76% מהישראלים היו מוכנים לבצע בדיקת קורונה מהירה

    קלמן טלר No Comments on 76% מהישראלים היו מוכנים לבצע בדיקת קורונה מהירה

    סקר חדש שנערך מגלה כמה אחוז מהישראלים מוכנים לבצע בדיקת קורונה מהירה | בטכנולוגיה הקיימת היום כל מכשיר נייד יוכל לבצע 40 בדיקות קורונה בשעה

    בדיקת קורונה מהירה צילום: יח"צ
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת התחלת השימוש בתו הירוק, אשר יתכן ויופעל גם בחדרי כושר מסעדות, בתי קפה, קניונים, מלונות ובריכות שחיה, יצאנו לבדוק האם הציבור מוכן לבצע בדיקת קורונה מהירה באמצעות סקר חדש אשר מצא נתונים מרתקים:

    רוב של 76% מהישראלים יהיו מוכנים לבצע בדיקת קורונה מהירה ולקבל תוצאות בתוך 15 דקות, לעומת 24% שהיו מסרבים לעשות זאת.

    בין המשיבים בחיוב לביצוע הבדיקה בלטו האזרחים הוותיקים בני גיל ה – 65 ומעלה אשר 83% מהם היו מבצעים. גם בקרב הצעירים אשר 32% מהם אומנם אמרו שלא יהיו מוכנים להיבדק, אך עדיין 68% מהצעירים ציינו שיסכימו לבצע בדיקת קורונה מהירה.

    בסקר נראו הבדלים בהתאם להשתייכות הדתית, כ – 81% מהציבור המסורתי, 77% מהחילונים וכן 62% מהדתיים והחרדים היו.

    בהקשר זה יודגש כי ביוזמת יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, יתנהל גם דיון לפתיחת בתי כנסת עם הצגת בדיקות PCR מוקדמות או ביצוע בדיקות מהירות בכניסה, אך טרם התקבלה החלטה בנושא.

    עוד מצא הסקר כי ישנם הבדלים בין תושבי הערים השונות, כך למשל 28% מתושבי הדרום והשפלה לא מוכנים לבצע בדיקה. רוב מוחץ של 80% מקרב המוכנים לעשות בדיקה מהירה הם תושבי איזור השרון בעוד הרצון הכי נמוך העומד על 72% נרשם בקרב תושבי הדרום והשפלה. יתר הערים מתפלגות באופן הבא, בירושלים והסביבה כ – 73%, תל אביב וגוש דן 76%, וחיפה והצפון 78%.

    הסקר נערך על ידי חברת המחקר 2thePoint בניהולן של עדי ענבר ותמי בירמן ובייעוץ מדעי של אבינעם ברוג, בקרב 503 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה ביוזמת סופיה ישראל, בדיקות מיידיות הפועלת בישראל באישור ה – FDA והמעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. ניתן בעזרת סופיה לקבל תשובה תוך 15 דקות, כאשר כל מכשיר נייד יכול לבצע כ – 40 בדיקות לשעה.

    יודגש כי מדינת ישראל רכשה עד היום כ – 300 מכשירים ניידים וכבר בוצעו בעזרתם כ – 56,000 אלף בדיקות מיידיות בכניסה לאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח ועוד כ – 175,000 אלף בדיקות מיידיות בחדרי מיון, בבתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות.

    סופיה היא פריצת דרך טכנולוגית אשר פותחה על ידי ענקית האיבחון קווידל (Quidel) המיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם אשר מטמיעה את מערכת סופיה גם בחברות ישראליות, במפעלים חיוניים בשיתוף התאחדות התעשיינים וכן מאפשרת להזמין מערך בידוק מיידי באמצעות חברה לשירותי דיגום מהיר.



    0 תגובות