הדיונים בסנאט חודשו לאחר פינוי המפגינים: רוב דחוק לדמקורטים בסנאט

    שלמה ריזל No Comments on הדיונים בסנאט חודשו לאחר פינוי המפגינים: רוב דחוק לדמקורטים בסנאט

    לאחר הפריצה הדרמטית לגבעת הקפיטול, פונו תומכי הנשיא טראמפ. במהלך העימותים 3 בני אדם נהרגו ו-13 מפגינים נעצרו. הדיונים חודשו בשעה 3:00 לאישרור נשיאותו של ג'ו ביידן. הדמוקרטים ניצחו בשני המירוצים והביאו לרוב דחוק בסנאט

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הפריצה הדרמטית של מאות מתומכי הנשיא טראמפ לגבעת הקפיטול וכניסה לאולם בית הנבחרים, כוחות רבים יחד עם המשמר הלאומי הוזעקו לגבעה עם רכבים משוריינים והחלו לפזר את כלל הפורעים. במהלך העימותים נהרגו 3 בני אדם. 13 פורעים נעצרו. משטרת וושינגטון הכריזה על עוצר לילי.

    הנשיא הנבחר ג'ו ביידן נאם לאומה ואמר כי  "הדמוקרטיה תחת מתקפה חסרת תקדים". נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא למפגינים ללכת הבייתה. בציוץ שכתב אח"כ נכתב "זכרו את היום הזה לנצח" עוד הוסיף הנשיא, "אלה הדברים והאירועים המתרחשים כאשר ניצחון מוחץ וקדוש בבחירות נלקח באופן כה אכזרי ומרושע מפטריוטים גדולים שטופלו בצורה גרועה ולא הוגנת זמן כה רב. לכו הביתה באהבה ובשלום. זכרו את היום הזה לנצח".

    לאחר שהמפגינים פונו והסנאט נוקה היטב, חודשו הדיונים על אישרור נשיאותו של ג'ו ביידן. קרוב לשעה 4 שעון ישראל התחדש הדיון וסגן הנשיא פנס חזר לספור את קולות האלקטורים. לפחות 2 סנאטורים רפובליקנים אמרו כי בגלל האירועים אמש הם לא יערערו על התוצאות.

    הדמוקרטים ניצחו בשני המרוצים בג׳ורג׳יה באופן סופי, אך בינתיים מינויו של ביידן עדיין לא אושר. ביידן נהנה גם מיתרון בסנאט – אמנם היחס עומד על 50-50, אבל שוברת השוויון תהיה סגנית הנשיא הנבחרת, קמלה האריס.



    0 תגובות