אדלשטיין: "נבקש את הארכת הסגר לפחות בשבוע"

    איתי גדסי 3 Comment on אדלשטיין: "נבקש את הארכת הסגר לפחות בשבוע"

    שר הבריאות יולי אדלשטיין בוועדת החוקה: "המספרים עדיין גבוהים ואין את אותה צניחה שראינו בסגרים הקודמים לאחר שה-R יורד. התכנית כרגע היא להמשיך בהגבלות הקיימות, בסגר. נבקש הארכת סגר לפחות בשבוע עד שנראה ירידה בכמות החולים הקשים"

    יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90
    15:47
    16.04.24
    אתר קול חי No Comments on "איך סידרת את זה?": מרן הרב אלבז בקטע אדיר מחידון ההלכה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יולי אדלשטיין השתתף היום (שלישי) בדיון ועדת החוקה של הכנסת. אדלשטיין עדכן בנוגע למצב ההדבקה: "ה-R בחברה החרדית כיום עומד על 0.88, במגזר הכללי ה-R הוא 0.9 שזה גבוה יותר. זה משתנה מתקופה לתקופה. אני רואה הפרות בכל המגזרים, בואו נפסיק לתקוף אחד את השני".

    בעניין ההיענות לחיסונים, עדכן השר: "יש היענות יפה לחיסונים, מעל 80% מהאוכלוסייה בסיכון התחסנו ועדיין יש 252,000 איש שעונים להגדרה זו של 60 + ומחלות כרוניות שטרם התחסנו. יותר מ-60% מ-108,000 מרותקי הבית חוסנו. עם זאת, עדיין אין היענות מספקת בקרב צוותים חינוכיים, בהם אין מגבלת גיל. בכללית התחסנו 31% בלאומית 27% במכבי 42% ובמאוחדת 31%. סה"כ 34% מצוותי ההוראה התחסנו ולא צריך להרחיב על ההשלכות של כך".

    השר אדלשטיין התייחס לשאלת חברי הוועדה לגבי הארכת הסגר: "הנתון היחיד שאיכשהו נותן הבנה שהסגר עובד הוא הירידה במקדם ההדבקה אבל המספרים עדיין גבוהים ואין את אותה צניחה שראינו בסגרים הקודמים לאחר שה-R יורד. התכנית כרגע היא להמשיך בהגבלות הקיימות, בסגר. נבקש הארכת סגר לפחות בשבוע עד שנראה ירידה בכמות החולים הקשים. ביחס לכל מיני אמירות מגעילות, אני לא מביע שום אי-אמון בצוותים הרפואיים המדהימים שלנו, אין לגלגל עליהם שום אשמה כמו שמנסים".

    לשאלת ח"כ אבידר על פתיחת הפרוטוקולים וטענותיו ל"הסתרת פרוטוקולים" ולשאלתו אם מוצו האלטרנטיבות לבדיקות ינשוף ובדיקות סרולוגיות, השיב השר אדלשטיין: "התרופה הטובה ביותר לפייקים היא פרסום הנתונים כמו שאנחנו עושים וכן, אתמול פורסם שמשרד הבריאות מסתיר מאות חולים שחלו לאחר החיסונים, אך נכון לאתמול מתוך 428,000 זכאי תעודת מתחסן, יש 63 מקרי תחלואה שזה 0.014%. זה פחות מהנתונים המקוריים שנכנסנו איתם לחיסון לפי נתוני פייזר של 95%. סטטיסטית זה פרומיל ולמיטב הבנתי אין תחלואה קשה לאחר החיסון השני|.

    "ביחס לפרוטוקולים, זה לא מתפקידי להביא הצעות ממשלה ולא שמעתי שמשרד הבריאות אחראי על פרסום הפרוטוקולים ואם תבוא הצעה כזו אני רק ארוויח ממנה אז אין לי שום בעיה".

    "ביחס לבדיקות- הבדיקות המהירות יאפשרו לנו את החיים בצורה אחרת. לגבי בדיקות נוספות כמו ינשוף הן לצערי לא קיבלו ולידציה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      לא תקבל אישור להארכת הסגר

    2. 2

      זה לא נורמלי שהיד של הממשלה כל כך קלה על ההדק, ולא ברור איך האזרחים שותקים בכל פעם שמאריכים את הסגר עוד ועוד, חייבים לעצור את זה, ומשום מה אין אף אחד שממש מתנגד להמשך הסגר.

    3. 1

      חייבים להתנגד לזה שהממשלה ממשיכה את הסגר כאהבת נפשה, ולא ברורק למה היד כל כך קלה על ההדק עם הסגר.