ביטוח אברכים: 150 מליון שקל ליתומים – הפוליסה שמחוללת שינוי

    ארי טננבוים No Comments on ביטוח אברכים: 150 מליון שקל ליתומים – הפוליסה שמחוללת שינוי

    מכתב רבנים מיוחד: "צריך לעשות הכל על מנת להכניס תחת פוליסת הביטוח את כלל האברכים שטרם יצטרפו לפוליסת הביטוח, אין ספק כי בעת מקרה ל"ע קיומה של פוליסה מעין זאת משמשת כמשענת למשפחות שאיבדו את ראש משפחתם" | כל הפרטים

    צילום: Flash90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פוליסת ביטוח אברכים אותה יזם סגן שר האוצר הרב יצחק כהן כאשר מטרתה לממן כיסוי ביטוחי של 360,000 שקל למשפחה באובדן יקירה, הכיסוי הביטוחי לאלמנות והיתומים כבר מומש לצערנו בשנה הראשונה לקיומה ל – 19 משפחות האברכים שבוטחו בפוליסת הביטוח מחברת "הפניקס". שנה חלפה מאז הקמת הפוליסה לאברכי הכוללים הרשומים במשרד החינוך, ראשי עמותת 'ברכת הארץ' מוטבת הפוליסה לכתבינו: "זו ההזדמנות של ראשי הכוללים לצרף את האברכים ללמעלה מ-50 אלף מבוטחים בפוליסת האברכים, ולמנוע מקרים טראגיים של יתומים שנותרים ללא משען בעת צרה, ל"ע" .

    מכתב הרבנים

    הפוליסה הינה פוליסה קולקטיבית עבור אברכי הכוללים, במקרה פטירה ל"ע תהיה זכאית המשפחה לסכום חודשי קבוע של 2000 שקל למשך 15 שנה. בסך הכל סכום כולל של 360,000 (שלש מאות שישים אלף ₪) למשפחה. חלק מהמבוטחים שנפטרו השאירו אחריהם אלמנות ללא משענת קיומית, משפחות ברוכות ילדים ולצערנו אף חתנים וכלות ערב חתונתם – ולכל הפחות המשפחות וילדיהם יזכו לקצבת קיום חודשית מהפוליסה שנוסדה על ידי עמותת "ברכת הארץ".

    לצערנו עם מלאת שנה לקיומה של פוליסת ביטוח האברכים, יצטרפו למשפחות השכול 19 נפטרים שהיו מבוטחים. האברכים ז"ל – הוריהם של כ-150 הילדים היתומים שיחיו ועוד 19 אלמנות שיחיו האברכים שהלכו לעולמם מאז צאת התכנית לדרך, קבעו משכנם באוהלה של תורה במסגרת כוללים שהיו מוכרים על ידי משרד החינוך יחד עם מעל חמישים אלף אברכים מגיל 18 ועד 67, שבוטחו בתנאי הפוליסה שעל ידי עמותת "ברכת הארץ" כביטוח חיים מוזל , העלות של האברכים בתשלום עבור הפוליסה הינה מזערית, (היום- כ 13,66 ₪) דרך חברת הפניקס המבטחת את פוליסת ביטוח האברכים, על ידי עמותת 'ברכת הארץ' – המשמשת כמוטבת הפוליסה.

    על מלאכת הקמת הפוליסה והתאמתה לתקנות של אגף שוק ההון במשרד האוצר, בליווי איש הביטוח החרדי הרב דוד פרידמן כעת, הלכה למעשה, אפשר לומר אחרי תקופה של שנה שהפוליסה קימת כי 'ברכת הארץ' טרחה וקידמה את ביטוח החיים במסגרת ביטוח האברכים, הוכח כי מטרת התקנה לביטוח האברכים אכן הושגה, לצערנו, במקרי הפטירה של תשעה-עשר אברכי הכוללים ז"ל, יש להודות ולהוקיר את סוכן הביטוח ר' דוד פרידמן, שמטפל בתביעות מטעם עמותת 'ברכת הארץ', בכך שמפשט ומזרז את הפרוצדורה מול 'הפניקס' בתהליך מכובד, במינימום בירוקרטיה תוך שמירה על כבוד המשפחות. סך הפוליסות שמומשו עד עתה, בעקבות מקרים טראגיים, עומד על סכום של כ-6.5 מיליון ₪ שישולמו למשפחות המבוטחים, במשך 15 שנה ממות יקירם.

    למרות ההצלחה הגדולה לעת עתה, פוליסת הביטוח הקולקטיבי מונה כאמור מעל ל 50 אלף אברכים לאוי"ט, אך ישנם עדיין ראשי כוללים שטרם רשמו את האברכים, ובעידן שבו ל"ע לצערינו שומעים על אסונות ומקרים קשים בכל יום, אין ספק כי זה הזמן לחולל שינוי ולצרף את כלל האברכים שטרם יצטרפו לפוליסת הביטוח.

    ראשי ברכת הארץ: מצטרפים לקריאתם של מרנן ורבנן שליט"א כי לא עת לחשות, צריך לעשות הכל על מנת להכניס תחת פוליסת הביטוח את כלל האברכים שטרם יצטרפו לפוליסת הביטוח, אין ספק כי בעת מקרה ל"ע קיומה של פוליסה מעין זאת משמשת כמשענת למשפחות שאיבדו את ראש משפחתם.

    אבי יתומים ודיין אלמנות יאמר די לצרותינו ולא ישמע שוד ושבר במחוזותינו.



    0 תגובות