פרופ' אש: "אנחנו במגמת ירידה בתחלואה, גם בציבור החרדי"

    ישראל רובין No Comments on פרופ' אש: "אנחנו במגמת ירידה בתחלואה, גם בציבור החרדי"

    ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש בראיון ל'קול חי': "רואים ירידה משמעותית במס' המאומתים, גם בציבור החרדי. אני מבין את תחושת הציבור החרדי שרוצה לצאת מהסגר, אבל א"א להפריד בין 'מחלימים' לאלה שאינם"

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש מציג את תמונת מצב הקורונה בישראל: "מגמת הירידה במספר המאומתים נמשכת, אם כי היא איטית. מצד שני אני עדיין מודאג מהעומסים בבתי החולים. המספרים האלה לא יורדים כרגע וזה נשאר גבוה מאוד. מגמת ההתחסנות הולכת ונמשכת. אתמול חוסנו קרוב ל-200 אלף איש. בסך הכל התמונה מעודדת אבל צריך אורך רוח וסבלנות".

    "אנחנו מאוד לא רוצים להאריך את הסגר", מצהיר פרופ' אש בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. "גם מבחינת מצב המשק וגם מבחינת הסבלנות של האוכלוסייה צריך לפתוח, אבל נצטרך לעקוב אחרי הנתונים ולראות בהמשך השבוע, בעיקר בהקשר של מספר החולים הקשים, ולראות שהעומס על בתי החולים יורד. יהיה קשה לפתוח כשיש עומס גדול על בתי החולים; מקווה שנפתח את הסגר במועד שנקבע".

    פרופ' אש מתייחס למשבר בתי החולים הפרטיים-הציבוריים הזועקים לתקציבים וטוען כי יש לתת להם את מבוקשים: "אני חושב שזו תקופה של מלחמה. מלחמה של מערכת הבריאות בנגיף, ובתי החולים נמצאים בחזית וזה לא הזמן להתחשבנויות וצריך לתת את המשאבים הנדרשים לבתי החולים ואחר כך להתחשבן. מערכת הבריאות היא מערכת שמשוועת למשאבים הרבה שנים".

    פרופ' אש מספר על ירידה בתחלואה גם בקרב הציבור החרדי: "בימים האחרונים אנחנו רואים ירידה בתחלואה גם בציבור החרדי. עדיין שיעור המאומתים הוא גבוה אבל אנחנו בכיוון הנכון".

    "אני מבין לגמרי את התחושה של הציבור", מוסיף פרופ' אש בנוגע לסגר. "זה באמת תקופה לא קלה. אבל אי אפשר לעשות את ההפרדה בין מחלימים ללא מחלימים בהחלטות של סגר. הסגר הזה היה מחוייב המציאות וצריך לחול על כולם". לדבריו "אי אפשר לקבוע שמי שחלה ילמד ומי לא – לא. זה מפלה בין ציבורים ועלול מוטיבציה לחלות ואנחנו לא רוצים את זה".

    בנוגע לדרכון הירוק, מספר פרופ' אש כיצד נמנעו מהפלייה: "בדרכון הירוק יש עקרון מאוד חשוב. האפשרות לקבל אישור כניסה למקומות גם באמצעות בדיקות PCR – וזה מייצר את השיוויון ונותן לכל אחד יכולת להיכלל באוכלוסייה הזו. בלי זה – זה בלתי אפשרי בעיני. אחד הדברים שאנחנו חושבים עליו זה האפשרות לעשות בדיקות מהירות שיאפשרו בעתיד גם אולי כניסה לתלמידים למוסדות חינוך". לשאלת קאהן, ענה פרופ' אש: "מכשיר הסופיה יקר מידי בשביל זה".



    0 תגובות