקה של בני נוער לעמותת עלם". עוד אמר שיף – "יש עליה של פי 4.4 בפניות עקב מצוקה ודיכאון – עם נתונים כאלו לא סוגרים מוסדות חינוך ירוקים או צהובים".

    ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות במשרד הבריאות בדיון בוועדת החינוך על תקנות הקורונה: "אנחנו לפני תקופה שאם כולנו נתגייס ברמה הלאומית היא תהיה קצרה; אם נשחרר את הרסן הסגר יהיה ארוך. כל החלטה שתקבלו פה תשפיע על משך הסגר. הבנו את הצורך בפתיחה של יא' יב', למרות שמבחינתנו היינו משאירים אותם בלמידה בזום כי התחלואה שלהם גבוהה". היא פנתה לחברי הכנסת ואמרה להם שאם לא יקבלו את התקנות הם ייקחו סיכון חמור מאוד. "קטיעת שרשראות ההדבקה במערכת החינוך היא לא מאה אחוז".

    ח"כ מרב מיכאל הגיבה: "הנזק עבור התלמידים הוא בלתי סביר. עדיף לסגור פעילויות למבוגרות ולמבוגרים, כי אפשר יהיה אח"כ לתקן את הנזק בכסף". היא הציעה לסגור את נתב"ג.

    מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד דרשה בוועדה לחסן את כל המורים. "כשיהיו חיסונים תפעילו את כל המערכת". הודיעה שהנחיתה את היועצים המשפטיים של הסתדרות המורים להכריז סכסוך עבודה. "לא נפקיר את המורים".

    בן דויד: "לא יעלה על הדעת שעובדי ההוראה שנמצאים בקו החזית לא יחוסנו. חסנו קודם כל את מי שעובד, גנים עד ד', ו- יא' ויב'. חסנו באופן מידי את המורים האלה, כשיהיו חיסונים לכולם תפעילו את כל מערכת החינוך. המורים נמצאים בפחדים איומים. תקדישו יומיים לחיסונים ואל תשלחו אותם לקופות חולים כדי שיעמדו שעות בתור אחרי שמסיימים את הלימודים, הקצו להם מקומות יעודיים לחיסונים". עוד אמרה – הנחיתי את היועצים המשפטיים שלנו להכריז סכסוך עבודה. "לא נפקיר את המורים".

    משרד הבריאות צפוי לבקש מהממשלה להחליט מחדש לסגור את כיתות ה'-י', וכך ההחלטה תכנס לתוקף מיידית עד לדיון הבא של הוועדה.



    0 תגובות