סמוטריץ' בריאיון ראשון: "לא יכול להיות עלה תאנה להקמת ממשלת שמאל חילונית"

    אסתי פלד 3 Comment on סמוטריץ' בריאיון ראשון: "לא יכול להיות עלה תאנה להקמת ממשלת שמאל חילונית"

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בריאיון ראשון לאחר הצהרתו לרוץ ברשימה נפרדת מימינה ומסביר את החלטתו, "בנט החליט לעזוב את כל שאר הערכים ולהתעסק רק בנושא הפרנסה – בג"ץ לא יוצא לחופש וביידן יפעיל לחץ על ההתיישבות". על השיחות בתקופה האחרונה עם בנט ולאיזה קהלים הוא פונה?

    צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מייד לאחר שהצהיר הערב (שני) על פרידה מימינה וריצה באופן עצמאי תחת מפלגת "הציונות הדתית" ח"כ בצלאל סמוטריץ' התראיין לראשונה ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והסביר את הסיבה להיפרדות, "בנט קיבל החלטה להתנתק מהמחויבות הערכית של הציונות הדתית ולהתעסק רק בנושא הפרנסה שזה נושא חשוב והוא יכול להיות שר אוצר מצויין" אומר סמוטריץ' ומבהיר, "לי ערכית זה לא מתאים אי אפשר לשים הכל בצד בגלל קושי של פרנסה".

    סמוטריץ' מוסיף ומבהיר, "הרי זה לא עובד במציאות, בג"ץ לא יוצא לחופש ראינו את ההחלטה על הכנסת חמץ לבתי חולים, וחוק הלאום מונח על השולחן, וצריך למנות שופטים. ועכשיו ביידן בבית הלבן יילחץ מאוד להיכנע בהתיישבות".

    סמוטריץ' סיפר על השיחות עם בנט בתקופה האחרונה שהובילו לפרישתו מימינה: "דברנו על דרכנו ולא הצלחנו להגיע להסכמות על פניה של המפלגה. אנחנו לא יכולים להרים דגלים ואחרי כן להגיע להסכמות. כי אפשר עם ליברמן שהוציא היום סרטון אנטישמי וחולדאי להסכמות על כלכלה, אבל אם אני מרים דגלים של ריבונות בנגב והגליל, של תיקון מערכת המשפט ואז מאוד ברור מי הם השותפים" מבהיר סמוטריץ'.

    סמוטריץ' מבהיר את הסיבה האמתית לעזיבתו את ימינה, "בעיניי זה דבר מאוד משמעותי, אני לא יכול לומר לאנשים לבוא ולהצביע ואז להרגיש עלה תאנה שמשתמשים בו ובסוף לוקחים את הקולות שלו ומקימים ממשלת שמאל חילונית" ציין סמוטריץ' את הסכנה לקראת הקמת הממשלה הבאה.

    בהמשך הריאיון התייחס סמוטריץ' לקהל הבוחרים של הציונות הדתית שהוא כולל את הבית היהודי, דתיים, חילוניים שחשובה להם היהדות במדינה, מצביעי עוצמה יהודית, "יש לנו חלון ראווה ערכי ונשים על השולחן את התוכניות עבודה ואנחנו נבחר את הקמת הממשלה לפי מי שייענה לדרישותינו ולא לפי זהות העומד בראש".

    לאחר הצהרת סמוטריץ' נמסר מימינה: "סמוטריץ בחר הערב לפצל את הימין.
    אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".

    סמוטריץ' הגיב לתגובה בשידור חי ואמר, "אם ימינה אומרת שאני זה שמפצל את הימין, שיזכרו מי פיצל את הימין כשלא עבר את אחוז החסימה והטריל אותנו בבחירות שוב ושוב".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      סמוטריץ הח"כ היחיד ששפוי בכנסת. תמיד דיבר אמת ואני תומך בו… חזק ואמץ, ה' עימך.

    2. 1

      סמוטריץ' בן גביר מחכה לטלפון!