שיעורי תורה, קומזיצים ואחדות גדולה: הצצה למלונית קורונה

    ארי טננבוים 2 Comment on שיעורי תורה, קומזיצים ואחדות גדולה: הצצה למלונית קורונה

    אחווה והערבות ההדדית ניכר לכולם | בין הארוחות המקום שהטסב לבית המדרש ולובי המלון הפכו מהרה לבי קול מדרשא. חברותות יושבים והוגים בתורה, פלפולים וויכוחים סוערים כאילו זה עתה הם נמצאים בתוככי הישיבה שלהם | הצצה מרתקת למלונית המאחדת בין כולם

    המלונית של צה"ל לציבור החרדי
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשית דבר:

    את הדברים הבאים כותב כתבנו לענייני משטרה בנצי לייזרוביץ' מתוך מלון דן (הייאט) בירושלים בלעדי לקול חי. המלון הוסב לטובת חולי קורונה קצת אחרי תחילת המגיפה. הגעתי לכאן לאחר שקיבלתי תשובה חיובית לבדיקת קורונה שעשיתי עקב תסמין של איבוד הטעם והריח. אציין שאת התסמין התחלתי להרגיש במוצ"ש שעבר יום לפני קבלת החיסון השני. לאחר החיסון עשיתי בדיקה וכאמור התשובה היתה חיובית. ב"ה הרגשתי מצוין, ללא חום או דברים אחרים. אולם כדי לא להדביק את שאר משפחתי ביקשתי ללכת למלונית. בסיועו של ידידי ר' דודי שוורץ אחראי מגזר חרדי בי-ם בקופ"ח מאוחדת האישור לצאת למלונית היתה קצרה. בתחילה הלכתי לגרנד קורט שהינו מלון לגברים בלבד. שם היו הרבה בחורי ישיבות מכל החוגים, האחווה והערבות ההדדית ניכר לכולם. בין הארוחות המקום שהטסב לבית המדרש ולובי המלון הפכו מהרה לבי קול מדרשא. חברותות יושבים והוגים בתורה , פלפולים וויכוחים סוערים כאילו זה עתה הם נמצאים בתוככי הישיבה שלהם.

    למחרת נאלצתי לעבור למלון דן (הייאט) עקב 2 מילדיי שקיבלו תשובה חיובית. גם מעבר ממלון למלון הינה פרוצידורה לא פשוטה , אך גם כאן ידידי ר' דודי שוורץ נרתם למשימה שלא איחרה להגיע. הגענו למלון דן, משפחות עם ילדיהם שוהים במקום, לאחר שנדבקו אף הם בנגיף. כלל השוהים ב"ה במצב טוב שבאו להחלים ולחזור לביתם עם כוחות מחודשים.

    למי שמגיע מבחוץ לא יאמין שהכל יש כאן. מנינים רבים של תפילת, החל מתפילת ותיקין ועד לשעה 08:30 בשני בתי כנסת הסמוכים. שעורי תורה, סדרי לימוד ועוד.

    ארוחות בוקר צהריים וערב מוגשות בחמגשיות, וכן לא חסר אף פעם, תמיד יש רזרוות. כאן חייבים לציין ולשבח את אנשי פקע"ר, אליהו ארנד מי שאחראי על מלונות קורונה במגזר החרדי שיחד עם אנשי פקע"ר עושים כל העת כמיטב למען הציבור השוהה כאן.

    ישיבת פרי עוללים

    למעלה מ-60 ילדים משתתפים בסדרי לימוד מיוחדים במהלך היום כאן במלון. שעה וחצי לפני הצהריים כולל שעור לילדים לכל שכבות הגיל, ושעה לימוד בערב . הלימוד הוא או עצמאי או עם האבות, כשבסיום הילדים מקבלים ממתקים. חשוב לציין, היוזמה היא יוזמה של מס' אנשים השוהים במלון ושהועבר להם בירושה מהשוהים הקודמים שהיו כאן, החלימו והשתחררו. לראות את הילדים לומדים במרץ בסדרי הלימוד זה פשוט מדהים . אומר לי מישהו נראה לי זו ההתקהלות היחידה וחיידר שלומד בתקופה זו ללא אכיפה של המשטרה. בשעות הערב לאחר הלימוד הוקרן שבוע שעבר לילדים על ברכת 'אשר יצר', ועל ערובין.

