פרופ' רהב: "הגיל הממוצע לתחלואה קשה הולך ויורד"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' רהב: "הגיל הממוצע לתחלואה קשה הולך ויורד"

    פרופ' גליה רהב מביה"ח שיבא בראיון ל'קול חי': "היום הגיל הממוצע לתחלואה קשה הולך ויורד. הגיל היותר שכיח אצלינו היום לתחלואה קשה מקורונה זה 50. פעם זה היה 70; אי אפשר לדבר על חזרה לשגרה כשהתחלואה כל כך גבוהה"

    Workers inside a building at Tel HaShomer Hospital which was converted to receive the Israelis who were under quarantine on the cruise ship Diamond Princess in Japan due to the spread of the coronavirus, and arriving in Israel tonight, February 20, 2020. Photo by Avshalom Sassoni/Flash90 *** Local Caption *** קורונה וירוס לעצור עצירה בית חולים קליטה חולים שיבא תל השומר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

    מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, פרופ' גליה רהב מנסה להסביר את העובדה שטרם ניכרת השפעת החיסונים על נתוני ההדבקה הכלליים באוכולוסיה: "זה הסגר הראשון שלא הייתה כמעט ירידה. יש לכך מספר סיבות. קודם כל, המוטציה הבריטית שגורמת לנגיף להיות הרבה יותר מדבק וכולל אצל ילדים. והסיבה השנייה היא שהסגר הוא לא באמת סגר. יש כל כך הרבה התקהלויות מעצבנות וכואבות. כואב לי לראות אחרי זה את כל החולים והמתים".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, מסבירה פרופ' רהב: "לוקח זמן עד שהחיסון עובד. זה לוקח חודש מינימום אצל כל אדם, כיוון שעושים 2 זריקות במרווח של שלושה שבועות ביניהם ואחר כך לוקח שבוע נוסף עד שיש נוגדנים. אני מעריכה שעוד שבוע שבועיים באמת נראה ירידה באשפוזים הקשים ובתמותה בקרב בני 60 פלוס. 80% מבני ה-60 פלוס ובעלי מחלות רקע חוסנו וזה מספר נהדר, אבל עדיין יש כאן 252 אלף איש מעל גיל 60 או בעלי מחלות רקע שלא חוסנו".

    רהב טוענת כי אי אפשר לצאת מהסגר במצב הנוכחי: "עם מספרים כאלה אי אפשר לסיים את הסגר. אנחנו נגיע לסגר רביעי וחמישי וחבל. אני באמת קוראת לציבור ללכת להתחסן ולהימנע מהתקהלויות, לשמור על ריחוק חברתי ולעטות מסכות, לשמור על ההורים שלנו ועל הסבים ועלינו".

    פרופ' רהב מציגה נתונים מדאיגים, לפיהם גיל התחלואה הקשה – יורד: "היום הגיל הממוצע לתחלואה קשה הולך ויורד. הגיל היותר שכיח אצלינו היום לתחלואה קשה מקורונה זה 50. פעם זה היה 70. רואים בהחלט יותר צעירים. אי אפשר לדבר על חזרה לחיי שגרה כלשהם כשהמצב הוא כזה והתחלואה כל כך גבוהה".



    0 תגובות