פרופ' פרידמן: "הסגר מיותר; מספר המאומתים אינו מדד"

    ישראל רובין No Comments on פרופ' פרידמן: "הסגר מיותר; מספר המאומתים אינו מדד"

    בראיון ל'קול חי' אומר בכיר בביה"ח שיבא, פרופ' איתן פרידמן כי "מספר המאומתים איננו מדד לשום דבר. מספר החולים הקשה די יציב" | "לסגר יש מחיר בלתי אפשרי", מזהיר פרידמן | לדבריו: "אנחנו רחוקים מקריסה של מערכת הבריאות"

    סגר צילום: יונתן שינדל / פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל היחידה לאונקוגנטיקה במכון הגנטי בבית החולים שיבא, פרופ' איתן פרידמן סבור שאין שהסגר הינו מיותר ואף מזיק, למרות נתוני ההדבקה הגבוהים מאוד: "אני חושב שסגר זו לא הדרך הנכונה ויש עוד הרבה דברים לעשות לפני. מספר המאומתים איננו מדד לשום דבר. המספרים שעליהם צריך להסתכל זה מספר החולים קשה, המאושפזים, מספר המונשמים או המחוברים לאקמו – והמספרים האלה די יציבים".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר אומר פרופ' פרידמן, כי "רוב האנשים המוגדרים כמאומתים אינם חולים ואינם מטילים מעמסה על מערכת הבריאות. המחלה אצל ילדים היא בדרך כלל או ללא סימפטומים או קלה מאוד ועד גיל עשר הם כמעט לא מדביקים מבוגרים".

    פרופ' פרדימן מסביר כי הנזק של הסגר הוא לא פחות משל ההדבקה: "צריך להבין שלסגר יש מחיר בלתי אפשרי שאני בטוח שאנחנו לא צריכים לשלם אותו, יש לזה השפעה הקשה על מצבם הנפשי של אנשים עד סכנת חיים, עלייה בחרדות, עלייה באבטלה שגם לזה יש משמעות בריאותית ועוד".

    לדברי פרידמן: "יש 2.4 מיליון תלמידים במערכת החינוך, מתוכם פחות מעשרים אלף מאומתים. ברוב בתי הספר יש ילד אחד שנדבק. 85% מההדבקות האלה הם בכלל לא בבתי הספר אלא בבתים. אין דרך טובה יותר לשמור על הילדים מאשר להשאיר את בתי הספר פתוחים".

    "צריך לזכור שהסגר במקור נועד למנוע קריסה של מערכת הבריאות. אין קריסה כזו כרגע ואנחנו רחוקים משם מרחק רב", קובע מנהל היחידה לאונקוגנטיקה במכון הגנטי בבית החולים שיבא.



    0 תגובות