שבת היא מלזעוק: כיצד נמנע אסונות בשבתות החורף

    ארי טננבוים No Comments on שבת היא מלזעוק: כיצד נמנע אסונות בשבתות החורף

    המספרים המבהילים, האסונות הקשים והדרך למנוע אותם: שבתות החורף מביאות עמן אסונות רבים בהם נפגעים ילדים ומבוגרים – חלקם באופן קשה ביותר | הבשורה הטובה: מודעות בסיסית יכולה למנוע את האסון הבא

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבתות החורף הפכו לצערינו למועדות לפורענות בכל מה שקשור לאסונות בכל הבית. הסיבות המרכזיות לכך הן הפעלה ממשוכת של מכשירים חשמליים רבים – יותר מכל נקודת זמן אחרת.

    מידי שבת מפונים לבתי החולים ילדים ומבוגרים שנפגעו בביתם כתוצאה משריפה, מים רותחים וכיו"ב, כאשר לא אחת הנזק הפיזי הוא בלתי הפיך. בנוסף ישנם נזקים רבים לרכוש ולנפש שמתלווים לאסונות אלו.

    הבשורה הטובה היא שרובם המוחלט של האסונות יכולים להימנע באמצעות מודעות לפעולות פשוטות שיש לנקוט בהן מראש.

    ארגון 'אמת ליעקב' יוצא בימים אלו בקמפיין להגברת המודעות, ומפרסם שורה של כללים והנחיות שגובשו בעצת מומחים על מנת למנוע את האסון הבא. הקריאה חובה למען כולנו!

    בטרם כניסת השבת (או בטרם יציאה ממושכת מהבית) חשוב מאוד:
    1. לנתק את המתגים (מפסקים) בלוח החשמל – המזינים חשמל לאזורים/חדרים שאינם שימושיים במהלך השבת או בתקופת ההיעדרות מהבית. כגון בוילר, כיריים חשמליים, מכונות כביסה וייבוש או שקעים בחדרים שאינם שימושיים לעת עתה. בלוח החשמל הראשי נשאיר מפסקים (מתגים) מורמים רק אלו המשמשים אותנו בשבת, כגון לתאורה, שקעים שימושיים במטבח וכו'. כך ימנעו קצרים, הפסקות חשמל או חלילה שריפה הנובעת מקצר חשמלי או ממכשיר מקצר המחובר לחשמל.
    2. לנתק את הגז ע"י סגירת ברז הבטחון או הברז הראשי.
    3. לוודא שאין מטען סלולרי או כל סוג מטען אחר שנותר מחובר לחשמל שלא לצורך.
    4. נרות השבת, הפלטה ומיחם המים, יש להעמידם על משטח ישר, יציב ולא דליק. כגון משטח שיש, נירוסטה או זכוכית. להרחיק אותם מחומרים דליקים בקלות, כגון ספרים, מסמכים, ניירות, מדפים ווילונות. ולהרחיקם ככל הניתן מאפשרות שילדים יגיעו או יגעו.
    5. לאחר הדלקת נרות השבת, להחזיר את הגפרורים למקומם המוגן מילדים מיד בתום השימוש.

    בישול: לוודא שמבוגר שוהה באזור עד סיום הבישול. למקם את הסיר בחלק הפנימי של הכיריים. למנוע הצטברות שומן באזור הכיריים, למנוע גישה לילדים לאזור הכיריים, למנוע משב רוח העלול לכבות את הלהבה. לפנות חומרים דליקים, כגון מגבות נייר או בד מאזור הבישול. מומלץ להשתמש בכיריים חשמליים. בתום הבישול מומלץ לסגור את ברז הבטחון של הגז.

    חימום הבית: מומלץ ע"י מיזוג אויר או תנורי חימום מסוג רדיאטור. תנורי חימום באמצעות אש גלויה כמו תנורי ספירלה וכדומה – מסוכנים ביותר. בעת חימום עם מפזר חום חשוב מאוד להרחיק אותו מחומרים דליקים או ממשטחים רטובים, ולוודא כי פתחי האוויר חשופים ואינם מכוסים. כמו כן אין להשאיר אותם פועלים בשעות השינה או במהלך השבת. אין להותיר מכשירי חשמל פועלים ללא השגחה ו/או בחדרים סגורים.

    עומס יתר: לוודא שאין כמה מכשירי חשמל על שקע חשמלי אחד. לוודא שהכבל והתקע תקינים ואינם חרוכים במקצת. לוודא שהשקע מקובע היטב לקיר. תמיד עדיף להשתמש בשקע ללא מפצלים וכבלים מאריכים.

    תקינות מכשירי חשמל: לוודא כי מכשירי החשמל שבבתינו עומדים בתו התקן הישראלי הנדרש המאשר כי מכשירי החשמל הללו נמצאו תקינים ובטיחותיים.

    מנורות לילה: מקרים רבים של שריפות שפרצו בבתי מגורים, ואף כאלו שגבו קורבנות ר"ל וגם בילדים, נוצרו מכשל במנורות לילה הצמודים בדרך כלל למיטות – הן מגופי תאורה והן ממנורות לא תקינים. קירבתם לכלי המיטה מהווה פוטנציאל חמור לדליקה מהירה, אשר על כן חובה להקפיד על כך בשימת לב מיוחדת. בנוסף חובה להרחיק מטענים ו/או מחשבים ניידים מהאזור שבו נמים את שנתם בני הבית.

    מייבש כביסה: במהלך השימוש במייבש הכביסה החלל מתמלא עם סיבים הנפלטים מהבגדים העלולים להידלק בקלות. יש להקפיד לנקות את המוך מהפילטר. בדקו בתדירות שהצינור המוביל את האוויר חם – תקין, ופולט את האוויר החוצה ולא לחלל הבית. והכי חשוב! אל תשאירו את מייבש הכביסה פועל כשאתם עוזבים את הבית.

    מומלץ להתקין גלאי עשן בבית. ההתקנה שלו פשוטה, זולה ויכולה להציל חיים.



    0 תגובות