    באחד הימים לאחר הלימוד חולקו לילדים פיצות. כל הממתקים והפרסים הם נדבת ליבם של אנשים מבחוץ ואנשים השוהים במלון הרואים זכויות רבות לכך.

    שעור בדף היומי

    גם את הדף היומי לא מפספסים. מדי בוקר נמסר שיעור בדף היומי ע"י מגיד שיעור מאופקים השוהה כאן במלון ורבים מגיעים לשמוע את השעור במסכת הנלמדת -פסחים על הדף. כל מי שמוסר את השיעור ואמור לעזוב את המלון לאחר החלמתו, דואג להעביר את השרביט לבא אחריו כדי שקול התורה לא ייפסק לרגע.

    ספרי לימוד רבים, כולל ראשונים ואחרונים, פרושים על חמשה חומשי תורה ועוד נתרמו לכאן.

    ויהיו רחמיך מתגוללים על עם קדשיך

    שבת המלכה מתקרבת, כל איש ומשפחה מתכוננים לקראת שבת. אחד הנוכחים נושא דרשה בין קבלת שבת לערבית בענין ולכל בני ישראל היה אור במושבותם. המשפחות יושבים לסעודות השבת כשהאוכל המוגש נותן תחושה כאילו אתה בבית. סלטים, 2 סוגי דגים. בשרים .טשונט קוגל תפו"א. כשבין הארוחות נשמעים שירי השבת. ק-ה אכסוף נועם שבת… ויהיו רחמיך מתגוללים על עם קדשיך משפט שנחרט טוב טוב למי ששמע את הרב ברוך רוזנבלום בשיעורו השבוע על מה ששמע מכלי ראשון , שבאחד בתי החולים, במחלקת קורונה 3 ישבו בליל שבת ושרו שיר קדוש זה ובמהלך השבת שניים מהם נפטרו מקורונה. "אתה חושב על זה רגע, באמצע השיר כשאנחנו כאן במלון דן ופשוט צמרמורת עוברת בך", אבל ממשיכים בכל הכוח לבקש ולהתחנן מהקב"ה ויהיו רחמיך מתגוללים על עם קדשיך….

    במהלך השבת אחת הנשים השוהה במלון מוסרת שיחת חיזוק לנשים ובנות.

    שעת רעוין דרעווין שבת אחהצ יושבים לסעודה שלישית, תפילת ערבית הבדלה וקידוש לבנה במרפסת המלון.

    דבר וחידוש נוסף: גן לילדי המלון

    אחת הנשים גננת במקצועה החליטה לפתוח גן לגילאי הרך הנמצאים במלון. וכך כל בוקר מהשעה 10 כל שעתיים מתחלף גילאי הילדים הנמצאים בגן. הכולל ציורים, מלאכות וכן לימוד מענינא דיומא כשכעת היא מלמדת את הילדים על ט"ו בשבט.

    גם שמחה ומוזיקה לנמצאים, מתקיים מדי פעם כשמישהו מנדב את עצמו מבחוץ להגיע ולשמח את לבבות החולים והשוהים.

    ולסיום השוהים והנמצאים מבקשים מעל במה מכובדת זו להודות לפקע"ר לכל מי שאחראי על מלונות הקורונה, לכל האחראי לדאגה על כל פרט ופרט וכאן חשוב לציין את עמי דהאן שאחראי על המזון במלונות קורונה על החשיבה על כל פרט ופרט שלא יחסר כלון.

    תודה מיוחדת לאליהו ארנד אחראי מלונות קורונה במגזר החרדי על ההקשבה על הדאגה לטובת ציבור שומרי תורה ומצוות.

    למנכ"ל מלון דן (הייאט) גיא שזכיתי להכירו בשיחות טלפון. על האכפתיות והדאגה, על החשיבה על כל פרט כבר קרוב לשנה שהמלון פועל לטובת חולי קורונה ותמיד לומדים מה שיש לשפר ואוזן קשבת לכל הצרכים. וכן, המנכ"ל גם יורד לשטח מלביש סרבלי מיגון כמו שאר עובדי הנקיון כאן ועוקב מקרוב אחר המתרחש בשטח בלי שאף אחד יודע בכלל שזהו המנכל של המלון. אז שוב: תודה לכל העוסקים במלאכת הקודש ושנזכה בקרוב 'והסירותי מחלה מקרבך'.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      וואו, מרגש ומחזק.
      מי כעמך ישראל!!!
      שכולם יהיו בריאים מהר..