לאחר הסערה על יום העיון בביה"ס בחיפה: שר החינוך אסר את כניסת בצלם

    איתי גדסי No Comments on לאחר הסערה על יום העיון בביה"ס בחיפה: שר החינוך אסר את כניסת בצלם

    הרוחות בבהי"ס ריאלי בחיפה סערו לאחר שמנכ"ל בצלם היה צפוי לנאום במוסד יחד עם נציג מתנועת המחאה "קריים מיניסטר". יוסי צור, אביו של אסף שנרצח בפיגוע בשנת 2003 בחיפה, אמר: "כאבא לתלמיד בריאלי בחיפה אני מתנגד בחריפות למתן זמן דיבור למנכ"ל בצלם". שר החינוך הוציא בתגובה הנחיה לאסור על ארגונים הקוראים לישראל "מדינת אפרטאייד"

    יואב גלנט צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית ספר הריאלי בחיפה יערך מחר (שני) על פי התכנון, יום עיון מעורר מחלוקת בו יתארחו בבית הספר את מנכ"ל בצלם חגי אלעד, נציג מהאגודה לזכויות האזרח ונציג מתנועת "קריים מינסטר".

    האגודה לזכויות האזרח פועלת בין היתר למען זכויות מחבלים בבתי משפט במימון ממשלות זרות בעוד שאנשי בצלם מסתובבים בעולם וקוראים להפעיל לחץ בינ"ל על ישראל.

    כניסתם לבית ספר תיכון של אותם גורמים מעוררת סערה גדולה בקרב תלמידי המוסד ומשפחות שכולות מחיפה. י' תלמיד בבית הספר כתב: "אני כתלמיד בית ספר מדבר בשם רוב קולות השכבה ואומר שקיצוניות כזאת לא תתקבל בבית הספר. נשמח לשמוע דעות מגוונות אך לא דקה קיצונית כזאת במיוחד לילדים שעוד פחות משנה יתגייסו לצה"ל".

    יוסי צור, אביו של אסף שנרצח בפיגוע בשנת 2003 בחיפה החבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמר: "כאבא לתלמיד בריאלי בחיפה אני מתנגד בחריפות למתן זמן דיבור למנכ"ל בצלם ולאיש האגודה לזכויות האזרח בשל פעילותם נגד מדינת ישראל".

    עוד הוסיף, "בית ספר הריאלי מתעקש לדחוף בכוח דעות קיצוניות לתלמידיו למרות התנגדותם, הבאת נווה דרומי כעלה תאנה לכסות על ערוות השמאל אינה עושה את היום הזה מוצדק יותר. בית הספר חייב לתת לתלמידים בחירה אם לשבת ולשמוע את מנכ"ל בצלם או כל אחד אחר ולא לדחוף להם דעות ללא בחירה. כל האירוע הזה מרגיש לי כאילי הבן שלי נרצח בפעם השנייה".

    מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר כי: "ארגון "בצלם" הוא ארגון המתפרנס מהפצת עלילות דם נגד מדינת ישראל ועידוד לחץ בינלאומי נגדה. אין דבר ולא חצי דבר בין ארגון התעמולה האנטי ציוני הזה וזכויות אדם. רק שקרים והפקת רווחים מהסכסוך. בושה שמנהל בית ספר מאפשר פתחון פה לדבר הזה."

    בתגובה לסערה הציבורית, שר החינוך יואב גלנט הנחה היום (ראשון) את מנכ"ל משרדו ומנהלי המחוזות לאסור על כניסתם לבתי הספר של ארגונים הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי, ובכלל זה כינויה של מדינת ישראל בכינויי גנאי שקריים או אמירות נגד היותה של ישראל מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית או פעולה כנגד חינוך לשירות משמעותי בצה"ל או פעולות המיועדות לפגוע או לבזות את חיילי צה"ל בעת או לאחר שירותם.

    שר החינוך יואב גלנט אמר: "משרד החינוך תחת הנהגתי חרט על דגלו את קידומם של ערכים ציוניים, יהודיים ודמוקרטיים, והוא פועל בהתאם; בין היתר כדי לעודד את בוגרי מערכת החינוך לגיוס משמעותי לצה״ל המהווה את כלי המגן של ישראל ותנאי מרכזי לקיומה".

    עוד הוסיף, "לא נאפשר לארגונים המכנים את מדינת ישראל "מדינת אפרטהייד" להרצות בפני תלמידים העומדים בפני גיוס לצה"ל. הנחיתי את מנכ"ל המשרד ומנהלי המחוזות והאגפים לאסור על כניסתם של ארגונים אלו למערכת החינוך".



    0 תגובות