ח"כ אשר לנציגי כחול לבן: "דופקים מיליון בעלי עסקים בשם הפופוליזם; צבועים"

    איתי גדסי 2 Comment on ח"כ אשר לנציגי כחול לבן: "דופקים מיליון בעלי עסקים בשם הפופוליזם; צבועים"

    מהומה בוועדת החוקה; יו"ר הוועדה ח"כ אשר לחברי כחול לבן: "אתם דופקים מיליון בעלי עסקים בשם הפופוליזם אם הייתי מביא רוטציה הייתם הולכים, צבועים"

    צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהומה פרצה היום (ריבעי) בישיבת ועדת החוקה של הכנסת שהתכנסה לדון בחוק הגדלת הקנסות על מוסדות שיפרו את הנחיות הקורונה.

    ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת): "אנחנו נגד החוק הזה, וכל הפלפולים של קצין כזה או אחר, אחוז הקנסות של מעל 5000 זה לא הדבר שיפתור את הקורונה. אם אתם תומכים בעסקים הקטנים למה אתם תומכים בחוק? מאות אלפי עסקים קטנים בסכנת סגירה. 5000 לעסק קטן זה חמור מאוד. לפני שאתם מניחים חוק תביאו נתונים שמראים תופעה כזו של הפרת חוק על אף ה-5000 הקיימים. קשה לנו לסמוך על המשטרה שלא מגינה על האזרחים שלנו ברחובות ואתם מצפים שנאשר את זה?"

    היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הטיח בנציגי כחול לבן: "פתאום כולם שכחו את ההוא מהפלאפל. יש בתוך זה מיליון בעלי עסקים שאתם דופקים אותם בשם הפופוליזם. אם אני מביא עכשיו אישור מביבי לרוטציה אתם קמים והולכים, צבועים, צבועים. דופקים את כל העסקים הקטנים, צבועים. יאיר גולן אומר דברים שאני לא אוהב אבל הוא לפחות עקבי".

    ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן): "שוטר מגיע ורואה הפרה ואז צריך להתקשר לקצין בדרגת רב-פקד? אתם רוצים לאיין את כל המנגנון של החוק הזה".

    ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן): "אתם כל הזמן אומרים על מפרי ההנחיות שמדובר בקומץ, שוליים, שהמיינסטרים שומר וכמעט הכל סגור. אבל בימים האחרונים אתם מתאבדים פה בהגנה על המוסדות המפרים. המצאתם תורה חדשה שבה פיקוח נפש לא מעל הכל".

    היו"ר ח"כ אשר: "קיבלנו על עצמנו את הדיל במחאה גדולה ובאחריות. יש פה רצח אופי ולא אשתמש במעמדי כדי לזרוק את זה לפח. הסכמנו להעלאת הקנסות למרות שזה פופוליסטי כי אם הייתה אכיפה סיסטמתית היינו במקום אחר. בנוסח שלפניכם שני הדברים העיקריים של מטרת החוק קיימים למרות שאני לא אוהב את זה. ברגע שמאפשרים להכפיל ל-10,000 חייבות להיות איזשהן מדרגות. אם בחינוך הגיעו 20 ילדים לחצר זה כמו שמישהו פתח בניין ומלמד את כל ביה"ס? כשדנו בחוק הזה בזמנו אמרו ח"כ אבידר ואחרים שלא ניתן סמכות אכיפה לפיקוח העירוני בטענה שהפקחים נשלטים ע"י העיריות".

    "הגנתי על כך ברמה מסוימת בקנסות סטנדרטיים. כאן העלינו רף והכפלנו אותו. אמרנו שההחלטה היא שאם הולכים מעל 5000 צריך אישור קצין. אני עדיין חושב שמוסדות ציבור חינוך ורווחה לא צריכים להיות בזה. בחוק הקודם החרגנו חינוך רווחה ודת בצווי סגירה, כך שתמיד התייחסנו לכך אחרת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      דמגוגיה בגרוש.
      הוא פשוט לא רוצה שהחיידרים והישיבות שמפירים את ההוראות יקבלו קנסות או יסגרו. והוא הכי לא רוצה שיהיה תקדים של שלילת תקציבים למי ששם פס על החוק.
      אחר כך יגידו שזה קיצונים, נוער שוליים. אבל לא, הח"כים החרדים מונעים את הענישה ובזה מראים ששמירת החוקים בעדיפות משנית.
      איזה יופי, החרדים והערבים מסכימים שלא לקנוס את הפושעים. ממש חזון אחרית הימים.