ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג תכנית מענקים חדשה; היועמ"ש צפוי לפסול חלק מהמענקים

    צבי טסלר 1 Comment on ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג תכנית מענקים חדשה; היועמ"ש צפוי לפסול חלק מהמענקים

    תכנית המענקים חוזרת לסיבוב שני ובדומה לסיבוב הראשון של המענקים, התשלום יועבר ישירות לחשבון האזרחים | היועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט צפוי להתנגד בשל ההחלטה על המענק בתקופת בחירות

    בנימין נתניהו צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הציגו תכנית מענקים חדשה, דומה לזו שכבר היתה בעבר. על פי התכנית, ינתנו מספר מענקים על פי חלוקה לעסקים, אזרחים ובעלי מוגבלויות.

    מענק לעסקים להזנקת הכלכלה למי שחווה פגיעה של 25% ומעלה, על פי קריטריונים ומענק לעסקים חדשים שנפתחו ב-2020 בגובה 8,000 ש"ח.

    מענק משקי בית להזנקת הכלכלה בגובה 750 ש"ח לכל בוגר ו-500 ש"ח לכל ילד עד הילד הרביעי, 300 ש"ח לכל ילד מהחמישי ומעלה.

    תמרוץ להחזרת מובטלי קורונה ותיקים לעבודה. מי מקבל? מי שקיבל אבטלה 80 ימים מתחילת הקורונה ועד סוף 2020, לא הועסק 80 ימים ברצף לפני 20.12.31 ויחזור לעבודה ל-4 חודשים.

    מה מקבל חוזר לעבודה בנוסף לשכרו? חודש 1 – מענק בשווי דמי אבטלה, חודש 2 – מענק השלמת שכר, חודש 3 – מענק השלמת שכר, חודש 4 – מענק בשווי דמי אבטלה. כמו כן, מעסיק שיחזיר מובטל ותיק לעבודה יקבל מענק מיוחד.

    בתכנית המענקים ישנם עוד סעיפים רבים. כך למשל, 500 מיליון ש"ח יתווספו למענקי בעלי מוגבלויות.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו מביאים היום לישראל מיליוני חיסונים במסגרת המבצע הענק, "חוזרים לחיים". בקרוב נהיה המדינה הראשונה בעולם לצאת מהקורונה ולפתוח את הכלכלה שלנו. אנחנו נפתח אותה באחריות ובזהירות במסגרת תכנית "הדרכון הירוק", מי שקיבל את החיסון או מי שהחלים מהקורונה יקבל "דרכון ירוק" לקניונים, לאירועים, לאירועי ספורט, אירועי תרבות ועוד ועוד. נציג את התכנית הזו בימים הקרובים. אבל עכשיו ממש לפני היציאה מהסגר הגענו לשלב מכריע, ובשלב הזה אנחנו חייבים לעשות שני דברים: הדבר הראשון, להמשיך לתת עוד עזרה לאלו שנפגעו, והדבר השני, להזניק את הכלכלה שלנו קדימה על ידי עידוד עסקים ועידוד הצריכה. אנחנו לא מורידים את הרגל המגז אפילו לרגע".

    "עד היום הבאנו הרבה תכניות סיוע לאזרחים, לעצמאיים, למובטלים, לעסקים, אבל אני חייב להגיד שאזרחים ועסקים רבים עדיין זקוקים לעזרה ועוד סיוע כלכלי, אני שומע אותם, קשוב להם, אנחנו מדברים איתם ופועלים לעזור להם כמו הערב. במקביל חייבים להזניק את הכלכלה שלנו קדימה על ידי תמרוץ העסקים והגדלת הצמיחה. יחד עם שר האוצר אני מביא תשעה צעדים להזנקת הכלכלה בגדול".

    "זוהי תכנית כלכלית נמרצת שתסייע לכל אזרחי ישראל, בראש ובראשונה לעסקים קטנים ובינוניים ומבקשי העבודה. כפי שדאגנו לחיסונים לכל אזרח ואזרחית, כך נדאג לסייע כלכלית לכל מי שנפגע מהקורונה. אביא את התכנית לאישור הממשלה על כל הסיעות בתוכה, ואביא לכנסת מה שדרוש חקיקה. כמובן שיתכנו שינויים פה ושם אבל התכנית הבסיסית, אני מצפה מכולם לתמוך בה ומאמין שהרוב הגדול יתמוך בה בהתלהבות, אני בטוח שרוב השרים והח"כים יתייצבו לצד העסקים בישראל ולא ירצו לפגוע ברווחתם של אזרחי ישראל. אם התכנית לא תאושר עכשיו היא תדחה בחודשים רבים עד שתוקם הממשלה הבאה, ואנשים לא יכולים לחכות. העסקים והעצמאיים לא יכולים לחכות. לכן אנחנו ממשיכים לעבוד גם עכשיו, כפי שעבדנו באחדות מול הקורונה הבריאותית נפעל גם מול הקורונה הכלכלית, לכל האזרחים, כולם בלי יוצא מן הכלל. נכנסנו יחד לקורונה, נצא ביחד מהקורונה, מאוחדים וחזקים יותר מאי פעם".

    "אני רוצה לצטט את מה שאמרה לפני שישה ימים, שרת האוצר המיועדת של ארה"ב, ג'נט גלן. היא אמרה כשהריבית בשפל היסטורי, אתה יכול ללוות הרבה כסף במחיר מאוד נמוך, כשהריבית בשפל היסטורי הדבר החכם ביותר לעשות הוא לפעול בגדול וזה בדיוק מה שהם עשו. הנשיא ביידן הראה תכנית המשך לתכנית של תקופת טראמפ שהוא מוציא 8.6% מהתל"ג האמריקאי, במונחים ישראלים זה 122 מיליארד ש"ח. לפני זה, הנשיא טראמפ במהלך הבחירות הציא יותר מזה, הרבה יותר מזה, אבל אני לא מתכוון להוציא 122 מיליארד ש"ח, הרבה פחות מזה, אבל מה שדרוש כדי להזניק את הכלכלה שלנו קדימה ואני מבקש משר האוצר שעמל הרבה להכנת התכנית, אני רוצה להראות תשעה צעדים להזנקת הכלכלה בגדול".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צריך לתת לנכים את מה שמגיע להם לא נדבות תודה