פרופ' שפשלוביץ': "תופעות הלוואי הן עדות לכך שהגוף מגיב טוב לחיסון"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' שפשלוביץ': "תופעות הלוואי הן עדות לכך שהגוף מגיב טוב לחיסון"

    פרופ' דניאל שפשלוביץ' מביה"ח איכילוב בראיון לקול חי: "אחרי המנה השנייה הגוף כבר מכיר את החיסון (שהוא כביכול הנגיף) ויש לו נוגדנים והתופעות הן עדות שמערכת החיסון של הגוף פועלת נגד אותו חיסון כאילו הוא הנגיף"

    חיסון. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן מנהל מחלקה פנימית מחלקה פנימית ט' בבית החולים איכילוב, פרופ' דניאל שפשלוביץ' על תופעות הלוואי של החיסון: "ידענו שיש שיעור גבוה של תופעות לוואי אחרי המנה השנייה. את רובם אנחנו מכירים מחיסונים אחרים. הכי שכיח זה כאבים בזרוע כמו כמעט בכל חיסון ופה אולי קצת יותר וגם הכאב קצת יותר חזק מאחרי המנה הראשונה. בנוסף, תגובות כמו עייפות, חום וכאבי ראש הן גם תופעות שמגיעות יותר אחרי המנה השנייה".

    "הסיבה שיש את זה יותר אחרי המנה השנייה", מסביר פרופ' שפשלוביץ' בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר: "זה כי אדם שלא חלה בעבר ומקבל בפעם הראשונה את החיסון, הגוף שלו לא מכיר את החיסון ולכן התגובה היא חלשה יחסית. לעומת זאת, אחרי המנה השנייה הגוף כבר מכיר ויש לו נוגדנים והתופעות הן עדות שמערכת החיסון של הגוף פועלת נגד אותו חיסון כאילו הוא הנגיף".

    לדברי פרופ' שפשלוביץ': "בסדר גודל של 12-14 יום אחרי החיסון הראשון יש כבר חיסוניות מסוימת. מה שנמדד בניסוי של פייזר הוא מה הסיכוי של אדם להיות חולה, כלומר לפתח תסמינים לקורונה. החיסון נותן גם הגנה מפני הדבקה שאדם לא חש בה בכלל אך אין לנו מספר מדויק בנוגע לזה. אולם בודאות יש הגנה גם בפני זה. מדובר על עשרות אחוזים. מה שאנחנו יודעים זה הגנה מממחלה עם סימפטומים. הגנה שמגיעה כידוע ל-95 אחוז אחרי 2 מנות החיסון".



    0 תגובות