חיות: "הביקורת על על פסקי דין היא הוכחה לכך שהם א- פוליטיים"

    ישראל רובין No Comments on חיות: "הביקורת על על פסקי דין היא הוכחה לכך שהם א- פוליטיים"

    נשיאת בית המשפט העליון בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא: "אנו עדים לכך שהביקורת המושמעת מעת לעת כלפי פסקי דין, נשמעת מכל קצות הקשת הפוליטית – זוהי הוכחה מובהקת לכך שבית המשפט הוא עצמאי וא-פוליטי"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות נשאה דבקים היום (שלישי) בטקס השבעת שופטים במשכן הנשיא: "אני מבקשת להודות מקרב לב גם לנשיאנו היקר, שחוֹם לבו ואהבת האדם שבו מקרינים על כל סביבותיו. תודה לך, אדוני הנשיא, על ההירתמות ועל אירוח הטקס בתנאים המורכבים והלא פשוטים שבהם הוא מתקיים".

    "נבחרתם לתפקיד בתהליך מיון יסודי ומקצועי שנמשך חודשים רבים, ופרק חדש ומרתק בחייכם מתחיל היום. הגעתם מכל רחבי הארץ – מנצרת ומנתיבות, מיפו ומפדואל, מטייבה ומרמת גן, מגבעתיים, ממודיעין, מנחושה ומתלמי יפה. אתם משקפים את כל גווני הקשת של החברה הישראלית, והמכנה המשותף לכולכם הוא המצוינות במשפט והאיכות האנושית שבהן התברכתם".

    "אנו עומדים בפני מערכת בחירות – רביעית במספר – בתוך שנתיים ימים, והתרחשות זו, שאין לה אח ורע בתולדות המדינה, אף היא אינה תורמת ליתר ודאות ויציבות. בזמנים כאלה נודעת חשיבות מיוחדת לשמירה על תפקודה התקין של הרשות השופטת ועל יציבותה כמי שמשמשת כתובת לאזרחים שזכויותיהם נפגעו, ולחברה כולה המבקשת להגן על עצמה מפני פשיעה ופגיעה".

    "במעמד הצהרת האמונים של שמונה-עשר השופטות והשופטים, שהתקיים לפני כחודש, ציינתי ואני רואה לנכון לשוב ולהדגיש כי אין מקום לניסיונות החוזרים והנשנים לגרור את מערכת בתי המשפט ואת תהליך מינוי השופטים אל המגרש הפוליטי, תוך הטלת דופי בהכרעות שיפוטיות ופגיעה במעמדם העצמאי והנייטרלי של בתי המשפט".

    "אכן, לעתים הכרעה בשאלות משפטיות יש לה השלכות במישור הציבורי, אך הציר המרכזי של כל הליך ושל כל דיון הוא תמיד השאלה המשפטית המועלית בו ובה מכריע בית המשפט מתוקף תפקידו כפרשן המוסמך של הדין וכמי שמחויב לעקרונות היסוד של שיטת המשפט הישראלית, ובראשם שלטון החוק וההגנה על זכויות אדם".

    "עקרונות אלו אינם שייכים לצד כלשהו של המפה הפוליטית, ועל כן אנו עדים לכך שהביקורת המושמעת מעת לעת כלפי פסקי דין, נשמעת מכל קצות הקשת הפוליטית, והיא אינה נחלתה הבלעדית של קבוצה פוליטית כזו או אחרת או של מגזר מסוים בחברה. יש מי שרואה בכך בעיה. בעיניי, זוהי הוכחה מובהקת לכך שבית המשפט הוא עצמאי וא-פוליטי ולכך שהחלטותיו מאוזנות וניתנות לגופם של דברים, כיאה להחלטות הנטועות בשדה המשפטי. זאת, אף שיש מי שמסיבות פוליטיות מנסים להציג את הדברים אחרת".



    0 תגובות